[Touch2&Go (CY17)] Problemen geluidskwaliteit telefoon

Vragen en antwoorden betreffende het nieuwe Toyota Touch 2 (CY17) multimediasysteem en de navigatie.
RDR
Lid
Lid
Auto: Corolla TS hybrid 2.0

[Touch2&Go (CY17)] Problemen geluidskwaliteit telefoon

Bericht door RDR »

Sinds ik de nieuwe Corolla TS (2.0 hybrid) rij krijg ik veel klachten van klanten waarmee ik bel over de geluidskwaliteit van de bluetooth carkit. Het wordt omschreven als een blikkerig geluid, alsof je in een holle ruimte zit.... Ook valt de verbinding vaak meerdere keren weg tijdens het telefoneren. Je denk in eerste instantie aan problemen die de provider (Vodafone) heeft in een bepaald gebied. Maar inmiddels is duidelijk dat het structureel is. Herkennen andere rijders deze problemen...?
Als mobiel gebruik ik een iphone 8. Bij dealer geweest maar die wilde hierin weinig betekenen, kon er niets mee was zijn letterlijk tekst. Daarom contact gezocht met de importeur en daar de klacht neergelegd. Zag op dit forum dat wel een berijder van een RAV4 dit probleem ook had. In al mijn vorige lease auto's dit niet gehad. Mijn telefoon werkt ook prima in de privé auto dus daar ligt het ook niet aan.

Grieken
Lid
Lid
Auto: RAV4. 2019

Re: Problemen bluetooth connectie telefoon

Bericht door Grieken »

Ik hebben RAV4. Juli 2019. Heb exact zelfde probleem dealer gaf aan nieuwe telefoon te verbinden, heb ik gedaan maar naar soms 5 minuten zelfde probleem.
Drama bij geen enkele auto gehad. Ze bieden geen oplossing voor dit probleem

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: RAV4 AWD-i HV Bi-tone 2019

Bericht door VonJot »

Geen probleem met Samsung S8 en iPhone 6Splus. Perfecte verbinding (niet tegelijk natuurlijk).
2019/03 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Attitude Black
Afbeelding
Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

cobaard
Lid
Lid
Auto: Corolla Hybrid executive

Bericht door cobaard »

Ik heb in mijn Corolla 1.8 executive hetzelfde probleem (veel geruis bij hogere snelheid). Na veel klachten van personen, die mij in de auto belden of door mij gebeld werden heb ik in de auto bij 120 km/uur de dealer gebeld. Deze gaf aan mij slecht te kunnen verstaan. Waarop ik aangaf dat dit mijn probleem is. Er is toen bezien hoe dat kan worden opgelost. Men heeft extra isolatiemateriaal aangebracht, contact gezocht met de importeur etc. Iets wat je zelf ook nog kan aanpassen: als je gebeld wordt kan je in het dan zichtbare scherm het nodige aanpassen. dit heeft bij mij voor het wegnemen van de ruis gezorgd, met als nadeel dat je ook voor de gesprekspartner moeilijke verstaanbaar wordt. Nmm ligt de oorzaak in de (on)gevoeligheid van de microfoon.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Ik kreeg laatst zelfs een compliment over de kwaliteit van de verbinding. Kristalhelder, en ik reed op de snelweg met 115...
2019/03 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Attitude Black
Afbeelding

RDR
Lid
Lid
Auto: Corolla TS hybrid 2.0

Bericht door RDR »

Gebruik zelf een iPhone 8. Advies was mijn iPhone te voorzien van de laatste versie IOS 13.1.3, maar dat heeft niet geholpen. Tot op heden geen oplossing gekregen. Wel is er opnieuw melding gedaan bij technische dienst Toyota.
Verkopen gebruikte zelf een Samsung en laat nog weten of die het probleem niet heeft.
Vreemd blijft dat ik zelf de mensen wel goed kan verstaan dus dat het probleem mogelijk in de microfoon zit deel ik wel.

Charls60
Lid
Lid
Auto: RAV4 hybride awd 2019

Bericht door Charls60 »

In mijn RAV4 hybride 2019 wordt de verbinding verbroken tijdens het gesprek en hersteld zich dan weer, dit kan zich meerdere malen herhalen tijdens gesprek. De telefoons die wij gebruiken zijn de Samsung S9+ van mijn vrouw en van mij hetzelfde probleem. Bij de dealer diverse malen aangegeven die heeft het doorgegeven aan de TD van Toyota, de chef-monteur is met mij meegereden en heeft het zelf ook geconstateerd, tot nu toe geen oplossing.

Groet Charles

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Bericht door CeHaEr »

Geen problemen hier met iPhone SE in de Corolla.

Echter met de telefoon in mijn broekzak kan de verbinding in de C-HR weleens wegvallen in de op bepaalde punten.. soms heel even, soms is hele verbinding weg. Met de telefoon op bijv. bijrijdersstoel komt dat niet voor. Oorzaak zit dus niet in de bluetooth/auto maar in de plek en het GSM bereik van de telefoon.
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Heel vreemd. Met mijn Samsung S8 geen probleem tot nu toe.
Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic 2017

Bericht door Bianco »

Hier met eenS5 mini ook nooit een prbleem gehad.
De telefoon zit altijd in óf mijn jaszak of mijn broekzak (achter het stuur).

iphone? ... leg eens een appel op de middenconsole :wink:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

EJKaljee
Lid
Lid
Auto: Touring Sports

Bericht door EJKaljee »

Begrijp uit de reacties dat ik dus niet de enige ben met slechte ervaring in mijn touring sport met de telefoon verbinding. Heb een nieuwe S10e en krijg enkel negatieve reacties. telefoon laten voorzien van nieuwe software bij service center en nogsteeds drama. Dit vind ik dus voor een zakelijke auto in een prijsklasse van 35k plus echt een zwaar min punt. Heeft iemand een oplossing.

D.de Jong
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Bericht door D.de Jong »

Ik heb de zelfde auto en gebruik een IPhone en heb geen enkel probleem dus erg structureel zullen de problemen niet zijn, dat er nog geen oplossing is natuurlijk wel lullig.

MGeelen
Lid
Lid
Auto: Toyota RAV4 Hybride AWD

Bericht door MGeelen »

Goedemiddag,
Ik heb met mijn RAV4 Hybride AWD ook het probleem dat mijn bluetooth verbinding om de 5 a 10 minuten wordt verbroken en vervolgens direct weer (automatisch) wordt hersteld. Ik heb dit probleem met een Samsung S7 en met een Samsung S10e.
Ik heb dit issue direct met de dealer besproken en zij zijn zeer behulpzaam. Ze hebben contact gehad met de importeur en zij adviseerde in eerste instantie om alle updates te installeren. Dat hebben ze vervolgens ook gedaan maar helaas is het issue nog niet verholpen. Ik heb ze hiervan op de hoogte gebracht en ze gaan verder kijken.
Wanneer ik meer informatie/de oplossing heb zal ik het hier laten weten.

Mrdingetje
Lid
Lid

Bericht door Mrdingetje »

De dealer Louwman in Arnhem h3eft naar mij aangegeven dat het een fw update en een instelling is die ze kunnen doen en daarmee het probleem oplossen.

TTC2019
Lid
Lid
Auto: Corolla High Power Hybrid

Bericht door TTC2019 »

Nou hier is het alles behalve goed...

heb begin deze maand een SW en FW update gehad ( 2,5 uur lang ) maar helaas geen enkele verbetering. wij hebben allebei een iPhone, verschillende types maar allemaal slechte verbinding. ik ben nu al 3x terug geweest. De mannen in de garage hebben allemaal samsung en geloof het of niet maar die hebben nergens last van. Je kan mij niet wijsmaken dat een vooruitstrevend merk zoals Toyota niet de software rond krijgt en goed werkt... Er worden meer dan 50 miljoen iPhones per jaar verkocht, mijn inziens een veel gebruikte telefoon.

Wat te doen, want elke keer naar de dealer terug gaan zie ik nou ook weer niet zitten en een samsung nemen ook niet :shock:

Plaats reactie