Verbruik

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Gebruikersavatar
guido66
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 277
Lid geworden op: di 12 jan, 2016 0:02

wo 03 jul, 2019 18:07

VonJot schreef:
di 02 jul, 2019 18:01
Omdat dan de 2.5 litermotor wel heel duur gaat rijden... Ik heb het niet over de milieuzaken, daarvoor is een hybride altijd goed. Het gaat om het aangegeven verbruik, dat veel te veel gaat afwijken. En dat kan door de hybridemotor niet meer worden gecompenseerd.
Je eindigt dan met een middenklasser qua verbruik in plaats van de topklasser waar ik hem voor gekocht heb.
Jazeker, maar als je een andere auto had gekocht, dan was die ook meer gaan verbruiken op E10. De schuld ligt niet bij Toyota, maar bij diegenen (Brussel) die E10 veel te rooskleurig voorstellen.
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

Gebruikersavatar
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 868
Lid geworden op: di 13 mar, 2018 19:31
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone
Contact:

wo 03 jul, 2019 19:18

Dat is dus niet zo, helaas. De nieuwe Toyota motor draait geheel op lucht/brandstofmengsel, kiest dus een bepaalde mengverhouding om een bepaalde prestatie te leveren. Dit is het unieke van deze motor/hybride combinatie. En laat nou net die verhouding zoek zijn...

Voorbeeld: de schakelflippers (of M-mode) beïnvloeden het mengsel, er is geen sprake van een ander schakelverzet (die zijn er niet). Als dat mengsel dan incorrect wordt gemixt kan je zomaar heel andere gebruikscijfers krijgen...

Natuurlijk verbruiken andere auto's ook iets meer, maar dat zal zich, zoals John al heel terecht opmerkte in de range 3-4% bevinden. En niet het 5-voudige!
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding


Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers