geluid isoleren

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Plaats reactie
ferri
Lid
Lid

ma 14 mar, 2016 21:13

Ondanks dat mijn auto te koop staat ben ik hevig aan het twijfelen of ik de verkoop wel wil doorzetten.
De reden dat ik naar een CT200h aan het kijken ben / was is omdat deze stiller / beter geïsoleerd is.
Alleen vind ik de CT200h nogal aan de dure kant, voor 1 jaar jonger en 40d minder gelopen zal er minimaal 4k bij moeten (zelfde uitrusting als prius) maar dan krijg je een kleinere auto en de dames achterin (8 & 6 jaar) worden niet kleiner :D .
Dus nu zit ik te denken om misschien de auto zelf te isoleren, ik heb hier en daar wat gelezen over diverse delen te isoleren.
Ik wil in ieder geval dan de deuren isoleren en proberen het afrol- & rijwind geluid te verminderen, heeft iemand daar tips en tricks voor?
Zijn er ook mensen met ervaring, scheelt het veel of is het alleen hoorbaar als je erop let.
Vooral op de snelweg vind ik hem erg gehorig, om met iemand te communiceren moet je toch echt je stem verheffen.
Hoor graag jullie reacties.

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

ma 14 mar, 2016 21:32

De bandenkeuze is ook iets om over na te denken, bij die van mij is dat toch een van de veel voorkomende punten.
Je merkt het verschil dan wanneer je van oud naar nieuw asfalt overgaat, soms wordt de auto opeens een stuk stiller.
Banden worden vaak al aangegeven met het geluidsniveau in db, dus daar is het al snel op te lossen.
En denk erom dat 3 db minder, niet een paar procent is, maar een behoorlijke stap.
Windgeruis is vaak nummer twee, wat soms veroorzaakt wordt door een slecht afgesteld stuk plaatwerk na een gerepareerde schade.
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

ma 14 mar, 2016 21:44

Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Andriod head unit en achteruitrijcamera

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 14 mar, 2016 22:00

Bedankt voor de link :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

ferri
Lid
Lid

do 17 mar, 2016 21:44

breinonline schreef:Bekijk viewtopic.php?f=72&t=7805&hilit=isolatie+geluid maar eens
Die had ik eerder ook al gezien, zover wil ik niet gaan dat is mij iets te extreem.
Ik heb ook wat op internet gezocht en zie dat de ontdreuningsmatten in verschillende diktes / gewichten zijn, is er een minimale dikte / gewicht?
En wat kan ik het besten doen tegen het bandengeluid, ik vermoed geluidsisolatie tegen de wielkasten.
Dit lijkt mij lastig aan de bestuurderszijde met de pedalen.
Wie heeft er ervaring, heeft tips waar te bestellen en met plaatsing?
Bedankt

ferri
Lid
Lid

do 17 mar, 2016 21:50

TWMW schreef:De bandenkeuze is ook iets om over na te denken, bij die van mij is dat toch een van de veel voorkomende punten.
Je merkt het verschil dan wanneer je van oud naar nieuw asfalt overgaat, soms wordt de auto opeens een stuk stiller.
Banden worden vaak al aangegeven met het geluidsniveau in db, dus daar is het al snel op te lossen.
En denk erom dat 3 db minder, niet een paar procent is, maar een behoorlijke stap.
Windgeruis is vaak nummer twee, wat soms veroorzaakt wordt door een slecht afgesteld stuk plaatwerk na een gerepareerde schade.
Het windgeruis komt vooral van de A-stijlen af, hier valt weinig aan af te stellen.
Mijn banden zijn nog niet aan vervanging toe en om daar dan toch nieuwe banden omheen te leggen is ook zo wat.
Heb afgelopen weekend mijn zomerbanden weer omgelegd (zomer 17"en winter 15") en daar zit echt een enorm verschil tussen, de zomerbanden maken meer herrie en er zijn weer een paar rammels uit het interieur terug.
Niet verwacht dat dit zo'n groot verschil zou uitmaken totdat je het zelf ervaart.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

za 19 mar, 2016 13:09

Bitumen matten in de deuren, bij de reservewiel, er overheen silentcoat absorbtiemat (niet van de bouwmarkt)

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie