Slechte ontvangst DAB+

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

ma 29 jul, 2019 15:41

Het is hopeloos.
Bekende problemen wordt standaard door veel dealers ontkent.
Het ligt of aan de slechte communicatie vanuit de importeur of men doet net alsof men er niets vanaf weet.

De voorgestelde aanpassing m.b.t. het "verhelpen" van het probleem met de DAB+ ligt overigens vast in een service bulletin en dat moet de dealer weten.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

snoek1
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR

ma 29 jul, 2019 20:42

Vorige week een C-HR executive gekocht, met een JBL installatie. De afgelopen week erachter gekomen dat de logo,s van projectie uit de spiegels een vlek zijn en dat de achterste speakers het niet doen. Dit wordt allemaal opgelost, is garantie volgens Toyota dealer ten Have in Doetinchem, prima opgelost.
Trouwens ik kom uit een Lexus CT 200h maar deze auto is een prima vervanger. Rijdt heerlijk.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone

di 30 jul, 2019 2:05

Africatwin schreef:
ma 29 jul, 2019 13:19
Net contact met de dealer gehad over het plaatsen van een plakantenne, kreeg eerst te horen dat ik de eerste ben en dat er niets bekend is over een plakantenne, maar kreeg daarna de mededeling dat dit niet gaat omdat de leasemaatschappij dat niet zal vergoeden. Het is toch gewoon een garantie/service dingetje? Als het geen garantie is ga ik de leasemaatschappij vertellen dat de auto zonder vergoeding stante pede retour komt, ben wel klaar met die k#tradio. O ja, ook de inmiddels onleesbare logoprojectie uit de spiegels was nieuw voor ze.... Is dat ongeschreven beleid, alles ontkennen?
Zou rap een betere dealer vinden.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

ton
Lid
Lid

di 30 jul, 2019 17:06

Ik heb ook geen problemen met DAB.
Woon in Goirle en schoon familie in Venlo en heb eigenlijk overal ontvangst.
Wissel wel alleen tussen Radio 1, BNR, Radio 5.
Enigste is dat wanneer ik wissel tussen stations dat het wel eens enkele seconden duurt.

Holyoak
Lid/donateur
Lid/donateur

di 30 jul, 2019 19:07

Zou ook zomaar kunnen dat het een dealer is die de aftersales-training van PON hebben doorlopen ;-))

Africatwin
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR Style

ma 26 aug, 2019 8:21

Net de auto gebracht, ben benieuwd of ik nieuwe spiegels en een plakantenne op de voorruit aantref vanmiddag, hou jullie op de hoogte!

Africatwin
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR Style

do 29 aug, 2019 13:38

(2e poging 8) ) hij doet het eindelijk, de DAB! plakding op de voorruit werkt bij mij prima, eindelijk is deze ergernis weg. Nu weer genieten van een lekker moppie herrie tijdens de rit.

Jerry
Lid
Lid

zo 06 okt, 2019 17:46

Een vraagje. Ik overweeg om een CH R te gaan aanschaffen. Hoe is het gesteld met de DAB ontvangst van de 2019 modellen? Dus met de originele antenne rechts onder bij het raam, en de laatste software versie. Twijfel tussen een CH R en een Mazda CX 30. Wat betreft het infotainment systeem en DAB ontvangst zit je bij Mazda goed. Een slechte DAB ontvangst in de CH R zou voor mij een deal breaker zijn. Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt.

C-HR Rider
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybride

zo 06 okt, 2019 18:16

Mijn DAB ontvangst is sinds de software update en de plaatsing van een ferriet filter perfect, en dat zonder plakantenne.
Mijn problemen werden ook veroorzaakt door de voeding van de door Toyota geleverde dashcam. Andere voeding erin en klaar, heeft wel een jaar geduurd, uiteindelijk heb ik het zelf uitgevonden.
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream met zwart gewrapped dak en spiegels, Premium en Chrome pack.

Jerry
Lid
Lid

zo 06 okt, 2019 19:18

Dank voor je reactie. Ik ga er vanuit dat hiermee de DAB ontvangst problemen zijn opgelost, zeker in de 2019/20 modellen. Als radiofreak vind ik een goede radio ontvangst een prioriteit. De Ch R is een stoere auto waar mijn voorkeur naar uit gaat. Wat is al eerder aangaf zouden de DAB problemen mij doen besluiten om voor een CX 30 te gaan, waarvan ik weet dat de ontvangst super is.

C-HR Rider
Lid
Lid

zo 06 okt, 2019 20:17

Er zijn ook een aantal gebruikers die nog steeds klachten hebben, dus weet ook niet of bij de 2019 versie alles is opgelost
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream met zwart gewrapped dak en spiegels, Premium en Chrome pack.

CHR Hybrid
Lid
Lid
Auto: CHR Hybr Executive Ultimat

zo 06 okt, 2019 20:30

Ik heb op zichzelf niet te klagen over de DAB ontvangst. DAB stast altijd op bij mij. Heel af en toe wat lagging (korte herhaling van 0.5 tot 1 sec ) maar dan heb je het over 1x per paar dagen.

Ik moet wel zeggen dat ik dit najaar een dashcam ga plaatsen en dat zou problemen met de DAB ontvangst kunnen opleveren, volgens ingewijden.

Oh: ik heb een 2019 CHR...

C-HR Rider
Lid
Lid

zo 06 okt, 2019 20:52

CHR Hybrid schreef:
zo 06 okt, 2019 20:30

Ik moet wel zeggen dat ik dit najaar een dashcam ga plaatsen en dat zou problemen met de DAB ontvangst kunnen opleveren, volgens ingewijden.
Ik ben degene met de dashcam problemen geweest.
Dit is inmiddels opgelost. Het lag aan de 12v naar 5v ISB voeding van de dashcam.
Die verstoorde mijn antenne signaal, andere voeding erin gezet door de dealer en het probleem is eindelijk opgelost. Heeft wel even geduurd voor het probleem onderkend was.

Jerry
Lid
Lid

ma 07 okt, 2019 7:52

Aangezien ik ook van plan ben om in de toekomst een dashcam te plaatsen, ben ik benieuwd naar je bevindingen.

Plaats reactie
  • Informatie