Welke 17" winterband?

Alles over het rijden met de Prius 3. Hoe rij je zuinig, hoe is de wegligging, etc.
parrot

do 30 dec, 2010 17:35

Voor € 1227 de 4 mag ik toch hopen dat het de Pilot alpin is! Heb net het profiel gecheckt en dat is asysmetrisch dus Pilot.

prius4ever

di 04 jan, 2011 9:14

Inmiddels is de sneeuw nagenoeg verdwenen en heb ik eindelijk mijn winterbanden eronder gekregen. :lol:
Maar ik ga ervan uit dat de winter voorlopig nog niet voorbij is.
Het blijken Michelin Primacy Alpin in de maat 205/50/17 te zijn en geen Michelin Pilot Alpin zoals ik eerder had begrepen.
De Primacy Alpin kende ik nog niet maar de eerste rijindrukken zijn goed.
Niet noemenswaardig meer lawaai en goede grip.
Na wat googlen blijken ze ook goed uit de verschillende testen te komen.
Wel jammer dat ze geen velgbeschermer (uitstaande rand rondom de velg) hebben zoals de Michelin Primacy HP.
Dus uitkijken met langs de stoep parkeren. :wink:

parrot

di 04 jan, 2011 20:05

Primacy is de A3 of te wel de band van vorig jaar. Nu heet de A4 Pilot volgens mij. Heb onder een S-max Primacy Alpin liggen en onder mijn Prius de Pilot. Profiel ziet er wel weer iets anders uit.

bandiet

di 04 jan, 2011 21:25

Goede keuze! Ik heb zelf de A4 sinds november en heb er inmiddels bijna 10k mee gereden. Ik ben er dik tevreden over. Veel veilige kmers toegewenst, maar dat zal wel geen probleem worden.

Gr. Diederik

zdrie

zo 27 feb, 2011 23:33

De dealer heeft er bij gebrek aan Michelin als tweede voorkeur Hankook onder willen zetten. En toen die ook niet leverbaar bleken is het een B merk van Continental geworden genaamd Minerva.
Erg leuk, ze laten kerstdennetjes achter in de sneeuw :lol: . En wat belangrijker is. Voor een fractie van de prijs van Michelin zijn het wat mij betreft prima winterbanden.
Zojuist mee uit de Oosterijkse sneeuw gekomen en de tractie op sneeuw is geweldig.
Afrolgeluiden kan ik nog geen oordeel over vellen want ik heb nog geen meter met de originele banden gereden. Ik vindt de Prius niet echt geweldig tegen geluid geisoleerd vanuit de wielkasten. Remmen doen de Minerva's uitstekend, ook op nat geen problemen. IJs is met alle banden niet fijn, dus ook met de Minerva's niet.
De dealer heeft ze met dien verstande op de auto gezet dat ze bij gebleken imperfectie worden omgeruild voor Hankook of Michelin. Ik had niet gedacht het ooit te zullen zeggen, maar die Minerva's doen het prima. En ik heb altijd beweert dat je niet moet beknibbelen op banden, want die zorgen met slechts een paar vierkante centimeter voor alle contact dat je met de weg hebt. Dat inzicht heb ik nog steeds, maar ook B merk banden kunnen verrassen :silent:
O ja ik heb gewoon de originele 17" bandenmaat aangehouden en dan met een paar fraaie (in mijn ogen) Borbet CA wielen erbij.

romac
Lid
Lid

vr 29 jul, 2011 17:09

Wellicht verklaren jullie me voor gek maar ik ben al op zoek geweest naar winterbanden. Ik kwam daarop omdat 8 augustus mijn Prius Dynamic geleverd wordt. Dit wordt mijn 1e Prius en ik kijk er al 2 jaar naar uit en heb dit forum dan ook met grote interesse gevolgd, vandaar dat ik wist dat de Prius met de 17 inch velgen een moeilijke maat heeft waarbij vorig jaar grote leveringsproblemen waren. Omdat ik de originele velgen heb laten vervangen door Iguan velgen heb ik mooi 4 velgen over voor winterbanden en mijn keuze was gevallen op de Michelin Alpin A4. Ik schrok van de prijzen, zo rond de €1100,- voor 4 stuks, wel incl.monteren en balanceren. De winterbanden schijnen gemiddeld zo'n 25% duurder geworden te zijn maar waar ik nog meer van schrok was het feit dat er grote bevoorrading problemen zijn bij Michelin waardoor ze er gewoon niet waren. Omdat ik de prijs toch wel aan de hoge kant vond en gezien het feit dat ik 's winters niet zoveel kilometers maak ben ik op zoek gegaan naar een betaalbaarder alternatief welke wel voorradig was en dat heb ik gevonden. Ik heb 4 Goodyears Ultragrip Performance besteld en dat voor €745,- all in. Dat vind ik zelf een veel betere prijs en ook de Goodyear krijgt goede recensies.
Vanaf 8-8-2011 Prius 3 Dynamic Pure White met Iguan velgen

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 29 jul, 2011 17:20

romac schreef:Wellicht verklaren jullie me voor gek maar ik ben al op zoek geweest naar winterbanden.
Waarom voor gek verklaren? Het is toch mooi om goed voorbereid te zijn? :wink:
Alvast gefeliciteerd met je Prius :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

bandiet

ma 01 aug, 2011 9:51

Je moet juist nu winterbanden aanschaffen, nu zijn ze nog goedkoop. Straks als er weer sneeuw ligt wil iedereen winterbanden en drijven we de prijzen omhoog.

Gr. Diederik

adjege

wo 07 dec, 2011 15:58

Ik heb enige weken geleden ook winterbanden laten monteren, op advies van Profile: Michelin Alpine a4 in de maat 205/50/17.
Deze band verrast me in positieve zin: Ik heb nog geen sneeuw of ijs gezien, dus hoe ze zich dan gedragen weet ik niet.
Maar het comfort van mijn prius is met de helft verbeterd. Eerst reed ik alleen op mooi asfalt met een grote glimlach rond,
nu ook op beton en klinkerweggetjes. Het doet me nu weer aan mijn vorige auto denken ( Lexus RX) .
Ik heb al besloten om zodra de winter voorbij is ook Michelin zomerbanden te proberen, dan verkoop ik
de Yokohama's 215-45/17. Waarvan de wegligging en stuurgedrag overigens wel wat strakker is.
Kortom ik heb het gevoel dat de nu gemonteerde maat (winter)banden, perfect zijn en helemaal
aansluiten bij de ontspannen manier van rijden in Prius.

Ad.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 07 dec, 2011 16:48

Mijn Dunlops liggen er weer onder en gelijk is mijn verbruik gestegen van 5,6 naar 6,0. :evil: Wellicht dat er inmiddels ook weer winterbenzine in de tank zit. Daar zou het ook aan kunnen liggen.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

adjege

wo 07 dec, 2011 17:18

Mijn gemiddeld verbruik is over de laatste 2 k met winterbanden iets gestegen van 5.2 naar 5.6
doch ligt waarschijnlijk ook aan het vragen van meer stroom, verlichting, stoelverwarming, kachel etc.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

vr 09 dec, 2011 16:19

adjege schreef:Mijn gemiddeld verbruik is over de laatste 2 k met winterbanden iets gestegen van 5.2 naar 5.6
doch ligt waarschijnlijk ook aan het vragen van meer stroom, verlichting, stoelverwarming, kachel etc.
Denk het niet. De kachel maakt gebruik van de warmte die je toch al in je motor had zitten. De verlichting heb ik altijd al aan en de stoelverwarming kost niet zoveel vermogen. Ik denk afrolweerstand en andere benzine. Wellicht dat het iets langer lopen van de ECE doordat het langer duurt voor ie op temperatuur komt ook meehelpt tot een hoger verbruik. Al is dat bij mij beperkt door mijn standkachel.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Mva
Lid
Lid

ma 15 dec, 2014 20:50

Zimmy schreef:Aandachtspuntje: mag je sneeuwkettingen leggen om een 17 inch band? Met andere woorden: is er voldoende ruimte in de wielkast (en loop je niet het risico kabels o.i.d. te raken als je een bocht neemt)? Volgens de dealer wel, maar heb het nog nergens op papier kunnen vinden.
Weet iemand hier het antwoord op?
Ik heb 17" winterbanden liggen maar twijfel of ik ze erop laat zetten vanwege ruimte wielkast voor sneeuwkettingen. Evt kan ik ook de 16" velgen van de prius ii erop zetten (met winterbanden). Hebben zelfde steek begreep ik voor de prius iii.

Michiel

oudedaf
Lid
Lid

do 01 jan, 2015 16:30

All seizoenbanden onder onze prius gezet verbruik gestegen van 4.3 naar 5.0 op de meter een behoorlijke stijging en een boel kabaal in maart gooi ik er weer gewonde banden onder en indien iemand nog 4 velgen overheeft??

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

do 01 jan, 2015 17:49

Welke allseasons banden?
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Rijden & Verbruik”

• Informatie