[TNS510] Bluetooth werkt plotseling niet meer

Problemen met Navigatie / Bluetooth / GSM / Hulpsystemen, Kaart updates, Instellingen etc.
Stel hier uw vragen en de leden zullen proberen u te helpen.
Gebruikersavatar
Vero020
Lid
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 aug, 2019 16:20
Locatie: AMSTERDAM
Auto: Auris

di 10 sep, 2019 0:44

Ik heb bij de auto een update van de DVD aangeschaft.

Zegt het nummer je dan wel iets?

Het plaatje van de kaart is bij mijn toestel eenvoudiger/strakker.

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

di 10 sep, 2019 16:47

Als het goed is wel.. de eerste vijf (5) cijfers zouden het model moeten aanwijzen, de rest is dan afhankelijk van model en update(s)
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
Vero020
Lid
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 aug, 2019 16:20
Locatie: AMSTERDAM
Auto: Auris

wo 11 sep, 2019 17:38

De code op de DVD is E1B

De kleine nummertjes zijn Pz445 en dan nog meer.

Is dit wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

wo 11 sep, 2019 22:05

PZ445 is inderdaad een DVD code, en deze verwijst naar een TNS serie...
Dat helpt dus wel om de juiste instellingen te vinden in de handleiding.

Er zijn twee manieren om bij de Bluetooth instellingen te komen:
  1. Druk op het stuur op de toets: bellen
    • Er verschijnt een scherm waarmee een nummer gekozen kan worden, tevens is hier de status van de Bluetooth verbinding te zien *
    • Druk op het scherm op de toets: Instellingen
    • Controleer of onder Bluetooth de knop: Auto.verbind (Automatisch Verbinden) verlicht is (Verbinden is grijs)
    • Druk op het icoon: Bluetooth
    • Achter het woord Bluetooth Instellingen zie je een knop: Stand. Als je hier op drukt worden de fabrieksinstellingen voor de Bluetooth terug gezet.
    • Druk op: Stand.
    • Op de vraag: Fabrieksinstellingen terugzetten druk op: JA
    • De Bluetooth instellingen zijn nu gereset.
  2. Druk naast het scherm op de toets: INFO / tel
    • Druk op het scherm op het icoon: Bluetooth instellingen
    • Achter het woord Bluetooth Instellingen zie je een knop: Stand. Als je hier op drukt worden de fabrieksinstellingen voor de Bluetooth terug gezet.
    • Druk op: Stand.
    • Op de vraag: Fabrieksinstellingen terugzetten druk op: JA
    • De Bluetooth instellingen zijn nu gereset.
    * Op het scherm waar je een telefoonnummer kunt invoeren (Druk op het stuur op de toets: bellen, Er verschijnt een scherm waarmee een nummer gekozen kan worden) is tevens de status van de Bluetooth verbinding te zien.
    Achter het woord: Telefoon (bovenste regel) staan vier iconen.
    van links naar rechts:
    - Status Bluetooth (Blauw = BT verbinding uitstekend, Geel = BT verbinding zwak, Grijs = Geen BT verbinding)
    - Status batterij van de telefoon
    - Status ontvangstgebied (RO = Roming, niet de eigen provider, HO = Home, eigen netwerk provider)
    - Status ontvangst kwaliteit GSM netwerk

    Als een telefoon is aangemeld zou het linker icoon blauw moeten zijn: goede Bluetooth verbinding.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
Vero020
Lid
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 aug, 2019 16:20
Locatie: AMSTERDAM
Auto: Auris

vr 13 sep, 2019 7:01

Hai,

Dank je, ik heb de Bluetooth instellingen al eerder eens naar standaard teruggezet, meen ik.

Dit zijn dus alle mogelijkheden, blijkbaar, balen zeg. Ik hoopte nog op een meer "harde" manier om het te resetten, of gedwongen aan en uit te zetten.

Dank voor t meekijken!

Zijn er goedkopere opties dan de dealer om hier naar te laten kijken?

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

vr 13 sep, 2019 10:11

Jammer...

Dat zal niet meevallen....

Het enige dat ik op internet voor je kon vinden is deze: KMS Apeldoorn

Je zou ze eens kunnen bellen en een offerte kunnen vragen...

De dealer zal hier niet aan beginnen: die zal wel roepen: vervangen!
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
Vero020
Lid
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 aug, 2019 16:20
Locatie: AMSTERDAM
Auto: Auris

vr 13 sep, 2019 14:04

En wat moet ik dan vervangen?

De hele navigatie- en audio unit?

Enig idee van de kosten dan? Kan één ander dan de dealer dat ook? Ik vraag maar, kans is dat jij meer weet dan ik :wink:

(Sorry, voel me altijd veroordeeld tot de dealer en heb ervaringen daar :x )

Gebruikersavatar
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

vr 13 sep, 2019 19:28

Als je hierboven klikt op: KMS Apeldoorn dan opent een nieuw venster met een website.
Dit bedrijf zegt zelf specialist te zijn in het repareren van radio/navigatiesystemen.

Of het zo is kan ik niet beoordelen, vandaar dat ik zeg: bel ze eens en vraag een offerte....
Het is niet naast de deur maar als je er veel geld mee kan besparen...

Inderdaad de dealer zal de hele Unit willen vervangen omdat de elektronica in de Radio/Navigatie heel specialistisch is.
Reken dan op minimaal € 800,-.
En ik heb nog nooit van iemand gehoord of er ook ruil radio/navigatiesystemen zijn en wat die dan moeten kosten.

Dus is het of
repareren door een specialist
of
vervangen door een dealer
of
je kan een oproep plaatsen op onderdelenlijn (met zoveel mogelijk gegevens) om een tweedehandstoestel op te sporen maar dan moet je weer naar de dealer om deze te laten vervangen (of zelf doen). http://www.onderdelenlijn.nl
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5396
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

vr 13 sep, 2019 21:38

1. deed je telefoon het voorheen wel?
2. doet ie niet meer nadat je een nieuwe telefoon hebt?
PIP aug 2012 executive arctic blue, Auris dynamic 2017
Kona premium 64 KWH 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
Vero020
Lid
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 aug, 2019 16:20
Locatie: AMSTERDAM
Auto: Auris

za 21 sep, 2019 17:07

Ja, en nee.

Volgens mij zijn alle instellingen nu wel uitgeprobeerd, zie eerdere reacties.

Wat was je suggestie?

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers