Prius 4 Plug-in

Alle wat te maken heeft met de orginele plug-in uitvoering van de Prius 4. "Plug-in aanpassingen in eigenbeheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Plaats reactie
Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 10 okt, 2016 6:36

In PriusChat lees ik dat er geen fietsenrek mogelijk zou zijn:
https://priuschat.com/threads/raising-o ... 457/page-2

"... I learned this weekend by talking to a Toyota Germany spokesman: there will be no towing hitch, not even not even one for a bike rack."

Voor mij zou dit deze auto onmogelijk maken, want ik rij vaak met mijn mountainbike ergens naartoe om daar mijn training te gaan doen. Weet iemand hier iets over uit andere bron?
Hyundai Ioniq Electric Comfort 2017 Marina Blue
Voorheen: Prius Plug In Aspiration 2013 Arctic Blue

Tournesol
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 8:54

Zo is het. Ik nam zaterdag aan de Toyota Community Day deel, en dat was het antwoord op een vraag die ik aan de PR man gesteld heb. Ook voor mij is dit het waarschijnlijke einde van mijn Prius PHV droom ! Ik ben er erg door ontgoocheld.

Ik zal alsnog om bevestiging vragen bij mijn contact bij Toyota Nederland.

Jan
Prius 2 Sol Travel beige leder, 12/2009 Afbeelding
Avensis Kombi 1,8 l op LPG, 3/2004

WimN
Actief Lid
Actief Lid

ma 10 okt, 2016 9:40

Maar 4 zitplaatsen, verhoogde laadvloer, geen navigatie op de HUD en geen fietsendrager........ Aan de andere kant wel een hele hoop geavanceerde technologie. De keuze wordt wel steeds moeilijker. Is er al meer zicht op een leverdatum? Ook dat kan financieel nog eens heel veel uitmaken. Alternatief zou wellicht de nieuwe Ampera-e zijn, maar die is lang niet zo geavanceerd als de PHV en de prijs is ook nog niet bekend.
Prius III Executive Royal blue (2010 versie)
Prius Plug-in Executive Abyss Grey (2012)
Prius PHV Ash grey metallic Luxury pack (2017)

Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 10 okt, 2016 10:07

Tournesol schreef:Zo is het. Ik nam zaterdag aan de Toyota Community Day deel, en dat was het antwoord op een vraag die ik aan de PR man gesteld heb. Ook voor mij is dit het waarschijnlijke einde van mijn Prius PHV droom ! Ik ben er erg door ontgoocheld.

Ik zal alsnog om bevestiging vragen bij mijn contact bij Toyota Nederland.

Jan
Dat zou inderdaad knap waardeloos zijn. Nu meen ik me te herinneren dat de eerste berichten over de huidige PiP ook waren dat trekhaak of fietsenrek niet mogelijk zouden zijn, maar later kon het toch.

Leo52
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 10:44

Ik was vorige week in California. Ik zag er aardig wat nieuwe Priussen. Ook een Prius 4 met een fietsen drager gemonteerd op/aan de achterklep. Het zag er best wel degelijk uit. Een standaard accessoire?
Prius Plugin Executive Business sinds dec 2012, Volvo Duet (1967) en Citroen HY (1969) Saab 9-3 cabrio (2001)
Plus zonnepanelen

Tournesol
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 11:16

Daarbij moeten we wel zeggen, dat ook de "normale" Prius tot het 2016 model geen trekhaak mocht hebben, en dat dat niet belet heeft, dat er veel van verkocht werden. Hij had echter vanaf het begin een acceptabele kofferruimte.

Het is voor ons beiden ontgoochelend, maar er zullen zeker veel personen meer aan het geniale aandrijvingssysteem en andere mooie aspecten van de Prius PHV geïnteresseerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld verschillende bekenden die mij zeggen, dat ze nooit de afdekklap van de bagageruimte gebruiken, en ook geen trekhaak nodig hebben. Voor hen is de oppervlakte van de laadruimte belangrijker. Die is inderdaad niet slecht.

Persoonlijk vrees ik, dat Toyota zich geen goede dienst bewezen heeft, deze keuzen te maken. In het verleden heeft Ford voor zijn Energi modelrreks vergelijkbare opties gekozen, en ze zijn in de USA geen succes geworden. Ik vind het daarom zeer merkwaardig, dat het TNGA platform niet direct voor het onderbrengen van een grote batterij ontworpen werd. In PC, wordt er gespeculeerd, dat er aanvankelijk een kleinere batterij gepland werdt, maar dat uiteindelijk de keuze gemaakt werdt ongeveer 50 km EV autonomie aan te bieden. Hyundai/Kia schijnt dit beter gelukt te zijn.

Ik heb in Keulen de voordracht van Dirk Breuer gehoord, en daaruit blijkt, dat de Toyota managers nog altijd niet echt aan de Plug-in hybriden geloven. Ze blijven alsnog bij hun politiek van eerst de normale hybriden uit te bouwen, en zetten verder op de H2 autos. Ze zeggen wel dat indien nodig, ze snel EV autos aanbieden kunnen...

Ik zou het jammer vinden, dat daardoor het succes van de Prius PHV een flinke deuk zou krijgen. Afwachten dus...

Jan

Tournesol
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 11:18

Leo52 schreef:Ik was vorige week in California. Ik zag er aardig wat nieuwe Priussen. Ook een Prius 4 met een fietsen drager gemonteerd op/aan de achterklep. Het zag er best wel degelijk uit. Een standaard accessoire?
Nee, een optie, zoals hier in Europa. Deze optie zal dus volgens mijn zeer bekende en zeer goed geïnformeerde Toyota Duitsland medewerker niet aangeboden worden voor de Prius PHV. Ik vrrag naar bevestiging bij Toyota NL

Jan

Tournesol
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 14:22

Ik heb je misschien slecht begrepen. Ik weet niet of men op de achterklep van de Prius PHV een fietsendrager monteren kan/mag. DIe is uit met koolstofvezels versterkte kunststof.

Ik heb ooit eens zo een systeem op een andere wagen gebruikt, en zou dat niet meer willen doen. Ik vond het onpraktisch en niet stabiel genoeg.

Jan

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

ma 10 okt, 2016 16:25

Duidelijk, wordt voor ons geen P4 phv. Gewone p4 mogelijk wel en anders maar wachten wat er in de toekomst aan full EV wordt aangeboden met genoeg range.
De gewone prius mocht al heel lang een trekhaak voor fietsen hebben en de pip vanaf dag 1 ook.
Die phv gaat geen succes worden in Nederland.
PIP aug 2012 executive arctic blue

Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 10 okt, 2016 16:53

Er zijn mensen die in de fase naar levering van de PiP vanuit Toyota te horen hebben gekregen dat een trekhaak voor een fietsenrek niet mogelijk was en die om die reden 'afgehaakt' zijn.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

ma 10 okt, 2016 23:00

Vreemd, want in april 2012, een paar dagen na de bestelling, werd ons gezegd dat de gewone afneembare "trek"haak kon worden gemonteerd. Uiteindelijk pas in 2015 gemonteerd, maar dat had een andere reden.
PIP aug 2012 executive arctic blue

Tournesol
Lid
Lid

ma 17 okt, 2016 14:18

Ik kreeg net het antwoord van Toyota Nederland op mijn vraag of een fietsendragerbeugel (en ook een trekhaak) als accessoire voor de Prius PHV zal aangeboden worden.

"De fietsendragerbeugel stond aanvankelijk wel op de ontwikkelingslijst. Helaas moet ik de uitspraak van mijn oosterse collega dhr. ... bevestigen. Onze product manager laat mij namelijk net weten dat deze accessoire inderdaad geschrapt is."

Voor diegenen die nu denken, dan wacht ik op de Ioniq Hybrid (of later de Plug-in), geldt dat deze ook hier niet als accessoire voorzien zijn (zie de prijslijst).

http://prius-touring-club.com/vbf/showp ... tcount=109
https://www.hyundai.nl/downloads/185/DE ... 6_30-9.pdf
https://www.hyundai.nl/downloads/185/DE ... 6_30-9.pdf

De Kia Hybrid kan dat wel, maar van een Plug-in versie is nog bijna niets bekend.

Wat mij betreft is dit voor > 90% het einde van mijn droom in 2017 met een Prius PHV te rijden. Echt jammer.

Jan

Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

di 18 okt, 2016 7:10

Ja, voor mij houdt het dan ook op. Nooit meer met je fiets ergens naartoe kunnen gaan om daar te gaan fietsen en nooit meer bij regenachtig weer iemand met een fiets kunnen wegbrengen, bijvoorbeeld je kind(eren) naar school, maakt deze auto voor mij onbruikbaar.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 18 okt, 2016 7:46

Past ie niet in de achterbak, met de achterbank naar voren geplaatst? Of rijden jullie continu met een fiets achterop? Tenzij je natuurlijk met twee fietsen op weg wil.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Jan Treur
Lid/donateur
Lid/donateur

di 18 okt, 2016 10:05

Dat is nog een optie, maar een stuk lastiger. Je moet dan zeer waarschijnlijk steeds een voorwiel eruit halen. Die ruimte is ook kleiner geworden.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Plug-in (af fabriek)”

• Informatie