Toyota MyT-app

Stel hier uw vragen m.b.t. problemen met navigatie / bluetooth / GSM / hulpsystemen, kaart updates, instellingen etc. en de aanwezige leden zullen u trachten te helpen.
Gebruikersavatar
Dansto
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 08 feb, 2019 5:52
Locatie: Nederland
Auto: TOYOTA C-HR

di 09 jul, 2019 18:49

En hij is van 7 juni 2019 met de juiste navigatie

Gebruikersavatar
voorheenVW
Lid
Lid
Berichten: 166
Lid geworden op: di 14 feb, 2017 14:37
Locatie: Amsterdam
Auto: RAV4 Hybrid Executive AWD
Contact:

di 09 jul, 2019 18:52

Ik zou eens bellen met de helpdesk, heb je al een account?
Is je auto van 2019 en uitgerust met een Toyota Touch 2 with Go?

Dan moet het goed komen, je dealer moet de auto dan ook nog activeren met het juiste mail.
Via de helpdesk hebben ze bij mij de fout gevonden van een dubbel account, de dealer had mijn email gebruikt waarmee ik het dealer contact mee onderhield. Mijn Toyota-account had een heel ander email adres...

Uiteindelijk komt het goed!
Ik zie dat je ook nog de juiste auto hebt, komt goed!!
Je kan tot 20:00u bellen vanavond!
Daarna gaan ze het uitzoeken, geef ze een paar dagen, zorg dat je de juiste dealer opgeeft.
Laatst gewijzigd door voorheenVW op di 09 jul, 2019 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Not All Who Wander Are Lost..

Gebruikersavatar
Dansto
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 08 feb, 2019 5:52
Locatie: Nederland
Auto: TOYOTA C-HR

di 09 jul, 2019 18:57

Top..ik ga er gelijk achter aan..in ieder geval bedankt voor je snelle reactie

Mvg
Danny

Gebruikersavatar
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 921
Lid geworden op: di 13 mar, 2018 19:31
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone
Contact:

di 09 jul, 2019 19:48

De C-HR heeft GEEN volledige connected services. Dus geen alarmmelding en zo...
Je kunt natuurlijk wel MijnToyota gebruiken, maar helaas geen rittenregistratie etc.

L&P is met TME bezig om te kijken naar de oorzaak van het probleem. Ik ben een hele dag (zaterdag) kwijt, met een trip van bijna 250km in NL en DE. Die heeft hij niet geregistreerd, en de ritten sinds gisteren wel weer. Ik mis dan ook bijna 300km in de rittenregistratie in de My-T app.
Het wordt dus uitgezocht, en misschien rechtgetrokken.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding


Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Gebruikersavatar
Dansto
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 08 feb, 2019 5:52
Locatie: Nederland
Auto: TOYOTA C-HR

wo 10 jul, 2019 6:04

Ik heb gisteren gelijk gebeld,en wordt vandaag terug gebeld door een hele lieve dame van Toyota Nederland....waarschijnlijk heeft mijn dealer hem nog niet aangemeld met het juiste e-mailadres(het zelfde dus wat jou is overkomen)

Ik hou je op de hoogte

Gebruikersavatar
voorheenVW
Lid
Lid
Berichten: 166
Lid geworden op: di 14 feb, 2017 14:37
Locatie: Amsterdam
Auto: RAV4 Hybrid Executive AWD
Contact:

wo 10 jul, 2019 7:46

Top Dansto, ben benieuwd wat je er straks mee kunt!
Not All Who Wander Are Lost..

Gebruikersavatar
Dansto
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 08 feb, 2019 5:52
Locatie: Nederland
Auto: TOYOTA C-HR

do 11 jul, 2019 17:08

Goedemiddag
Ik zou je nog even op de hoogte houden...
Vanmiddag ben ik gebeld door Toyota Nederland ivm de MyT app.
Je rit gegevens opvragen kan dus NIET in een Toyota C-HR van 2019 werd mij verteld,wel in de nieuwe Rav4 en de nieuwe Corolla.
Verder heb ik nog gevraagd of er in de toekomst(hopelijk zo snel mogelijk) iets mogelijk was met Androidauto of Apple carplay,maar daar kon ze helemaal niks over zeggen.
Dus we wachten maar gewoon af.
Wel vreemd....Je maakt een App en die is alleen maar voor een bepaald type Toyota.

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 5742
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017
Contact:

do 11 jul, 2019 18:55

In de huidige C-HR komt geen Android auto beschikbaar.
"Mogelijk" wel op de toekomstige model updates, maar dat is ook nog niet zeker.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
voorheenVW
Lid
Lid
Berichten: 166
Lid geworden op: di 14 feb, 2017 14:37
Locatie: Amsterdam
Auto: RAV4 Hybrid Executive AWD
Contact:

vr 12 jul, 2019 19:33

Dansto schreef:
do 11 jul, 2019 17:08

Vanmiddag ben ik gebeld door Toyota Nederland ivm de MyT app.
Je rit gegevens opvragen kan dus NIET in een Toyota C-HR van 2019 werd mij verteld,wel in de nieuwe Rav4 en de nieuwe Corolla.
Ah das dan jammer, maar hee.
Nee is ook een antwoord en geeft duidelijkheid!!
Not All Who Wander Are Lost..

Gebruikersavatar
Timelord
Lid
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 21 jan, 2019 11:50
Locatie: Duiven
Auto: Toyota RAV4 Hybrid 2WD

za 13 jul, 2019 12:31

Is het mogelijk om iemand de app te geven, maar dan zodanig dat ze alleen kunnen zien waar ik vandaag met de auto ben ?
2019 RAV4 2WD Hybrid Executive Lava Red parelmoer (3T3), automaat

Gebruikersavatar
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 921
Lid geworden op: di 13 mar, 2018 19:31
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone
Contact:

za 13 jul, 2019 13:36

Helaas. De app is gekoppeld aan jouw VIN en email, dus als je hem "weggeeft" is het alles of niets.
Ik kan wel via mijn Blackvue dashcam mijn positie delen; dat kan echter ook met nagenoeg iedere smartphone. Ik kan zelfs de live beelden delen, maar dat zou ik niet willen.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding


Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Gebruikersavatar
Timelord
Lid
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 21 jan, 2019 11:50
Locatie: Duiven
Auto: Toyota RAV4 Hybrid 2WD

za 13 jul, 2019 17:43

Alhoewel het niets bijzonders is, wil ik hier niet de reden kwijt, maar wil je het echt weten, pm even. :wink:
2019 RAV4 2WD Hybrid Executive Lava Red parelmoer (3T3), automaat

Gebruikersavatar
AdV
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 apr, 2019 11:16
Locatie: Dordrecht (ZH)
Auto: Corolla HB 1.8 Executive

wo 21 aug, 2019 15:02

Voor allen die de MyT Toyota app gebruiken;

Vanochtend contact gehad met Toyota omdat de app niet goed werkte, locatie en de rit pas de volgende dag zichtbaar etc.. Probleem van de app is bekend en men is druk bezig met een update
Met vriendelijke groet, André

3x Corolla, 1x Carina, 1x Tercel, 2x Starlet, 2 x Auris

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Quaxitrox
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 24 jul, 2019 17:41
Locatie: Boutersem (België)
Auto: Corolla TS 2.0 Hybride

wo 21 aug, 2019 16:23

Na dat mijn dealer de auto had geactiveerd (hij wist niet dat dit bestond :? en moest dit navragen) kon ik in de app mijn auto activeren voor de diensten.
Echter na dat dit gebeurd was, verdween mijn auto helemaal uit Mijn Toyota (zowel op de website als in de app).
Auto opnieuw moeten toevoegen en koppelen aan Media ID, maar kan nu wel al mijn ritten zien.
Echter staat er in de app nu wel nog altijd 'Vind een dealer om je auto te activeren' terwijl alles wel werkt zoals het moet :D
Nog iemand met dit 'probleem'?

Edit: Beetje jammer dat hij ook niet het verbruik van de ritten registreerd in de app :razz:
2019: Corolla Touring Sports Premium 2.0 HSD
2014: Auris Touring Sports Lounge HSD
2011: Auris HSD

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

do 22 aug, 2019 23:24

Voor iedereen die de MyT-app wil gaan gebruiken!

Algemeen
LET OP:
Als je de app hebt geïnstalleerd wordt gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
Ook wordt er mogelijkheid gegeven om tot "account aanmaken" of "wachtwoord resetten". DOE DIT NIET!!!

Gebruik je inloggegevens die je nodig bent bij het aanmelden op: http://my.toyota.eu (de gebruikersdatabase is gekoppeld)
Met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord meld je namelijk ook aan in de app!
Heb je nooit eerder een account hier aangemaakt, dan kun je hier een account aanmaken. Druk op: "Ik heb nog geen account >".
Ben je hier wel eerder aangemeld geweest maar ben je het wachtwoord kwijt gebruik dan de optie: "Reset uw wachtwoord".

De meeste functionaliteit krijg je als je de allernieuwst versie Touch2 (generatie 3, 2019) hebt.
Maar: Je kunt de app ook gebruiken als je een oudere Touch toestel hebt, je krijgt dan alleen niet de "Connected Services".

Werkwijze
Ga naar http://my.toyota.eu en meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Krijg je geen inlogscherm? Ga dan rechtsboven naar de "Pion", klik erop en selecteer: "inloggen".
Na het inloggen, ga naar:
  • Mijn Profiel (Persoonlijke gegevens nalopen en aanvullen)
  • Mijn Dealer (Voeg je voorkeur Dealer toe, handig voor in de MyT-app)
  • Mijn Auto (Controleer of jouw Auto(s) hier vermeld staat(staan), controleer ook of het toestel ID van de Multimediaset is ingevuld, en kijk even naar de andere gegevens die er tegenwoordig staan (scroll naar beneden), je kunt ook een aantal voorkeuren voor je auto instellen, in mijn geval zelfs voor de Prius3 van 2012 -hier moet je dan wel een werkende internetverbinding in de auto voor hebben!!! -)
  • E-Store (Hier kun je kijken of er nieuwe Updates zijn voor je Multimediaset.
Loop de instellingen na en vul daar waar nodig extra gegevens in.

Download de Toyota MyT-app in de Google Play of Apple App Store.
Met de aanmeld gegevens die je hierboven op http://my.toyota.eu hebt gebruikt kun je nu ook aanmelden in de Toyota MyT-app.
Zelfs als je een Touch, Touch&Go, Touch&Go+, Touch2, Touch2&Go, Touch2&Go+ hebt (allen van voor 2019) kun je gebruikmaken van de Toyota MyT-app. Maar LET OP: Alleen de nieuwste Multimediasets (Touch2, Touch2&Go en Touch2&Go+ vanaf 2019 -generatie 3- ) krijgen ook toegang tot de Connected Services. Maar ook dat gaat niet vanzelf: Na het aanmelden in de Toyota MyT-app moet je linksboven het menu openen en ga dan naar: "mijn Auto". Als je set compatible is, kun je hier de Connected Services aanzetten.

Alle andere functies zijn dus voor iedereen toegankelijk.

Menu van de app:
  • Home
  • Mijn profiel
  • Mijn auto's (hier dus connected services aanzetten als je auto geschikt is)
  • Routeplanner (ook voor het instellen van de locatie van je auto en (loop)route's om hem terug te vinden. Tevens zou je hier de locatie moeten kunnen delen van je auto (werkt bij mij op dit moment niet).)
  • Onderhoud
  • Reminders
  • Hulp
  • Instellingen
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers