Langere afstand naar voorligger op ACC

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, Service-updates en tips bij doe het zelf onderhoudswerkzaamheden, etc.
Plaats reactie
zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

za 15 jun, 2019 22:29

Begin vorige week is door de dealer nieuwe software "gemonteerd" in verband met de terugroep actie. Merk verder geen verschil. Het enige wat veranderd is (merkbaar) is de afstand die de ACC op de voorligger aan houd. Deze is nu zeker de helft langer. Iemand anders dit ook gemerkt? Moet nu eerder het gaspedaal gebruiken als er een te passeren vehikel in het zicht komt. :?
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Prius 3 Executive

ma 17 jun, 2019 7:26

Ik heb geen verschil gemerkt. Je weet dat je de volgafstand in 3 stappen kunt instellen? Dat is niet veranderd?
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

Triplef71
Lid
Lid

ma 17 jun, 2019 9:56

Ook ik heb geen verschil opgemerkt na het uitvoeren van de terugroepactie.
Prius 3 Executive 2009

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

ma 17 jun, 2019 21:45

Gisteren middag ook gemerkt dat het voor een fietser niet onmiddellijk tot remmen komt. dat was eerder wel het geval. Als of de beam smaller is geworden. Voor vrachtauto`s moet ik nu eerder anticiperen. De 3 standen , daarvan heb ik tot nu toe altijd de 3 streepjes aanstaan, maar nu heb ik het zelfde effect bij 2 streepjes. Kan natuurlijk zijn dat het altijd al heeft afgeweken van de standaard instelling. De Prius werd op 40 K ons eigendom. Het zal wel wennen denk ik. :)
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

Plaats reactie
  • Informatie