Enkele praktische vraagjes

Alle wat te maken heeft met de originele plug-in uitvoering. "Plug-in aanpassingen in eigen beheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zilly
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1764
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 14:14
Locatie: Enghien

ma 26 aug, 2019 21:07

Hey,

Ik mag een nieuwe leasewagen beginnen kiezen. Met de toenemende taksen vanaf 2021, komt de PIP goedkoper uit dan een mooi uitgeruste Golf. Nu onze fleetmanager nog overtuigen...

Weliswaar heb ik een paar concrete vragen, waar waarschijnlijk wel al op geantwoord werd in het verleden, maar in de spirit van een forum, probeer ik het hier even te bundelen:

1/ Opladen:
- 1A: Als ik het goed begrijp, kan ik de PIP gewoon in een gewoon stopcontact van mijn garage steken ?
- 1B: Laden gebeurt aan maximaal 10A ?
- 1C: Dus op grofweg 3h, is een lege batterij weer vol ?
2/ Batterij:
Ik dacht de P3 PIP 2 batterijen (Ik bedoel niet de 12V batterij) had, en dat de ene batterij werd opgeladen ah stopcontact, en de andere door te rijden/remmen.
- 2A: Heeft de PIP 1 batterij of 2 batterijen ?
- 2B: Worden beide batterijen opgeladen tijdens het rijden ?
- 2C: Worden beide batterijen opgeladen aan het stopcontact ?
3/ Optrekken:
Ik ben met mijn P4 altijd als eerste weg bij het rode licht. Ik lees dat de PIP in 11,7 s van 0 naar 100 km/h gaat en de P4 in 10,7 s.
- 3A: De ICE blijft uit als de batterij voldoende lading heeft bij maximaal optrekken ?
- 3B: Is de PIP sneller of trager in pure elektrische modus tov hybride modus ?
- 3C: Merk je een verschil in snelheid of reactie in pure elektrische modus tov hybride modus ?
4/ Planning:
- 4A: Kan ik de PIP programmeren om op te laden ts bv enkel 1h en 5h 's nachts en altijd overdag als de kabel is aangesloten ?
- 4B: Kan ik de PIP laten koelen of verwarmen vanaf mijn smartphone of op vaste tijdstippen ?
- 4C: Werkt deze klimatisatie als de PIP verbonden is met een gewoon stopcontact ? Of enkel via een laadpaal ? Of ook zonder verbonden te zijn ?

Heel erg bedankt voor info !
310.000 km met de P2
155.000 km met de P4

Gebruikersavatar
ronald
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1490
Lid geworden op: di 31 mar, 2009 0:17

zo 12 jan, 2020 22:24

1A, 1B, 1C = ja.
2A = 1
2B = de ene wordt opgeladen tijdens remmen; ook tijdens het rijden als je het gas loslaat; maar dat is minimaal.
2C = de ene, grote ja
3A = nee; als je de "grens" bereikt dan springt de ICE aan. Je vraagt dan zoveel vermogen van de batterij dat de ICE moet bijspringen
3B = langzamer. Of net zo snel/langzaam als de hybide met een koude ICE
3C = ja, maar ligt aan je rijstijl. Hoe "sportiever" hoe meer je het merkt. Ik merk het nauwelijks.
4A = ja.
4B = goeie vraag :-)
4C = goede vraag :-)

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5492
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

wo 15 jan, 2020 10:58

4b/c de PIP3 kan je koelen via je sleutel met en zonder aan de stekker te zitten (laadpaal of stopcontact maakt niet uit. Dat zal bij de PIP4 toch ook wel zo zijn. Verwarmen van de PIP3 kan sowieso niet.
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5492
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

wo 15 jan, 2020 10:59

Waarom neem je geen EV?
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
Zilly
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1764
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 14:14
Locatie: Enghien

wo 15 jan, 2020 17:53

Bedankt voor de reacties !

Ondertussen toch voor een Rav4 mogen kiezen :)
310.000 km met de P2
155.000 km met de P4

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers