Comfort

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Plaats reactie
AvD
Lid
Lid

di 24 sep, 2019 19:21

Zit er bij de RAV4 nog verschil in onderstel?
Ik kan me voorstellen dat bepaalde uitvoeringen een sport onderstel heeft.

Navigare
Actief Lid
Actief Lid
Auto: 2019 RAV4 AWD Hybrid

di 24 sep, 2019 20:26

Dat is de Bi-Tone.
2019 RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Midnight Blue/ Attitude Black

Alenco
Lid
Lid

do 26 sep, 2019 22:26

Toch vreemd dat dit nergens op de website, brochures, prijslijsten staat vermeld. Ik kan enkel vinden dat de XSE trim (USA?) dit heeft, wat me inderdaad vergelijkbaar lijkt met de Bi-Tone.

Daar zijn ze blauw van kleur, is dat hier in NL ook?

Heb een uitgebreide proefrit gemaakt in een Bi-Tone, en het reed inderdaad fantatisch :)

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone

vr 27 sep, 2019 0:09

Nee, onze schokbrekers zijn gewoon zwart. Maar wel strakker afgeveerd dan de de andere versies, en dat is qua wegligging echt te merken zonder veel aan comfort in te boeten.
En inderdaad is de XSE gelijk aan de bi-tone hier.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

vr 27 sep, 2019 7:43

Vraag ik me nog af, had het al eens bij de dealer willen vragen maar vergeten tot nu toe; ik heb een RAV4 3 gehad (AWD 2010) in Executive Business uitvoering en de heb ik welgeteld 13 maanden gereden. Vervolgens van lieverlee ingeruild voor de Avensis. Waarom? Ik kon niet wennen aan de rijeigenschappen van de RAV, was een regelrechte oncomfortabele stuiterbak in mijn beleving. Ieder hobbeltje en kuiltje werd naar boven doorgegeven, wat uiteindelijk maakte dat ik tijdens de wat langere ritten zélf misselijk werd van moijn eigen rijstijl....en ik ben een hele rustige chauffeur, altijd geweest. Niemand wordt ooit ziek bij mij in de auto, maar ikzelf dus in de RAV wel.
Is dat dan zo veranderd bij de 4e en 5e generatie's RAV? Ander onderstel allicht, maar dan ook andere, meer comfortabele rijeigenschappen, als die van een normale personenauto zeg maar?
Ik wil na de Avensis eigenlijk weer RAV gaan rijden, 4e gen wat 5 zal wel buiten budget liggen nog, maar als er niks veranderd is doe ik dat niet en wordt het zeer waarschijnlijk een P4.

Ben benieuwd......
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 sep, 2019 9:36

Ik vind mijn RAV4 juist heel comfortabel, ook mijn medepassagiers vinden dat. 1 daarvan had in de vorige auto’s (Verso, Avensis en C-HR) veel meer last van wagenziekte.
Wellicht de verkeerde banden gebruikt of te hard opgepompt?

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 sep, 2019 10:00

Maar jij hebt een hybride RAV, dus minimaal een 4e generatie als ik me niet vergis, en misschien wel de laatste, een 5e generatie. Als die comfortabeler is dan een Avensis dan is er wel wat veranderd schat ik zo.

Ff naar je onderschrift gekeken, je hebt een 5e volgens mij.
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 sep, 2019 12:00

De enige manier om dit echt te weten is een lange proefrit maken.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 27 sep, 2019 16:33

De nieuwe RAV4 staat op het TNGA platform (waar ook de C-HR en nieuwe Corolla op staan, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Ne ... chitecture). Compleet andere auto dan de versies t/m v4. Hij is echt comfortabel, en heeft een uitstekende wegligging en hanteerbaarheid.
Ik had een C-HR hiervoor, en dat hielp enorm bij de keuze voor de fors grotere (en duurdere) RAV4. Geen seconde spijt van gehad (de spaarrekening wel, maar dat terzijde :) )

Afbeelding

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

za 28 sep, 2019 8:52

Dus 4e generatie (1e gen hybride RAV) staat nog op een hobbel-onderstel? Of is dat al wel verbeterd t.o.v. het model wat ik had?

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

za 28 sep, 2019 18:00

5e generatie RAV4 staat op TNGA. De 4e dus niet; geen ervaring mee dus...

Afbeelding

Alenco
Lid
Lid

za 28 sep, 2019 23:45

Hier wel ruime ervaring in rijden met RAV4 uit half 2009. Dat is volgens mij ook de versie die je beschrijft? Kan me niet vinden in het hobbelige karakter van deze auto. Al rijd het uiteraard anders dan Prius / Avensis ed. Moet zeggen dat ik bij de RAV4 (5e gen) echt fijn gereden heb tijdens de proefrit van een uur of 6. Onder de indruk van sportieve en alsnog comfortabele karakter. Best strak sturen over rotondes met redelijke gang ;) Niet misselijk van te worden naar mijn idee.

silver bullet
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR 1.2 Turbo

zo 29 sep, 2019 11:57

Zelf heb ik in het verleden een RAV4 van 2008 gereden waar ik zeker tevreden over was, dus wat dat betreft is dit een persoonlijke kwestie wat iemand bij zulke auto ondervind.
Nu dan weer gekozen voor de nieuwe generatie RAV4, eerlijk gezegd mag en kun je deze nieuwe RAV4 niet meer vergelijken met de oudere versie.
Het is een hele andere rijbeleving of je nu kiest voor de benzine versie of de hybride variant.
Wil je het graag ondervinden , ga dan naar de dichts bijzijnde Toyota dealer en maakt een afspraak voor een proefrit.

Groetjes Silver Bullet

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

ma 30 sep, 2019 7:56

Oké, en daar kwam dus mijn vergelijking vandaan; de Prius 3. Heerlijke auto, ben om wille van het kunnen trekken van een boot op een trailer op zoek gegaan naar een Toyota die dat zou moeten kunnen (zijn er veel van natuurlijk) en heb toen proefritten gemaakt in de RAV van de 2e generatie, dat was doffe ellende, belabberde automaat (geen cvt) en echt stuiteren. Toen een RAV van de 3e generatie, weliswaar handgeschakeld (had ik ook niet meer moeten doen na de P3) en al wel comfortabeler dan die eerste waar ik mee reed, maar bleek uiteindelijk alsnog te hobbelen, kon ook niet echt een goeie zit vinden in die auto. Maar daar kom je tijdens een proefrit niet direct achter. Soms vergalloppeer je je aan een bepaalde aankoop, shit happens......
Nu dus een Avensis station met die fijne cvt, heerlijke auto, kan niet anders zeggen, 10x comfortabeler dan de RAV die ik had.
In oktober moet de Aygo naar de dealer in Woerden voor onderhoud, dan zal ik eens gaan rijden met een 2-tal RAV's van de hybride generatie, kom er wel uit.

silver bullet
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR 1.2 Turbo

wo 02 okt, 2019 10:27

Succes Rob, ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Groetjes Silver Bullet

Plaats reactie
  • Informatie