Introductie Prius 4 - Plug-in uitgesteld

Alle wat te maken heeft met de orginele plug-in uitvoering van de Prius 4. "Plug-in aanpassingen in eigenbeheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Plaats reactie
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

za 26 mar, 2016 9:27

Afbeelding

De introductie van de nieuwe Plug-in uitvoering van de Prius 4 zal op zijn vroegst plaats vinden eind 2016.
Toyota werkt aan de vergroting van de EV-range, zodat de nieuwe plug-in de concurrentie aan kan met modellen van b.v. Hyundai (Sonata Plug-in Hybrid), Ford (plug-in hybrids) en Audi (A3 e-tron).

http://www.plugincars.com/toyota-double ... 31497.html
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

za 26 mar, 2016 9:33

In welke zin is dit uitgesteld? Dit gaat volgens mij gewoon volgens plan.
Bij mijn weten was altijd al de planning van Toyota dat eerst de Prius 4 uit zou komen en enige tijd daarna een nieuwe versie van de Plug in, die vanaf het begin ook bedoeld was om een grotere accu te krijgen. Ik heb nooit gezien dat er plannen veranderd zijn.
Hyundai Ioniq Electric Comfort 2017 Marina Blue
Voorheen: Prius Plug In Aspiration 2013 Arctic Blue

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

za 26 mar, 2016 10:00

De plugin was 'beschikbaar vanaf september' in België.
310.000 km met de P2
90.000 km met de P4

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

za 26 mar, 2016 10:53

Jan Treur schreef:In welke zin is dit uitgesteld? Dit gaat volgens mij gewoon volgens plan.
Bij mijn weten was altijd al de planning van Toyota dat eerst de Prius 4 uit zou komen en enige tijd daarna een nieuwe versie van de Plug in, die vanaf het begin ook bedoeld was om een grotere accu te krijgen. Ik heb nooit gezien dat er plannen veranderd zijn.
Wat ik begrepen heb, is dat men de range nog iets verder wil vergroten i.v.m. de aankomende concurrentie.
Het was de bedoeling om enkele maanden na de introductie van de P4 ook de plug-in versie klaar te hebben.
Dit wordt nu hoogstwaarschijnlijk op zijn vroegst eind 2016.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

za 26 mar, 2016 14:11

Wat ik gezien heb over de tijd, was dat uitbreiding van de range al vanaf het begin het streven was. En er gingen al heel lang geruchten dat dat verdubbeling zou inhouden, en 50 km of 60 km is ook vaak genoemd. En dat is nu ook bereikt; zie ook de specs op URL:
https://translate.google.com/translate? ... _from_navi
Er is in dat opzicht nooit een verandering in beleid geweest. Ook is het nooit een doel geweest om de Plug in 2.0 tegelijk met de Prius 4 klaar te hebben. Dat was met de eerste Plug in ook niet zo, en dat was nu weer net zo gepland: eerst de Prius 4 uitbrengen en daarna een Plug in versie. De planning is dat in september de productie begint en enkele maanden daarna kan hij in de showrooms staan.

P. S. Er is overigens wel door een van de Toyota mensen de opmerking gemaakt dat verwacht wordt dat op afzienbare termijn accu's beschikbaar komen met dubbele energiedichtheid en dat ze dan een variant maken van de Prime met zo'n accu in dezelfde ruimte, dus nog een keer verdubbelde range (naar 100 a 120 km). Maar daar wacht de huidige versie van de Prime niet op.
Hyundai Ioniq Electric Comfort 2017 Marina Blue
Voorheen: Prius Plug In Aspiration 2013 Arctic Blue

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Plug-in (af fabriek)”

• Informatie