HIR2 Lampen

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
rudolf89

do 02 jan, 2014 2:23

beste lezer,

Ik ben in bezit van een yaris hybride dynamic. In de handleiding staat dat dat ik HIR2 halogeen nodig heb terwijl mijn reserve lampen die ik mee kreeg H4 lampen bevat. Hebben jullie dat ook?

Ik heb overigens nog niet gekeken welke koplampen er daadwerkelijk in de autoi ivm gebrek aan kennis.

gamgra
Lid/donateur
Lid/donateur

do 02 jan, 2014 10:45

@rudolf89, even bij de dealer langsgaan, jij hebt via de afleveringskosten waarschijnlijk moeten betalen voor de correcte lampjes, dan mag je aannemen dat men die ook levert.
Bij onze Dynamic werd de originele Toyota KIT HIR2/P21W geleverd.

rudolf89

do 02 jan, 2014 13:53

ik heb de lampen omgewisseld ze hebben inderdaad een fout gemaakt bij levering. Ik heb denk ik een universele lampen gekregen dus niet van merk Toyota zelf. Er staat namelijk nergens merk Toyota KIT HIR2/P21W maar de code YYZZG1 staat als het goed is ook op jou doos.

Great White

do 02 jan, 2014 14:36

ok dat is iets wat ik op het afcheck lijstje moet gaan zetten
bij de aflevering.

gamgra
Lid/donateur
Lid/donateur

do 02 jan, 2014 15:40

@rudolf89:
Maak je geen zorgen omdat er geen Toyota op de lampen set vermeld staat, Toyota maakt voornamelijk auto's en laat de lampen fabricage over aan bedrijven zoals Philips of Toshiba of misschien nog enkele ander lampen makers.
Mijn lampen setje zit in een chique doosje, daar staat Toyota op, dat heeft mij waarschijnlijk €10,00 extra gekost..

Great White

vr 03 jan, 2014 19:31

rudolf89 schreef:ik heb de lampen omgewisseld ze hebben inderdaad een fout gemaakt bij levering. Ik heb denk ik een universele lampen gekregen dus niet van merk Toyota zelf. Er staat namelijk nergens merk Toyota KIT HIR2/P21W maar de code YYZZG1 staat als het goed is ook op jou doos.
ok
die heb ik er ook bij gekregen

Galli

vr 03 jan, 2014 23:55

Heb je hem al great white ?
Welke uitvoering en kleur ?

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus CT200h LL (II: 2014)

di 04 okt, 2016 18:38

Kan iemand een reden aangeven waarom ik de HIR2 55W halogeenlampen van mn Yaris HSD niet zou kunnen vervangen met deze:
http://www.autostyle.nl/catalogus/super ... stuks.html

Zo nee, dan scheelt me dat n volgende keer dan namelijk totaal 60! euro :o . En dan heb ik nog de minder dure lampjes bij de dealer genomen...
En zijn ze trouwens makkelijk zelf te verwisselen?
juni 2012 - feb 2018: Yaris HSD Aspiration 2012 Afbeelding Afbeelding

SimonG
Lid
Lid

za 08 okt, 2016 22:43

Waarom nog Xenon monteren als LED net zo goed is voor een veel lagere prijs?

Heb dit jaar voor € 150,00 H4 LED gemonteerd: http://www.jmf-gadget.com/Webwinkel-Pro ... euw!!.html

Serieus, LED kost minder, heeft minstens net zoveel lichtopbrengst (40000 LM per lamp) en GEEN irritant strooilicht...

Jongens,waarom? :?
Prius 2 BE 2006 Barcelona red
Full LED

ToyBoy
Actief Lid
Actief Lid

ma 10 okt, 2016 11:53

Ik ben ook zeer tevreden met mijn LED verlichting en zou niet weten wat Xenon daar aan toevoegt.
2011 - 2015 Auris I HSD Aspiration 2011, Silver
2015 - ? ? ? Lexus CT200h Luxury Line 2011, Dark Granite Metallic

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

ma 10 okt, 2016 19:47

SimonG schreef:Waarom nog Xenon monteren als LED net zo goed is voor een veel lagere prijs?

Heb dit jaar voor € 150,00 H4 LED gemonteerd: http://www.jmf-gadget.com/Webwinkel-Pro ... euw!!.html

Serieus, LED kost minder, heeft minstens net zoveel lichtopbrengst (40000 LM per lamp) en GEEN irritant strooilicht...

Jongens,waarom? :?
Bedankt voor de link, maar ik wil helemaal geen xenon hoor. De link die ik gaf betreft halogeenlampen.
Jouw LED-lampen zijn bijna 2x zo duur als de '2e rangs-halogeenlamlen van Toyota'. Dan mogen ze wel 4xzo lang mee gaan, anders schiet het niet op w.b. een goedkopere lamp.

SimonG
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 22:18

@garpsworld

Klopt, lampen zijn inderdaad (nog) duur (denk zelfs zeker wel 4x zo duur als normale H4 halogeenlampen!), maar vergeleken met Xenon is het niet duur (en er is geen verblindend licht: zeer weinig strooilicht, doordat lichtbundel zeer, zeer geconcentreerd is!)

Bovendien, ik ben niet voor niets Prius rijder: die houden van gadgets en het het nieuwste van het nieuwste op tech gebied, toch? :D

Dus vooral daarom heb ik de H4 LED lampen gekocht en ze bevallen prima. Het mooiste aan de lampen is de kleur (echt ontzettend hel en fel sneeuwwit licht, wat echt opvalt! (net even weer anders dan het blauwe / paarse van Xenon).

Wat duurzaamheid betreft kan ik geen uitspraken doen, maar normale H4 lampen deed ik max 1 a 1,5 jaar mee (heb de LED nu een half jaar zonder problemen).

Kan het aanraden dus, prijs zijn inmiddels gezakt naar 110,00 euri (ex montage). Over een paar jaar heeft iedere Sjonnie in Golf IV ze,let maar op! :mrgreen:
Full LED

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

wo 12 okt, 2016 21:18

Maar die passen niet in kn Yaris, toch?

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

vr 21 okt, 2016 21:47

garpsworld schreef:Kan iemand een reden aangeven waarom ik de HIR2 55W halogeenlampen van mn Yaris HSD niet zou kunnen vervangen met deze:
http://www.autostyle.nl/catalogus/super ... stuks.html

Zo nee, dan scheelt me dat n volgende keer dan namelijk totaal 60! euro :o .
Om zelf het antwoord opmijn vraag te geven:
(...)
Let op! Dit product is niet voorzien van een E-Keurmerk en mag derhalve niet als exterieurverlichting toegepast worden op de openbare weg. Het product mag enkel als interieurverlichting en/of enkel op privéterrein of gesloten circuit gebruikt worden.
(...)
:oops: :oops: :oops:

SimonG
Lid
Lid

zo 23 okt, 2016 20:11

@garpsworld

Denk dat mijn H4 schijnwerpertjes ook geen E- keur hebben (weet het wel zeker! :D )

Dat heeft mij er i.i.g niet van weerhouden ze toch aan te schaffen. Denk dat dat de politie - als ze je staande houden wegens het voeren van verkeerde verlichting - ook niet zullen vragen naar de E-keur van je koplampen: politie let meer op het niet verblinden van verlichting of het voeren van niet toegestane verlichting (zoals van die sjonnie TL buizen onder je auto of van die kerstverlichting die sommige mensen nogal slordig hebben aangebracht als dagrijverlichting).

Ga over een maandje naar de APK bij de dealer hier in Woerden: tot nu toe hebben ze vanwege mijn andere LED exterieurverlichting de auto nog nooit afgekeurd: stadsverlichting, achterlichten, achteruitrijlichten, knipperlichten, mistachterlichten,enz is allemaal LED. Geen probleem dus.

Bij hoofdverlichting gaan ze natuurlijk kijken / letten op de het lichtbeeld en het strooilicht omdat mensen anders verblind woren (is toch zeker 3000/4000 lumen in plaats van 1200/1500 per lamp!), maar ik verwacht hier ook geen problemen mee: het lichtbeeld is ok (eigen waarneming dat wel) en het strooilicht is eerder minder geworden (t.o.v. halogeen) dan meer...

Just my 2 cents.
Full LED

Plaats reactie
  • Informatie