Alle lichten vervangen door LED

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Toyo
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

Re: Alle lichten vervangen door LED

Bericht door Toyo »

Het probleem van LED lampen is volgens mij ook niet de LED-jes zelf, maar meer het spul er omheen wat sneuvelt. Volgens mij gaat die elektronica maar een bepaald aantal schakelingen mee. Zo bekeken is de hele dag aan dus beter dan in in een kast, douche of wc, waar er veel meer mee geschakeld wordt.

Heb vorige week ook een paar Ikea LED lampen gehaald, dus ik ben benieuwd.
42
111.1K hybride kilometers afgelegd @ 4.50 l/100km.
Auris TS (2014): 2017 - heden

Stamgast
Lid
Lid
Auto: Nog geen

Bericht door Stamgast »

We hebben al een aantal jaar alles led in huis (rede was de stroom schommelingen in dld is het niet altijd netjes 50hz)

Gloeilampen hielden het meest maar een half jaar vol. De led +2 jaar. Heb nu alles in NL weer in gebruik (hue) en bevalt nog steeds prima

Gr Roy

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Een gemiddelde ledlamp gaat in werkelijkheid tussen de 10 en 15 duizend uur mee (3 tot 5 jaar) en kan tussen de 40.000 en 50.000 aan/uit schakelingen hebben.
Het is in 99% van de gevallen ook niet de fysieke led, maar de electronica die het begeeft.
Losse leds met ex. voeding gaan makkelijk 2 tot 3 keer zolang mee.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: RAV4 AWD-i HV Bi-tone 2019

Bericht door VonJot »

Stamgast schreef:
30 okt 2018, 16:14
We hebben al een aantal jaar alles led in huis (rede was de stroom schommelingen in dld is het niet altijd netjes 50hz)
Klopt helemaal. We hebben in die 15 jaar dat we daar hebben gewoond heel wat lampen vervangen... En ook andere spullen die niet zo goed tegen de frequentieschommelingen konden :).
Toevallig deze week in huis mijn tweede LED-lampje zien sneuvelen, en die gebruik ik al een paar jaar...
2019/03 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Attitude Black

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

Bericht door zoekertje »

Nou, het was weer zover vanmorgen: de achterklep niet helemaal goed gesloten potverdrie. door de achterzijdeur naar binnen gewurmd en achterin leeg gehaald tot ik bij het handeltje van de achterklep kon. Lekker handig. :evil: Eerst de in winterberging staande accu van de camper met kabels verbonden aan het lege miniatuur accu`tje en gestart.Dan naar Oosterwolde gereden en nieuwe lader (bosch) gekocht en weer naar huis en accu opgeladen.hè-hè. :x Nu wil ik alle gloeilampjes vervangen voor led`s. Weet iemand een verkoop punt die een compleet setje in de aanbieding heeft? voor de Prius III?
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Dat kan ook vanonder de motorkap, dan hoef je niet in de auto te kruipen.
- Open de auto met de sleutel.
- Open de motorkap.
- Sluit de startkabels of starthulp aan volgens, https://www.john2211.nl/Hybride_gebruik ... o_P3.htm#2
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Bericht door CeHaEr »

Niet goedkoop, wel mooie en goede kwaliteit :
https://www.hypercolor.de/index.php?k=520&lang=eng
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door zoekertje »

johnths2 schreef:
06 jan 2020, 23:48
Dat kan ook vanonder de motorkap, dan hoef je niet in de auto te kruipen.
- Open de auto met de sleutel.
- Open de motorkap.
- Sluit de startkabels of starthulp aan volgens, https://www.john2211.nl/Hybride_gebruik ... o_P3.htm#2
Klopt ,had het boekwerkje er al op nageslagen, maar ik dacht: meteen maar goed opladen. Hoe dan ook, nadat de prius weer bedrijfsklaar was en buiten stond opgeladen en wel kreeg ik van buiten nog de klep niet open. (Er moest absoluut die dag een vouwfiets worden geladen) Garage gebeld, de monteur gaf het advies om met de key eerst de auto eenmaal op slot te doen en dan weer open. En inderdaad bleek dat te werken :) Klep doet weer normaal.Nu nog kijken of het klepslot zo kan worden afgesteld dat er wat minder geweld nodig is om deze te sluiten. De slot unit is niet verschuifbaar en aan de beugel klepzijde zie ik ook nog geen verstel mogelijkheden. Komt vast goed :)

Afbeelding

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door zoekertje »

En CeHaEr bedankt voor de tip ga ik eerdaags bestellen. Nog even kijken welke lichtkleur het beste is.

Afbeelding

yaris222
Lid
Lid
Auto: Toyota Yaris

Bericht door yaris222 »

Hallo,

Iemand nog tips kwa dimlichten voor de Toyota Yaris.De originele dimlichten vind ik zelf wat te zwak. Aangezien led lampen in de loop der jaren zijn verbeterd, heeft het m.i. geen zin om berichten te bekijken uit 2013 oid.

Ik zoek nog een goede setje led-lampen voor een niet al te dure prijs. Zit te overwegen om deze uit China te halen maar ik weet niet of ze van goede kwaliteit zijn en of ze überhaupt gaan passen. Als iemand daar ervaring mee heeft of een ander goede setje hoor ik het graag.

MacToob
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 3 2010

Bericht door MacToob »

yaris222 schreef:
14 apr 2020, 19:15
Hallo,

Iemand nog tips kwa dimlichten voor de Toyota Yaris.De originele dimlichten vind ik zelf wat te zwak. Aangezien led lampen in de loop der jaren zijn verbeterd, heeft het m.i. geen zin om berichten te bekijken uit 2013 oid.

Ik zoek nog een goede setje led-lampen voor een niet al te dure prijs. Zit te overwegen om deze uit China te halen maar ik weet niet of ze van goede kwaliteit zijn en of ze überhaupt gaan passen. Als iemand daar ervaring mee heeft of een ander goede setje hoor ik het graag.
Hi,

Ik heb sinds drie weken een setje H11 led-lampen van Autoledplaza in de dimlichten zitten. Volgens de dealer is het lichtbeeld goed, ik hou ze de komende tijd in de gaten wat betreft opbrengst en duurzaamheid.

Deze zijn het: https://www.autoledplaza.nl/H11-Dimlich ... ED-compact
Toyota Prius 3 2010 Aspiration 188.000km

Plaats reactie