RAV4 2019

Alles dat niet in de andere subfora past.
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: RAV4 AWD-i HV Bi-tone 2019

Re: RAV4 2019

Bericht door VonJot »

Ik heb overigens tijdens het "bergrijden" ontdekt dat er een ECHTE sportmode op de auto zit. Zodra je de pook in "S" zet heb je 6 "versnellingen" beschikbaar. Nou, dat werkt dus echt anders dan alleen de flippers bedienen in de "D"-stand (je hebt dan 5 "verzetten" waarbij de bak automatisch weer naar "D" schakelt).

Hij zit echt op 100 binnen 8 seconden; sequentieel opschakelen op gevoel zorgt voor een constante acceleratie die je lekker de rugleuning induwt. Ja, zelfs met 4 gierende banden. De aandrijflijn blijft dan ook in het gekozen verzet staan, en valt niet terug naar "D". Niet normaal... Goed, ik heb het ontdekt en uitgeprobeerd, daar blijft het bij.
2019/03 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Attitude Black

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Timelord
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota RAV4 Hybrid 2WD

Bericht door Timelord »

1 op 15 is je beste resultaat ?, dan is je hybride uitvoering echt weggegooid geld.

Ik kwam van 1 op 19 naar nu 1 op 18, dat is ca 5,5 in ECO mode.
Ja dan ben ik maar niet de snelste. :D
2019 RAV4 2WD Hybrid Executive Lava Red parelmoer (3T3), automaat

AdV
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Corolla HB 1.8 Executive 2019

Bericht door AdV »

VonJot schreef:
02 jan 2020, 18:15
Hoppa. Bewijzen, daar houd ik van. Onderstaande grafiekjes spreken voor zich denk ik...

wow dat spreekt voor zich en dan ook nog eens Eco versus Sport mode pffffffffffff
Met vriendelijke groet, André

Navigatie systeem Toyota Touch 2 Plus 17MMToy

Afbeelding Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Timelord schreef:
02 jan 2020, 18:37
1 op 15 is je beste resultaat ?, dan is je hybride uitvoering echt weggegooid geld.

Ik kwam van 1 op 19 naar nu 1 op 18, dat is ca 5,5 in ECO mode.
Ja dan ben ik maar niet de snelste. :D
Met dit weer wel ja. In de zomer deed hij het prima met 5-5,2 l/100. Vergeet niet dat ik allseason banden gebruik, en ik houd van een beetje doorrijden!
En of het weggegooid is doet niet ter zake. Ik wil gewoon een AWD RAV4, en die zijn er nu eenmaal alleen maar hybride. En omdat ik hybride echt een gaaf systeem vind, en het briljant rijdt. Dus weggegooid? Nou nee, brandstofverbruik is ook maar een factor.
Als het daarom zou gaan zou ik beter een EV kunnen kopen. Maar daar pas ik voor.
2019/03 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Attitude Black

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Zo. De Mifi router een creatieve plaats gegeven.
Even knutselen met een eenvoudig pianoscharniertje, wat wondertape et voilá...
De telefoon kan nu ook gewoon op de lader, want de router klap op naar achteren op. Ik moet er wel makkelijk bij kunnen om hem aan te zetten zodra de eigen accu leeg is geweest.
En de verlichting gaat er mooi achterlangs...

En ja, ik weet het. Dringend schoonmaken van binnen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

PS de Brodit RAV4 houder (type 855489) is te koop, ik ga hem niet meer gebruiken (eventueel inclusief magnetische QI-lader). Stuur maar PB als je interesse hebt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VonJot op 17 jan 2020, 16:16, 4 keer totaal gewijzigd.

AdV
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Corolla HB 1.8 Executive 2019

Bericht door AdV »

@vonjot heb je hiervoor een aparte sim kaart nodig of kan je ook via je phone een verbinding maken. Mijn Iphone wil nooit automatisch koppelen met de Toyota ik moet altijd eerst het netwerk zoeken en wachtwoord ingeven
Met vriendelijke groet, André

Navigatie systeem Toyota Touch 2 Plus 17MMToy

Afbeelding Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Kan allebei. Maar hij is gemaakt voor een eigen sim; koppelen met de telefoon is lastiger dan je nu hebt. Kost mij € 5,12 per maand, data schuif ik vanuit mijn telefoonabonnement. Gebruik afhankelijk van aantal dashcam opnames en gebruikers max. 2,5GB/maand.
Lekker makkelijk, altijd je eigen wifi aan boord. Mijn auto, dashcam en telefoon zijn eraan gekoppeld, en als ik meerijders heb kunnen die ook gewoon via wifi connecten.
Aankoppelen gaat verder automatisch als je het wachtwoord kunt opslaan.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Zo. Over 3 weken gaat mijn auto terug naar Toyota voor onderzoek m.b.t. het overmatig windgeruis. De dealer wilde met mij een ritje maken om te luisteren na het onderhoud. Ik dacht dat we de snelweg op zouden gaan, maar al na 100 meter had hij het al gehoord. Vervolgens een klein stukje op de doorgaande weg, maar de 60 hebben we niet eens gehaald.

Hij begrijpt niet waar het exact vandaan komt, maar hij denkt zelf aan de onderkant van de achterdeuren of misschien zelfs de bodem.

Hoe dan ook: ze gaan hem een dag testen met iemand op de achterbank, en zullen dan bepaalde stukken afplakken om te kijken (luisteren) of er lucht door bepaalde kieren kan komen ondanks de dubbele seals overal.

Ik ben zeer benieuwd, het is in ieder geval duidelijk dat het niet aan mij ligt. Wordt vervolgd...

Alenco
Lid
Lid

Bericht door Alenco »

Is dit spontaan ontstaan, of al vanaf het begin? Vervelend zeg, hoop dat het mij bespaard blijft. Mag hem volgende week ophalen.

Zag overigens in de USA ook verschillende posts voorbij komen waar ze extra isolatiemateriaal plaatsen in zijpanelen en achterdeur?

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Nou nee, vanaf het begin al wat geruis, maar het lijkt erger te worden. Wat ze in Amerika doen is tegen het bandengeluid, maar die gasten hebben vaak semi terreinbanden en zo.
Dat is echter niet de oorsprong; bevestigd door de dealer dat het echt iets van wind moet zijn (niet echt snelheidsafhankelijk, maar afhankelijk van waar de wind komt wordt het sterker of zwakker. Heen- en terugrit over dezelfde route verschilt aanmerkelijk).
Het is wel storend, maar niet onoverkomelijk. Dacht eerst dat het aan de windgeleiders zou kunnen liggen (origineel Toyota), maar die hebben nul invloed volgens dezelfde dealer. Integendeel; door de extra druk worden de deuren aan de bovenkant juist beter dichtgehouden, zonder daardoor de onderkant open te duwen (waar ik bang voor was/ben). En dan hebben we het over millimeterwerk, c.q. fracties hiervan. Maar dat kan genoeg zijn.
En tenslotte had ik het ook over de spatlappen,maar ook dit zou niet moeten kunnen. Ze gaan dit wel onderzoeken...

JerVa
Actief Lid
Actief Lid
Auto: prius plug-in

Bericht door JerVa »

Gewoon een rook machine in de auto zetten en dan kijken waar er rook uit komt.
Prima manier om te kijken waar er lekkages zijn.
Wellicht een ontwerpfout ergens?

Bij de Lexus NX hebben ze bij de buitenspiegels ook een klein 3hoek plaatje geplaatst ivm windgeruis.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Ik laat het lekker hun probleem zijn. Ga er zelf niets aan doen behalve aangeven wat ik hoor en voel...

JerVa
Actief Lid
Actief Lid
Auto: prius plug-in

Bericht door JerVa »

Amen :mrgreen:

Je hebt gelijk ook.
Hoop dat ze het dan snel opgelost hebben.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door VonJot »

Nog even terugkomend op E0 - E5 - E10 etc.

VPower van Shell heeft GEEN Ethanol, en is dus echt E0 (ondanks dat er E5 op de pomp staat).
Keurig stickertje erbij!

Afbeelding

Navigare
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2019 RAV4 AWD Hybrid

Bericht door Navigare »

Daarom tank ik dus nu V-Power. Stickertje viel me overigens pas gisteren op, na diverse tankbeurten. :mrgreen:
2019 RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Midnight Blue/ Attitude Black

Plaats reactie