Privacy shades zonwering

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
lorddain
Lid
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: do 23 aug, 2012 20:59

zo 19 mei, 2013 10:43

Ik heb via de zoekfunctie wel gevonden dat de mogelijkheden zijn, je glas laten tinten, of privacy shades. Zie bv viewtopic.php?f=50&t=4275&hilit=privacy+shades

Als ik zo rondrijk op Internet kan ik zo snel maar 1 set voor die privacy shades vinden, die rond de 125 € ligt. Zie

http://www.zonneschermauto.nl/privacy-s ... heden-8dlg
http://www.autovoordeelwinkel.nl/Webwin ... 5-drs.html
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-s ... pv-topri5b

Mis ik iets of is er gewoon maar 1 bedrijf die ze maakt en liggen ze allemaal rond dezelfde prijs. Iemand hier onlangs ervaring mee gehad?
Maurits Hozee
Prius III Aspiration Abyss Grey 2009
195.000km op de teller op naar de 200k km

Gebruikersavatar
Morgoth
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 3621
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 7:58
Locatie: Eschebrügge (D)

di 21 mei, 2013 19:12

Als motorrijder ben ik niet dol op deze dingen. Communicatie met de bestuurder wordt veel minder gemakkelijk. Ook is door de auto heen kijken minder makkelijk tot onmogelijk. Daarbij vind ik een Auto met privacy shades of privacy glass op een bestelwagen lijken. Begrijp niet waarom mensen dat mooi vinden.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18836
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

di 21 mei, 2013 19:40

Eelco, de schermen zitten pas na de B-stijl, welk gedeelte van de auto vind jij lastig als motorrijder, om te communiceren met de bestuurder, of doorheen te kijken?

Zelf heb ik ze al ruim twee jaar, en kan gewoon spullen achterin laten liggen, omdat het zicht naar binnen haast niet mogelijk is. Naar buiten is wel goed vind ik persoonlijk. Voor de kinderen achterin is het heel fijn om uit de zon te zitten.

En ja ik vind donkere ramen stoer staan :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 4252
Lid geworden op: di 31 mei, 2011 14:14
Locatie: Ubachsberg

di 21 mei, 2013 19:42

Morgoth schreef:Als motorrijder ben ik niet dol op deze dingen. Communicatie met de bestuurder wordt veel minder gemakkelijk. Ook is door de auto heen kijken minder makkelijk tot onmogelijk. Daarbij vind ik een Auto met privacy shades of privacy glass op een bestelwagen lijken. Begrijp niet waarom mensen dat mooi vinden.
Hélemaal mee eens!

Psychologische onderzoeken hebben kristalhelder gemaakt dat 'het verkeer' niet wordt gezien als mensen, maar als (al dan niet concurrerende) dingen. Dat is een niet onbelangrijke oorzaak van hufterig verkeersgedrag. Zélfs in de korte hemdsmouwen en zonder petje dakloos MG rijden (wij doen dat zelfs altijd met de zijruiten naar beneden en (in de TD) met de voorruit plat) heb ik in 30 jaar tijd nog nooit het idee gehad dat ìk of mijn lieftallige passagies bekeken werd; het kárretje ... dát trok de aandacht. Onderweg heb ik óók met open rijden. En zo vraag ik mij af welke privacy de fans van dergelijk spul nu voor ogen staat. Dat de politie minder ziet dat er stiekem toch gebeld wordt of de gordel niet om is?

Dóór auto's heen kijken is er helaas sinds ongeveer 20 jaar nauwlijks nog bij. Auto's hebben daarvoor een veel te hoge kont gekregen en dan hebben we nogal heel wat MPV's en SUV's op onze wegen die nog eens een extra dikke hoge kont hebben. Door voorgangers anticiperen ... da's aardig een verhaal uit de oude doos aan het worden; reden temeer overigens om extra afstand te bewaren.

Het enige voordeel dat ik bij die gordijntjes zie is in het geval van 'baby aan boord', maar daarvoor zijn andere oplossingen een stuk effectiever. Plak maar eens de bovenste 10 à 15 cm van het raam dicht met een stuk alu-folie! Ziet dan ook niet uit, maar de kleine ukkepuk zal er zich lekkerder door voelen.

@Arjan -> '... stoer staan'. We hebben het dan weer over een modegrill waarover de smaken fors uiteenlopen.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18836
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

di 21 mei, 2013 19:44

Camille Schyns schreef:
@Arjan -> '... stoer staan'. We hebben het dan weer over een modegrill waarover de smaken fors uiteenlopen.
Dat is waar. Maar dat is maar gelukkig, anders rijdt iedereen met hetzelfde. Ook bijvoorbeeld met dezelfde velgen. :) :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 4252
Lid geworden op: di 31 mei, 2011 14:14
Locatie: Ubachsberg

wo 22 mei, 2013 13:43

Over smaak valt m.i. wel degelijk te twisten: mensen kunnen léren iets te waarderen dat ze eerder afkeurenswaardig vonden. Wat ik als kind allemaal de strot niet af kreeg en nu lekker vindt ... Bij mij heeft het 2 jaar geduurd eer ik mijn vrouw gelijk kon geven dat de P3 een mooie auto is, maar dán wit (zoals Eelco als onderschrift heeft); andere kleuren vallen bij mij nog steeds lang niet zo in de smaak.

Smaak is maar iets tijdelijks; ik denk dat dit vrij algemeen geldt. I.h.a. geldt voor mij dat als ik éénmaal iets geweldig mooi vond, dit ook zo blijft. Nja, de Citroen BX ... in het zilvergrijs was ik er helemaal weg van toen ie uit kwam, terwijl ik daar nu al lang niet meer voor warm kan lopen.

Autodesigners doen hun best om een zo fraai mogelijk model in productie te krijgen en als je de schetsen die aan een bepaald model ten grondslag liggen ziet, dan zien die er bijna allemaal geweldig goed uit. Wie ben ik dan om dat design te verbeteren? Ik denk dat je daarvoor van goede huize moet komen, vooral als het nogal flink afwijkt van het oorspronkelijke. Sommigen slagen daar wonderwel in (ik denk nu even aan een Buick van eind 40-er jaren met verlaagd onderstel, gechopped dak en gevlamd spuitwerk) en weten een nieuwe creatie ervan te maken.

Omstreeks 1980 heb ik velen uitgelachen in Escortjes, Capri's of Manta's met vet uitgebouwde spatborden waarmee men voor zichzelf dan een 'rallyauto' gemaakt dacht te hebben. Later veralgemeende zich de term 'Johnny-auto' en nog steeds neig ik bij het zien van zo'n ding tot hoofdschudden. Brullende 'sportuitlaat' van het formaat kachelpijp met het idee dat hun Polootje of Golfje zich daardoor met een Subaru Imprezia laat staan een Porsche zou kunnen meten. In die tijd werden heel wat 2CV-tjes voorzien van gordijnen in Brabants bont. Goed, binnen sommige (vooral jeugdige) sociale kringen geldt zoiets tóch als verbetering t.o.v. het model uit de folders.

Er is al heel lang een hele handel in 'automaterialen' waarin steeds meer produkten te koop zijn waarmee men 'iets' aan het (nog jaren vooruit moetende) standaardmodel 'verbeterd' zou moeten kunnen worden. Fel gekleurde stuur-hoezen of een kledingrek vol hoezen voor over de stoelen. ARC's (autoradio-cassette-recorders) met als opvolger de héle zware geluidsinstallaties die 's zomers via open ramen straten verder nog irriterend doordreunen. God weet hoe groot de variatie aan alternatieve velgen is waar dan banden op moeten van het formaat 'stoomwals'. Feestverlichting in de auto tot TL-buisformaat lampen voor ónder de auto. Geurkartonnetjes (die ik tot nu toe allemaal vréselijk vond stinken), poppetjes of dikke dobbelstenen om aan de binnenspiegel te hangen. Yep, in sommige kringen is zoiets inderdaad een waardevolle toevoeging.

Het Kruitvat adverteert actueel met een voorruit-camera voor 3 tientjes. Handig als die als een black-box enkele seconden vóór een aanrijding registreert hoe je auto in de prak gaat. Fraai als je daarmee de politie het bewijs levert dat je zélf schuld bent aan de aanrijding.

Ik moet toegeven dat ik altijd heb gezocht naar middeltjes waarmee ik iets aan mijn auto kon verbeteren en daarmee wilde ik vaak ook een persoonlijke noot aan mijn bakkie geven. Mijn 2CV kreeg stoffen vloerbedeking, verstelbare rugleuningen (van een Citroen Ami) en stereo ARC mét koptelefoon; mijn R4 dito plus een zelfgemaakt bakje tussen de voorstoelen, portierbakken en dik rubber stuur van de R4 Safari en verlichting in de kofferruimte; mijn MG's kregen fietscomputers; mijn GSA en BMW kregen alleen een ARC toegevoegd; mijn Rover kreeg een met leer bekleed vakje onder de ARC waarin precies audioacassettes pasten èn mijn zonnebril plus 1 pen, alsook een zelf nogal slim gemaakte beugel boven de binnenspiegel om mijn PDA met TomTom aan te bevestigen plus een sticker met mijn familienaam op de achterruit.

Voor de Prius is een zachtrubberen lap op maat gesneden die de reflectie in de voorruit vermindert èn (voor het onderste deel van de bagagaruimte) we hebben een groot karton op maat gesneden en verdeeld in 3 vakken, dat verdraaid handig is met boodschappen die niet meer heen en weer schuiven. Ik wil nog naar België waar familie sinds decennia een erg grote Peugeot-dealer is om de familienaam in chroomletters te bemachtigen en daarmee is mijn creativiteit vooralsnog uitgeput. Oh ja, ik zou nog graag een goed bruikbare asbak erin willen. De originele is enkele cm's te hoog en doe het nu met een klein formaat blikje met water, dat met een klap van de hamer iets schuiner en lager is komen te staan.

'Ieder het zijne' heb ik vaak zat opgemerkt en al is dat in mijn ogen 3 keer niks, hoofdzaak is dat degene die zo'n verandering wenste er dik tevreden mee is.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Gebruikersavatar
willemke
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2024
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 23:29
Locatie: Haren

wo 22 mei, 2013 21:18

Beste allemaal,

Bij Arjan zijn auto zag ik tijdens de meeting in Eindhoven enkele jaren terug voor het eerst de shades. Ik heb ze onze dochter cadeau gedaan, met in het achterhoofd de gedachte dat het voor onze kleinzoon, van zeven jaren oud, fijn zou zijn in de zomer.
De praktijk na enkele jaren is dat onze schoonzoon - die in de Prius altijd passagier is naast onze kleinzoon - er een gruwelijke hekel aan heeft en daarom het ding verwijderd heeft. Onze dochter staat er als bestuurster onverschillig tegenover . Onze kleinzoon echter wil uitsluitend aan de zijde zitten waar de shade nog voor het raam zit. Hij zegt het aangenamer te vinden, zodanig dat hij heeft gevraagd of er in de auto van zijn vader ook zo'n ding geplaatst kan worden.
Voor het bovenste achterraam gebruiken ze de shades alleen nog in de zomer.

Groet
Willem
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Gebruikersavatar
Morgoth
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 3621
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 7:58
Locatie: Eschebrügge (D)

do 23 mei, 2013 22:22

Arjan schreef:Eelco, de schermen zitten pas na de B-stijl, welk gedeelte van de auto vind jij lastig als motorrijder, om te communiceren met de bestuurder, of doorheen te kijken?

Zelf heb ik ze al ruim twee jaar, en kan gewoon spullen achterin laten liggen, omdat het zicht naar binnen haast niet mogelijk is. Naar buiten is wel goed vind ik persoonlijk. Voor de kinderen achterin is het heel fijn om uit de zon te zitten.

En ja ik vind donkere ramen stoer staan :wink:
Als motorrijder wil je graag door de auto heen kijken. Je wil het verkeer " lezen". Dat lukt wanneer auto's verduisterd zijn maar uiteraard ook niet bij bestelwagens en vrachtwagens. Ik wil graag een aantal auto's vooruit kijken. Het maakt op de motor niet huis dat de achterkant hoog is.
Maar ik wil ook graag de bestuurder zien. Als ik rechts schuin achter een auto zit kan ik door het achterraam zien of hij omkijkt als hij naar rechts komt. Of in de spiegel kijkt. Met donkere ramen lukt dat niet meer.
Motorrijders gaan er altijd van uit dat ze niet worden gezien. Daarom willen ze graag zo veel mogelijk en zo lang mogelijk bestuurders zien.

Zeker, het voordeel is dat je dingen in de auto kunt laten liggen. En tegen de zon heeft het vast en zeker ook voordelen. Maak persoonlijk vind ik het de verkeersveiligheid niet te goede komen. En ja, het zou goed kunnen dat onzichtbaar zijn hufterig gedrag stimuleert.

Nou moet ik met een beetje schaamrood op de kaken wel toegeven dat mijn Chevy Van ook geblindeerde ramen heeft. Wij slapen in deze bus. Ik ben niet echt preuts maar een beetje privacy is toch wel fijn. We hebben overigens ook gordijnen. Maar dit is een bus. Daar kun je toch al niet doorheen kijken.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Gebruikersavatar
lorddain
Lid
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: do 23 aug, 2012 20:59

za 25 mei, 2013 17:31

Morgoth schreef:Als motorrijder ben ik niet dol op deze dingen. Communicatie met de bestuurder wordt veel minder gemakkelijk. Ook is door de auto heen kijken minder makkelijk tot onmogelijk. Daarbij vind ik een Auto met privacy shades of privacy glass op een bestelwagen lijken. Begrijp niet waarom mensen dat mooi vinden.
Ik vind het zeker niet mooi, maar onze kleine die zweet zich de teentjes en kan niet tegen dat directe zonlicht tijdens lange ritten. Is dus eigenlijk puur functioneel bedoeld.

Maar goed, Arjan, jij rijdt er dus mee, naar tevredenheid? Hoe beinvloedt het volgens jou je zicht naar achteren (zowel direct als bij dode hoek checken).?
Maurits Hozee
Prius III Aspiration Abyss Grey 2009
195.000km op de teller op naar de 200k km

Gebruikersavatar
lorddain
Lid
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: do 23 aug, 2012 20:59

zo 26 mei, 2013 15:45

Ga nog een poging wagen voor een goedkoop zonneschermpje (alleen zijruiten achter), lukt het niet ga ik toch voor dit setje :)
Maurits Hozee
Prius III Aspiration Abyss Grey 2009
195.000km op de teller op naar de 200k km

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18836
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

zo 26 mei, 2013 16:20

lorddain schreef:
Morgoth schreef: Maar goed, Arjan, jij rijdt er dus mee, naar tevredenheid? Hoe beinvloedt het volgens jou je zicht naar achteren (zowel direct als bij dode hoek checken).?
Sorry, ik had niet gezien dat je je bericht had aangepast. Ik ben er zeer tevreden over. Ten eerste voor de Kids die achterin zitten. En wat ik ook fijn vind is, als een auto achter mij zit te 'duwen' ik hem wel kan zien maar hij mij niet. Persoonlijk vind ik het zicht van alle kanten ruim voldoende, zelfs in het donker. Probeer evt bij een lid te testen of je het wat vind, voordat je er geld aan uit gaat geven :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
lorddain
Lid
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: do 23 aug, 2012 20:59

zo 26 mei, 2013 23:14

:D Bedankt voor het aanbod, maar de tijd dringt; vertrek al volgend weekend, moet de hele week arbeiten dus geen mogelijkheid helaas.

Waar heb jij de jouwe gekocht en hoe lang duurde het voor je hem binnen had (als dit online was)?

Ik zal uiterlijk morgen willen bestellen aangezien de levertijd online tot 3 dagen kan zijn van allebei de sites rond de 125euri.
Maurits Hozee
Prius III Aspiration Abyss Grey 2009
195.000km op de teller op naar de 200k km

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18836
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

ma 27 mei, 2013 6:49

lorddain schreef: Waar heb jij de jouwe gekocht en hoe lang duurde het voor je hem binnen had (als dit online was)?
De mijne heb ik overgenomen van een lid van het forum.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
lorddain
Lid
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: do 23 aug, 2012 20:59

ma 27 mei, 2013 23:55

Ik heb hem besteld vandaag, na telefonisch contact met autovoordeel winkel, zit een winkel achter en contact was zeer positief.
Als het goed is heb ik hem woensdag, weeeeee! 8)
Maurits Hozee
Prius III Aspiration Abyss Grey 2009
195.000km op de teller op naar de 200k km

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18836
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

di 28 mei, 2013 6:55

Dat is snel, ben benieuwd wat je ervan vind :)
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast