Update Touch&Go

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Plaats reactie
RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

do 23 mei, 2019 16:50

Goedemiddag, ik ban de nav aan het updaten, gewone Touch&Go, bestanden gedownload bij Toyota, uitgepakt en op een usb-stick gezet. Auto 2x op start/stop-knop gedrukt, zonder te starten dus, stickie erin, update gedetecteerd, bestanden aan het lezen, even geduld aub........en dat duurt, en duurt, en duurt.....en toen ging uit zichzelf het contact eraf en kon ik opnieuw beginnen. Heb de motor maar gestart, maar ik vind dat zo voor de deur niet ideaal....

Iemand een idee hoe ik voorkom dat 'ie uit zichzelf de boel afschakelt?

Grtz. Rob
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

rolf
Actief Lid
Actief Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

do 23 mei, 2019 17:53

Kan niet anders........je kunt het beste doen onder het rijden of direct na het rijden.
Klimaat controle uit en dan duurt het een tijd voordat de motor weer gestart wordt.
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

do 23 mei, 2019 19:11

Voor de installatie begint word je er op gewezen dat het contact moet zijn ingeschakeld en dat de motor moet kunnen aanslaan.
Dat komt ook omdat een update tot wel 90 minuten kan duren.
Inderdaad kun je het beter doen tijdens een lange rit, alle functies zoals radio en streamen blijven gewoon werken tijdens de update.

Ik kan me ook voorstellen dat je het niet prettig vind om de auto OPEN op de stoep te hebben staan met de motor ingeschakeld, immers iemand zou er zo mee weg kunnen rijden.
Wat je wel kun doen nadat het systeem ready staat en de update is begonnen kun je de handzender gewoon meenemen de auto uit.
Als de deur niet op slot gaat met de handzender (omdat het systeem op ready staat) kun je dat altijd nog wel doen met de noodsleutel.
Gewoon losmaken uit de handzender en de deur met de hand afsluiten en na de update weer ontgrendelen...

Zoveel mogelijk systemen uitzetten (climate controle op OFF) en geen grote verbruikers aan en de motor zal slechts af en toe aanslaan.
Suc6!
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

do 23 mei, 2019 22:13

Dank voor de tips. Morgen weer een dag, komt goed! :mrgreen:
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 24 mei, 2019 18:23

" Gewoon losmaken uit de handzender en de deur met de hand afsluiten en na de update weer ontgrendelen..."

Zo doe ik het ook, gaat perfect.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

za 25 mei, 2019 6:55

Is gelukt gisteren, binnen 3 kwartier zat de update erin.
Dank voor het meedenken!

Tuinbeeld
Lid
Lid
Auto: Toyota chr hybride

di 28 mei, 2019 20:56

Heb de nieuwe navigatie update op mijn nieuwe chr geïnstalleerd en krijg bij de nieuwe n18 niks als foutmeldingen en stukken weg die de navigatie niet ziet,bij rotondes krijg ik allemaal pijltjes te zien.

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

di 28 mei, 2019 23:14

Kaartgegevens die in de updates zitten zijn nooit actueel zoals het online Google-Maps.
De updates lopen altijd een maand of 6 - 9 achter.
Dit heeft te maken met afspraken die gemaakt zijn met de fabrikanten.
En natuurlijk moeten updates getest worden alvorens ze kunnen worden vrijgegeven voor downloaden.

Verder is de kaartenmaker er van afhankelijk of de wegbeheerder wijzigingen op tijd en correct aan de kaartenmakers doorgeeft.
Ze scannen niet zelf de wegen af zoals wel gebeurd bij Google Earth om leuke wandelingen door een wijk te kunnen maken.
De wegbeheerder geeft de coördinaten en andere gegevens door die de kaartenmaker dan weer verwerkt.

Wijzigingen als de door u genoemde N-18 hebben een lagere verwerkings-prioriteit dan bijvoorbeeld de A-2 bij Utrecht eenvoudig weg omdat het verkeersaanbod groter is en dus ook minder tijd is om de juiste route foutloos te nemen.
Op termijn zal het stuk wel worden opgenomen en ingetekend... Maar je kunt nergens navragen wanneer (helaas)
Dus nog eventjes geduld aub!
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

do 30 mei, 2019 15:11

Is ook mijn ervaring ... zowel bij Navtec als bij Teleatlas.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

vr 31 mei, 2019 8:54

Correct verhaal, gisteren moest ik van Almere naar Soest; in de route naar Soest is hoogstwaarschijnlijk niks veranderd, maar in de route terug is er in de directe omgeving van Almere (in knooppunt Almere zoals ze dat tegenwoordig noemen) wél van alles veranderd. Zo loopt de A6 vanuit Lelystad ri Amsterdam rechts langs de fly-over ri A27 Utrecht ononderbroken door. Dat is ergens afgelopen najaar opgeleverd dus dat zal een maand of 7 à 8 oud zijn en is dus nog niet verwerkt in het kaartmateriaal. Ik heb kaarten van Q1 2019......
Daarentegen zit de aansluiting van A6 op A1 er wel in, maar die is ouder, en dus verwerkt.

Plaats reactie
  • Informatie