Lederen bekleding Executive of Dynamic

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
mauliboy

za 01 aug, 2009 23:29

Tijdens een bezoek aan een dealer in Alphen a/d Rijn een vergelijking gedaan tussen het leer dat standaard op de prius III excutive zit, en wat als optie op de prius III dynamic leverbaar is. Ik vond het leer dat op de dynamic als optie zat mooier, en voor het gevoel van een betere kwaliteit.
In een ander forum onderwerp werd al geschreven over het leer dat vrij glad is (voor het gevoel) op de achterbank.
"De kinderen glijden over de achterbank heen en weer". Het leer in de dynamic lijkt wat steviger en minder glad.
Het stiksel op dit leer is zichtbaar, wat een sportieve look geeft aan het interieur.

Zijn er bezitters van een dynamic met een lederen interieur. En bezitters van een executive.
Graag hun mening over het leer en de kwaliteit, en de verschillen, en misschien wat afbeeldingen om het verschil te tonen?

Grt Frank

gkuper

do 06 aug, 2009 12:36

Op 4 aug de PIII dynamic PWhite (lease) met zwart leer uit Belgie Zeebrugge ontvangen
Het is inderdaad degelijk en de kinderen glijden absoluut niet uit, ook voel je niet te warme zittingen met deze huidige bu temp van 27 graden. Ben zelf zeer tevreden over de gemaakte keus
De dealer Ruyne te Hoogeveen had op 3 aug een excutive afgeleverd en gaf ook aan dat dat leer vanaf fabriek minder stevig en gladder aanvoelde

mlampie

do 06 aug, 2009 14:04

Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met de aanschaf, ik zag een witte Prius met zwarte leren bekleding.
Het mooie was dat het gestikt was met rood draad en een rood stuur....
Is dat bekent?

Gr. Marco

mauliboy

vr 07 aug, 2009 21:57

Ik heb vandaag mijn bestelling gedaan van een Dynamic PIII incl lederenbekleding. De keuze van het leer was groot. Waar de Executive aangeboden wordt met standaard twee kleuren (aqua en donkergrijs) leder. Kreeg ik vandaag een boekje met voorbeelden van het leer en alacantra dat er achteraf in de dynamic gezet kan worden.
Keuze is eruit vele kleuren, van lichtbruin, tot bijna wit, zwart en donkerrood. 18 kleuren totaal. Daarnaast is er ook nog de keuze tussen de stiksels in vele kleuren, zilver, zwart, rood, blauw, bruin enz. enz. Vraag de dealer om eens het leder boek te bekijken van Toyota. Velen zullen versteld staan denk ik.

Ronadu

ma 10 aug, 2009 12:58

mauliboy schreef:Tijdens een bezoek aan een dealer in Alphen a/d Rijn een vergelijking gedaan tussen het leer dat standaard op de prius III excutive zit, en wat als optie op de prius III dynamic leverbaar is. Ik vond het leer dat op de dynamic als optie zat mooier, en voor het gevoel van een betere kwaliteit.
In een ander forum onderwerp werd al geschreven over het leer dat vrij glad is (voor het gevoel) op de achterbank.
"De kinderen glijden over de achterbank heen en weer". Het leer in de dynamic lijkt wat steviger en minder glad.
Het stiksel op dit leer is zichtbaar, wat een sportieve look geeft aan het interieur.

Zijn er bezitters van een dynamic met een lederen interieur. En bezitters van een executive.
Graag hun mening over het leer en de kwaliteit, en de verschillen, en misschien wat afbeeldingen om het verschil te tonen?

Grt Frank
Frank,

wij hebben een executive met standaard leer (zoals bedoeld en ook beter past bij de uitstraling van het geheel). Leer zit er goed en heeft voldoende grip/weerstand tegen glijden. :D
Het achteraf gemonteerde leer heb ik nu ook al in vele uitvoeringen gezien. Allemaal super mooi maar zijn in mijn ogen een beetje overkill voor de uitstraling. Je ziet ook veel lichte interieuren gecombineerde met donker leder dat achteraf is ingebouwd. Ook geen succes. :shock:

Maar uiteraard... iedereen zijn smaak!

Groet,

Ronnie

egra

ma 10 aug, 2009 13:49

Het grote voordeel van een Executive is ook dat je dan meteen over stoelverwarming beschikt; m.i. een prettige combinatie met lederen bekleding.

Edwin

Mikey

ma 10 aug, 2009 17:09

Ik heb zelf getwijfeld over de Dynamic aankleden met leer van de dealer of d eexecutive met het "standaard" leer.
Alhoewel ik het na te bestellen leer mooier vond, wilde ik graag de adaptive cruise control van de executive hebben.
Die heb ik nergens in een lijst als losse optie zien staan en zou je moeten missen bij het aankleden van de dynamic.
Het is dus de executive geworden, nu nog 4 maanden wachten volgens de lease maatschappij :(

peterpriusdederde

di 11 aug, 2009 9:48

Ook bij achterafinbouw kun je de stoelverwarming bijbestellen.
Overigens heb ik nu afgelopen vrijdag de Prius Dynamic mogen ontvangen. Met leder/alcantara combinatie.
Zwart leder met grijze middenvakken in alcantara. Staat fantastisch bij de urban grey lak en donkere dashboard.
Ook bij mijn dealer waren de monteurs er lyrisch over.

Wat ik heel mooi vind daarbij zijn de extra stikselranden op de wangen van de zittingen.
Het krijgt daardoor een mooiere en wat sportievere look.

Binnenkort hier de foto.

peterpriusdederde

wo 12 aug, 2009 10:53

mlampie schreef:Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met de aanschaf, ik zag een witte Prius met zwarte leren bekleding.
Het mooie was dat het gestikt was met rood draad en een rood stuur....
Is dat bekent?

Gr. Marco
Hallo Marco,

Je mag de stikselkleuren zelf kiezen bij de achterafoptie (vanaf aspiration) Ook de diverse leerkleuren, soorten en zelfs combinatie met alcantara of geheel.
Het stuurwiel kun je apart ook laten omstikken, kost wel relatief veel, ca 300 Euri's werd mij toen door de dealer verteld.
Zelf heb ik sinds vrijdag jl. een dynamic met achteraf leder (zwart, toont als donkergrijs, zoals het stuurwiel) en op de zitvlakken lichtergrijs alcantara. Echt supermooie combi, waarbij vooral ook opvalt dat de wangen van zetel en rugleuning extra stikselbanen hebben. Dit geeft de stoel een luxere én sportievere uitstraling.

GK89

zo 23 aug, 2009 12:31

misschien een leuk idee om de verschillende bekleding van de forumleden te showen op foto?

prius4ever

ma 24 aug, 2009 12:43

Jongens, wie heeft er foto's van als optie geleverd leer ?????

prius4ever

vr 28 aug, 2009 13:23

prius4ever schreef:Jongens, wie heeft er foto's van als optie geleverd leer ?????
Waar blijven de foto's ??? :(
ben erg benieuwd naar hoe het optieleer eruit ziet !!! :D

prius4ever

wo 02 sep, 2009 12:27

Ik probeer het nog maar een keer:

WIE HEEFT ER FOTO'S VAN OPTIONEEL BESTELD LEER IN EEN DYNAMIC ???? :?:

Ik heb inmiddels van de dealre begrepen dat er heel veel mogelijkheden zijn (diverse kleuren leer, gekleurde inzetstukken, diverse kleuren stiksels) maar ik he het nog steeds niet gezien.
Alleen in de opties folder saat een foto van leer met blauwe inzetstukken maar daar zie je alleen de rugleuningen van de voorstoelen op en kun je bijvoorbeeld niet zien hoe de zittingen eruit zien.
Ik overweeg zelf om een Dynamic met zwart leer (zonder gekleurde inzetstukken) te bestellen :lol:
maar zou graag eerst zien hoe dat eruit ziet (vlakverdeling / stiksels).

WIE O WIE HEEFT ER FOTO'S ? :|

RedAlert

wo 02 sep, 2009 13:04

prius4ever schreef:Ik probeer het nog maar een keer:
Misschien heeft niemand die leer-optie, of heeft niemand er foto's van?

Pim

wo 02 sep, 2009 16:23

Als jullie net zoveel geduld kunnen opbrengen als ik, dan kan ik vanaf dinsdag foto's plaatsen. Overigens is mijn geduld bijna op, nog 6 nachtjes slapen :?

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie