'Problem' melding blijft, beide batterijen al vervangen.

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
_matt_
Lid
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 08 jul, 2012 17:42

do 03 okt, 2019 19:52

Na de auto (te) lang (6 weken) hebben laten stilstaan in een hete augustus hier (zuid Italie) is tijdens de eerste rit een aantal problemen opgetreden. Het begon met de bekende riedel; Rode driehoek met uitroepteken, en wat gele lampjes zoals ESP en een cruise control die niet meer aan wilde.
Ook maakte de ICE meer toeren dan normaal. Ik heb de auto laten uitlezen (en resetten) dit gaf de volgende riedel aan codes:
P3000; C1249; C1259; C1310.
Hierna werd de situatie slechter (hogere toeren ICE, geen vermogen meer, max 40 KM/H)
Ik heb daarop de HV accu vervangen voor een gereviseerd exemplaar en de 12V accu vervangen.

(Dit alles na online zo veel mogelijk informatie te vergaren om te trouble shooten).
Nu als ik de auto start draait de pomp voor de koelvloeistof wel maar gaat de ICE niet aan.
Er is een piep en Problem komt in beeld. Samen met de rode driehoek en het rode auto symbool op het kleine scherm gebeurt er verder niks. In het onderwaterscherm zijn de 12V accu waardes goed maar ik kan de auto niet meer verplaatsen...

Wie -o-wie heeft een suggestie wat ik nu kan proberen?

Voor de duidelijkheid ik zit in Italie, Hybride auto's zijn hier in het zuiden nog science fiction... (ja, echt).
P2, 2006, 190000Km
Prius II met volgens de boordcomputer 4.8/100

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

do 03 okt, 2019 20:40

Pffff…

Ingewikkelde kwestie, je hebt al een heleboel gedaan...

Zomaar even een vraag: Als je het systeem activeert, wat wordt dan weergegeven als gekozen versnelling?

Met andere woorden: Staat de auto wel in 'P' bij het starten?
Als de versnellingskeuze in 'N' staat kan de ICE niet starten...

Als de versnellingskeuze wel in 'P' staat dan denk ik dat de gereviseerde accu nagekeken moet worden....
(terug sturen?)
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
_matt_
Lid
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 08 jul, 2012 17:42

vr 04 okt, 2019 10:48

Bedankt voor je reactie, ik realiseer mij dat op afstand dit niet een gemakkelijke is.
De auto staat in P, dus ik ga nog even verder speuren.
De HV accu komt uit Schijndel en ik vertrouw erop dat deze goed is. (terug sturen is niet zo eenvoudig :-)
Ik blijf open staan voor suggesties!
Prius II met volgens de boordcomputer 4.8/100

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017
Contact:

vr 04 okt, 2019 11:11

Mogelijk een defecte HV ECU.
Het lijkt erop dat het controle circuit niet goed werkt.
Wanneer je op dit moment de foutcodes uitleest geeft hij dan dezelfde codes als eerst of andere?

Ik zag trouwens in jouw eerder post, dat ook er ook een code C1249 - Brake Light Switch Circuit Malfunction aanwezig was, is daar ook naar gekeken?
Want het hybride systeem start ook niet door, wanneer de rem niet geactiveerd is.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
_matt_
Lid
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 08 jul, 2012 17:42

vr 04 okt, 2019 12:16

Ik heb op dit moment niet de beschikking tot een ODB om de foutcodes uit te lezen, ik krijg mijn eigen deze maand nog binnen.
Ik ga in het werkplaats handboek eens inlezen op het remsysteem om te controleren of dat allemaal goed is, bedankt voor deze insteek!
Mocht ik de oplossing vinden laat ik dat uiteraard weten.
Prius II met volgens de boordcomputer 4.8/100

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

vr 04 okt, 2019 12:31

P3000 TOYOTA Possible Causes:
- HV control system
- Fuel shortage
- HV battery assembly


C1249 TOYOTA Possible Causes:
- Faulty Stop Light Switch
- Stop Light Switch harness is open or shorted
- Stop Light Switch circuit poor electrical connection
- Faulty ABS and Traction Actuator

Eenvoudigste controle is gewoon te kijken of de remlichten branden voor je de auto gaat starten.
Als je een LED in de Startknop hebt dan moet deze Groen kleuren voor je op de knop drukt.
Als de LED oranje kleurt nadat je gestart hebt dan staat het contact op ACC accessoirestand (radio en een paar kleine gebruikers kunnen bedient worden).
De remlichtschakelaar is een bekend mogelijke euvel. Een enkele keer gaan deze stuk.


C1259 TOYOTA Possible Causes
- Hybrid Control System
- Faulty Hybrid Control ECU


C1310 TOYOTA Possible Causes:
Hybrid Control System
Faulty Hybrid Control ECU


Overigens, oude codes blijven aanwezig totdat het systeem weer een keer normaal is opgestart.
Dus pas als het probleem is opgelost wordt de status weer 'normaal'.

P.S. houd ons op de hoogte en laat ons vooral weten als en hoe de storing is verholpen.
Daar kan een ander volgende keer profijt van hebben....
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers