Enkele praktische vraagjes

Alle wat te maken heeft met de originele plug-in uitvoering. "Plug-in aanpassingen in eigen beheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Zilly
Actief Lid
Actief Lid

ma 26 aug, 2019 21:07

Hey,

Ik mag een nieuwe leasewagen beginnen kiezen. Met de toenemende taksen vanaf 2021, komt de PIP goedkoper uit dan een mooi uitgeruste Golf. Nu onze fleetmanager nog overtuigen...

Weliswaar heb ik een paar concrete vragen, waar waarschijnlijk wel al op geantwoord werd in het verleden, maar in de spirit van een forum, probeer ik het hier even te bundelen:

1/ Opladen:
- 1A: Als ik het goed begrijp, kan ik de PIP gewoon in een gewoon stopcontact van mijn garage steken ?
- 1B: Laden gebeurt aan maximaal 10A ?
- 1C: Dus op grofweg 3h, is een lege batterij weer vol ?
2/ Batterij:
Ik dacht de P3 PIP 2 batterijen (Ik bedoel niet de 12V batterij) had, en dat de ene batterij werd opgeladen ah stopcontact, en de andere door te rijden/remmen.
- 2A: Heeft de PIP 1 batterij of 2 batterijen ?
- 2B: Worden beide batterijen opgeladen tijdens het rijden ?
- 2C: Worden beide batterijen opgeladen aan het stopcontact ?
3/ Optrekken:
Ik ben met mijn P4 altijd als eerste weg bij het rode licht. Ik lees dat de PIP in 11,7 s van 0 naar 100 km/h gaat en de P4 in 10,7 s.
- 3A: De ICE blijft uit als de batterij voldoende lading heeft bij maximaal optrekken ?
- 3B: Is de PIP sneller of trager in pure elektrische modus tov hybride modus ?
- 3C: Merk je een verschil in snelheid of reactie in pure elektrische modus tov hybride modus ?
4/ Planning:
- 4A: Kan ik de PIP programmeren om op te laden ts bv enkel 1h en 5h 's nachts en altijd overdag als de kabel is aangesloten ?
- 4B: Kan ik de PIP laten koelen of verwarmen vanaf mijn smartphone of op vaste tijdstippen ?
- 4C: Werkt deze klimatisatie als de PIP verbonden is met een gewoon stopcontact ? Of enkel via een laadpaal ? Of ook zonder verbonden te zijn ?

Heel erg bedankt voor info !
310.000 km met de P2
155.000 km met de P4

Plaats reactie
  • Informatie