Ook ik had last van de slechte ontvangst van het DAB-signaal. Regelmatig viel het signaal weg.
Ik had zelfs een ritje van 60 kilometer waar het signaal 5 keer is weggevallen.
Tijdens een servicebeurt heb ik dit doorgegeven en is er een vervolgafspraak gemaakt om dit probleem op te lossen.
Nog voordat de vervolgafspraak kon worden uitgevoerd, kreeg ik helaas een steentje tegen mijn voorruit, met het gevolg dat er een grote barst in de ruit ontstond, deze moest dus vervangen worden.
Nadat de voorruit bij de "glasgarage" was vervangen, kreeg ik van deze monteur te horen dat de defecte ruit er niet goed in was gezet tijdens de vorige reparatie. Da's vreemd, ik heb de auto nieuw gekocht en hiervoor nog geen ruitschade gehad.
De monteur vertelde verder de oude (defecte) voorruit slecht contact maakte met de DAB-antenne die in de voorruit zat. Hij was niet op de hoogte dat ik problemen met DAB had.
Nu zit er dus een imitatie ruit in mijn auto, en heb ik de afgelopen 2 weken geen uitval meer gehad.
Vandaag ook nog even met dit verhaal naar mijn dealer gegaan, zij hebben direct nagekeken of de voorruit was vervangen. Dit was bij de dealer niet het geval. Wel vertelde ze dat ze dus niet kunnen zien wat er met de auto is gebeurd voordat deze is afgeleverd bij de dealer.
MIjn DAB-probleem is nu dus opgelost. (Alleen jammer dat het wel 150,00 euro eigen risico heeft gekost

)
PS: Voor de CHR heb ik een P4 gehad, daarin zat volgens mij hetzelfde navigatie systeem. In de P4 nooit geen last van uitval gehad.