Android Auto

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plofkop
Lid
Lid
Auto: C-HR hybrid 2017

Re: Android Auto

Bericht door Plofkop »

Hoor net van iemand van Facebookpagina Chr club Nederland dat er ergens in maart een brief van Toyota Nederland op de mat gaat vallen over Android auto voor oudere modellen van Chr. Ben zeer benieuwd!

KoosBusters
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid First Edition

Bericht door KoosBusters »

Hallo allemaal!
aanstaande zaterdag gaan we onze nieuwe CHR (2020) first edition ophalen bij de dealer en we kunnen uiteraard niet wachten :)
Ik vroeg mij af of er ervaringen zijn met draadloze bluetooth zenders.
Dus als ik mijn auto instap mijn telefoon gelijk met de bluetooth zender contact maak en ik op mijn autoscherm spotify in het scherm kan bedienen. Nu zal ik carplay via een kabel moeten aansluiten (wat ook geen probleem is) maar ik vroeg me af of het op deze manier ook zou kunnen.

Ik hoor graag jullie eventuele ervaringen :)

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

Bericht door Axial63 »

Kort: NEE :mrgreen:

Langer:
Je multimedia systeem staat uit als je instapt.
Die start pas op als je de startknop indrukt.
Dan duurt het nog even totdat alle systemen zijn opgestart.
Vervolgens moet de Bluetooth geactiveerd worden (paring van telefoon en multimediasysteem) en afhankelijk van je instellingen zal de laatst afgespeelde bron worden geactiveerd.
Als dat Spotify via Bluetooth streaming is dan zal dat vrij snel opstarten.
Speel je dat af via de Apple CarPlay of Android Auto dan moet je inderdaad nog de kabel aansluiten, maar ook daar moet eerst de USB aansluiting worden gestart voor er geluid komt.
Je zult dus een beetje geduld moeten hebben...

Veel plezier zaterdag!
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

KoosBusters
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid First Edition

Bericht door KoosBusters »

Dank voor de reactie! dan ga ik dat uit mijn hoofd zetten :)

We kunnen niet wachten haha

Plofkop
Lid
Lid

Bericht door Plofkop »

Net iemand van Toyota Nederland aan de lijn gehad. Voor de oudere CHR 2016 tot 2019 komt er definitief geen upgrade voor de mediasystemen om androidauto of applecarplay te kunnen gebruiken! Dat word dus een aftermarket systeem voor mij op den duur. Jammer hoor.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Deze mededelingen zijn al diverse malen gedaan en toch denken er nog steeds eigenaren dat het anders is.

Alleen het laatste type multimediasysteem heeft het of krijgt medio 2020 een software update.
Er zijn geen plannen voor een hardware aanpassing van oudere systemen.
Mogelijk dat aftermarket leveranciers in de toekomst iets uitbrengen waardoor het op oudere systemen ook mogelijk wordt.
Dit is echter koffiedik kijken en allerminst zeker.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Plofkop
Lid
Lid

Bericht door Plofkop »

Das waar maar dan moeten ze ook duidelijk zijn van Toyota en niet zeggen dat er iets op komst is.Was me wel verteld namelijk.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Bij de dealer zeker?
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Rokil
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Style hybrid

Bericht door Rokil »

Mij is van begin af aan al verteld dat het er, wat Toyota betreft, nooit zal komen voor de oudere modellen.
Dikke vette pech dus als je zo'n dure auto hebt gekocht met een verouderd systeem....

Bij de vragen over de android module voor de C-Hr van dit youtube filmpje wordt gezegd dat het wel mogelijk zou kunnen zijn om deze in Nederland te krijgen....

AfbeeldingC-HR Hybrid
28.000 km. met 1:16,1 in een Rav4
45.000 km. met 1:20,3 in een Auris TS
50.000 km. met 1:20,5 in een Prius III
30.000 km. met 1:18,6 in een Prius II

Dansto
Lid
Lid
Auto: TOYOTA C-HR

Bericht door Dansto »

Zojuist gelezen op het Italiaanse C-HR forum...Slecht vertaald door Google,maar dat maakt niet uit:

Ciao a tutti,
Ho scritto alla toyota Italia chiedendo se avevano in programma la possibilità di poter installare il nuovo sistema multimediale sulle C-HR con il vecchio sistema,mi ha telefonato personalmente il responsabile tecnico del centro di Roma dicendomi che questo non è possibile,ma a breve verrà rilasciato un aggiornamento per il vecchio sistema che implementa l'integrazione dei sistemi car Play e Android auto,saranno concessionari ad avvertire i rispettivi clienti quando sarà disponibile.
Io sulla mia C-HR non ho il navigatore,secondo voi,è indispensabile che ci sia anche il modulo con il navi oppure possono aggiornare anche quello senza?

Hallo allemaal,
Ik schreef toyota italia om te vragen of ze de mogelijkheid hadden om het nieuwe multimedia systeem op c-HR te installeren met het oude systeem, ik heb persoonlijk de technisch manager van het centrum van Rome gebeld om me te vertellen dat dit niet mogelijk is, maar binnenkort zal binnenkort komen Een update vrijgegeven voor het oude systeem dat de integratie van auto play en android auto ' s systemen implementeert, zij zullen dealers zijn om hun klanten te waarschuwen wanneer het beschikbaar is.
Ik op mijn c-HR ik heb de navigator niet, naar uw mening, is het onmisbaar dat er ook het formulier is met de schepen of kunnen ze updaten

Plaats reactie