Wellicht iemand die me kan helpen bij het volgende? Betreft een issue met audio spelen over bluetooth met een androidtelefoon in een corolla 2019 hybrid:
Als ik met bluetooth verbinding maak (android, motorola g7 plus) worden audiotracks correct afgespeeld. De weergegeven track-informatie (album,artiest, etc.) in het autosysteem (corolla 2019 hybrid) blijft echter elke rit steken op het eerst gespeelde nummer. Dit treedt op bij apps als Tidal, Spotify en PlayerFM. Wanneer ik Google Play Music gebruik, wordt de track-info wél correct weergegeven. Bij de dealer gecheckt en ook daar treedt het probleem op bij een andere telefoon (merk is me even ontschoten). Ook dan gaat het bij spotify mis en werkt het weergeven van de track-info wel goed bij Google Play Music.
Opnieuw connecten / re-pairen / resetten etc. haalt niets uit. Telefoon en auto zijn beide voorzien van de meest recente updates. Ook gemeld bij het motorola-forum, maar ik heb het vermoeden dat het probleem toch aan de kant van Toyota zit.
Bij de voorgaande Auris (editie ~2013) die ik reed was dit overigens geen probleem, en daarbij gebruikte ik dezelfde telefoon. Daarom verbaast dit me nogal.
Missende track-info bij bluetooth verbinding voor audio
Sluit de telefoon niet uit tenzij je zeker weet dat het op meerdere Android of bluetooth versies niet werkt. Dit probleem komt vaker voor bij A2DP bluetooth communicatie is niet Toyota specifiek ben ik bang. Mijn oplossing is meestal Spotify opnieuw installeren en opnieuw pairen in het infotainment (alles helemaal verwijderen eerst). Controleer ook of er updates voor je telefoon zijn soms lost dat ook nog wel eens driver problemen op. Ben geen expert op gebied van de Corolla dus ik spreek uit ervaring met andere auto's.
- Josje
- Actief Lid
- Berichten: 255
- Lid geworden op: di 18 apr, 2017 16:25
- Locatie: thuis
- Auto: Auris Hybrid 5 d executive
In mijn Auris 2 Hybrid van 2013 gebruik ik een app op mijn Huawei telefoon: YouTube Music. Via de bluetooth speelt dat heel mooi af en heb ik alle info op het scherm. Werkt prima. Waarom dat bij nota bene een nieuwer type auto niet werkt is mij een raadsel.
- Natte Tosti
- Lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 26 apr, 2019 13:37
- Locatie: Eindhoven
- Auto: Toyota Corolla Active 1.8h
Helaas geen oplossing van mijn kant, maar een erkenning van dit probleem en de hinder:
Dus mijn telefoon werkt, alleen niet naar het Toyota scherm,
en mijn Toyota scherm werkt, alleen niet met de info van Spotify...
Dus ergens gaat het mis in de specifieke koppeling tussen die twee zaken. Als er iemand iets nuttigs over te melden heeft, houd ik me aanbevolen.
Ik zal de dealer er een keer naar vragen, en hier terug koppelen, maar verwacht daar geen bruikbare feedback van.
Alvast bedankt!
- Telefoon: Xiaomi Mi 9, op MIUI Global 10.2 en Android 9
- Toyota Corolla Active 1.8 Hybrid van April 2019.
Dus mijn telefoon werkt, alleen niet naar het Toyota scherm,
en mijn Toyota scherm werkt, alleen niet met de info van Spotify...
Dus ergens gaat het mis in de specifieke koppeling tussen die twee zaken. Als er iemand iets nuttigs over te melden heeft, houd ik me aanbevolen.

Alvast bedankt!
- Axial63
- Moderator/Forumbeheer
- Berichten: 777
- Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
- Locatie: Emmen [Dr]
- Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD
Oke, lijkt dus bij de nieuwe modellen niet geheel goed te gaan...
Ik weet niet of dit helpt, maar het valt altijd te proberen:
Zijn jullie en de voertuigen al aangemeld op MijnToyota? Link: Mijn Toyota
Nee?
Maak dan een account aan, en gebruik je chassisnr om je auto te registreren en vervolgens het Toestel ID om je Touch & Go2 te registreren.
Ben je (al) geregistreerd?
Kijk dan eens of er updates staan voor je Multimediasysteem. Bij kaart updates komen vaak ook systeemupdates...
Niet geschoten is altijd mis...
En tot slot: Als het niet werkt: Melden bij je dealer en/of bij de importeur.
Hoe vaker een bepaald signaal binnenkomt, des te zekerder zal men kunnen achterhalen of het een systeemfout, gebruikersfout of softwarefout is...
Ik weet niet of dit helpt, maar het valt altijd te proberen:
Zijn jullie en de voertuigen al aangemeld op MijnToyota? Link: Mijn Toyota
Nee?
Maak dan een account aan, en gebruik je chassisnr om je auto te registreren en vervolgens het Toestel ID om je Touch & Go2 te registreren.
Ben je (al) geregistreerd?
Kijk dan eens of er updates staan voor je Multimediasysteem. Bij kaart updates komen vaak ook systeemupdates...
Niet geschoten is altijd mis...
En tot slot: Als het niet werkt: Melden bij je dealer en/of bij de importeur.
Hoe vaker een bepaald signaal binnenkomt, des te zekerder zal men kunnen achterhalen of het een systeemfout, gebruikersfout of softwarefout is...
Met vriendelijke groet,
Alex
Mijn auto's dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey, 2012 & Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017
Alex
Mijn auto's dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey, 2012 & Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017
- Llamaron
- Lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 13 apr, 2019 16:07
- Locatie: Geldrop
- Auto: Corolla 2019 1.8 hybrid
De dealer gaf aan dat Toyota heeft laten weten dat er in juni 2020 een 'update naar Smartphone Integration' komt. Wellicht helpt dat. Alleen even de vraag of dat binnen garantie wordt ge-updated...
Aan de hand van wat zoekwerk op internet kwam ik ook de tip tegen om te spelen met de AVRCP-(bluetooth)protocolinstellingen. Helaas heeft dat geen effect.
Aan de hand van wat zoekwerk op internet kwam ik ook de tip tegen om te spelen met de AVRCP-(bluetooth)protocolinstellingen. Helaas heeft dat geen effect.
-
- Informatie
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot]