Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Gwystyl
Lid
Lid
Auto: Corolla TS Business Intro

Re: Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium of toch RAV4 AWD

Bericht door Gwystyl »

Peatsmoke schreef:
15 mar 2020, 06:27
Eigenlijk wilde ik komende week de knoop doorhakken, maar nu komt mijn partner opeens met de mededeling dat ze eigenlijk de RAV4 ook wel mooi vindt... :o
Ze vond de Corolla al "een slagschip" tov de Civic, maar de RAV is nog groter. Mij zal het om het even zijn, maar nu kan ik me weer helemaal gaan verdiepen in de RAV. Iemand lees- of kijktips?
Als de zak geld onbeperkt is, lekker voor de RAV4 gaan :). Maar als je nog even wil grasduinen naar specificaties en opties, neem dan ook de nieuwe Civic en CR-V mee.... Dat zijn in de VS in ieder geval de gedoodverfde concurrenten voor de Corolla en RAV4. In Europa spelen ze beide geen rol van veel betekenis, al lijkt de Corolla het hier wel een stuk beter te doen dan de Civic.

Ik heb zelf lang getwijfeld tussen de nieuwe Civic (komende van een 2015 Civic Tourer), maar heb onder andere vanwege de kofferbakruimte gekozen voor de Corolla TS in plaats van de nieuwe Civic hatchback. De Civic had het voordeel van al werkende Android Auto/Apple Carplay, maar hopelijk wordt dat binnenkort rechtgetrokken met een update voor navigatie/multimedia in zowel Corolla als RAV4
Als jouw Civic uit 2013 komt, heb je dan generatie 8 of 9 (ik vermoed 9?)?

Ik vind persoonlijk het "black edition" pakket op de Civic nog wel gaan, maar rode strepen/accenten zoals op de Renault Clio nog wel eens te zien zijn vind ik meestal niet zo mooi. Toch blijft dat een stuk persoonlijke voorkeur, en het is inderdaad moeilijk voor te stellen als je het niet in het echt gezien hebt. Ik zou er het geld in ieder geval niet aan uitgeven.
Afbeelding Corolla T.S. 1.8 Hybrid Business Intro 2019 Phantom Brown

Peatsmoke
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Civic 2013 / Corolla 2002

Re: Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium

Bericht door Peatsmoke »

Wat is onbeperkt? We hebben in de RAV4 en Corolla proefgereden en uiteindelijk is de keuze toch op de Corolla gevallen... We zijn beiden nog mobiel en hebben de hoge instap niet echt nodig, maar vonden het rijcomfort van de Corolla toch fijner dan de RAV4. Het zicht in de RAV was wel iets beter, maar we hadden beiden het gevoel dat een auto aantrekken toch meer bij ons past dan op een auto gaan zitten. Ik vond persoonlijk de RAV ook en vreemde zitpositie hebben. Hoog, maar toch alsof je in een "normale" auto zit. Ze hadden een RAV4 in parelmoer wit en een Corolla in Precious Silver... In de zon, na 10 keer om iedere auto heen gelopen te zijn, werd het toch lichtgrijs (Precious Silver). Als extra's heb ik een (verticaal) afneembare trekhaak, fietsdrager, hybrid paket en wat kleine shit-extra's.

Helaas was de Yaris GR-sport uitverkocht, dus bleef er weinig over dan de Dynamic in Hydro Blue te kopen (Executive en ander luxe versies zijn ook niet meer te krijgen). Er komt luxe leer in, spoilertje en weet ik wat mijn partner nog meer selecteerde om het leuk en aantrekkelijk te maken, dus inmiddels zijn we voorzien.
De Yaris komt ergens eind april, begin mei, maar de Corolla is back-order... Die staat voorlopig voor eind juni gepland, maar ik ga uit van begin september... Alles wat sneller is, is meegenomen... :D

De Civic 1.5 was bekend, maar ook een stuk vlotter (zeker nadat we de A76 bij Heerlen verruilden voor de A4 ri. Kölle), maar het feit dat ik vandaag of iig binnen een jaar of zo, een nieuwe Civic verwacht, werd het toch de Corolla Touring Sports 2.0 Premium.

Plaats reactie