Rubber matten

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
Mivadi
Lid
Lid
Auto: Prius 4 Rood Dyn + Exec excl leer

Rubber matten

Bericht door Mivadi »

As donderdag gaan wij onze eerste Prius ophalen en derhalve ben ik aan het rondkijken naar de zaken die we verder nodig zullen hebben om de auto niet alleen comfortable te houden, maar ook netjes.

Een van de dingen die ik in mijn huidige auto ook altijd had en nu toch zeker heeft bijgedragen aan de prijs die de Passat heeft opgeleverd, was een schoon en net interieur.
In de winter heb ik altijd rubbermatten gebruikt hetgeen, vooral met 2 kleine jongens van 4,5 en 5,5 jaar, het schoonhouden van de auto behoorlijk vergemakkelijkte.

Bij het rondkijken op het internet kom ik eigenlijk maar heel weinig opties tegen voor de Prius 4 voor wat betreft rubbermatten.
Op Priuschat kom ik wel mooie tegen, maar dat is de US dus lastig over te halen naar hier.

Tenzij ik echt verkeerd zoek, begin ik toch te geloven dat ik ga uitkomen op de originele matten via de dealer.
Is er hier toevallig iemand die deze in zijn auto heeft liggen en kan toelichten hoe deze bevallen? Ik heb niet echt zin om toch een behoorlijk bedrag neer te leggen en vervolgens dit elke twee jaar te moeten doen...

Suggesties, ervaringen etc zijn zeer zeer welkom voor deze Toyota first-timer zoals jullie wellicht begrijpen :ugeek:
VW Passat Variant Black Business leather tuned (nov 2013 - feb 2020 gemid verbruik 8,7l/100km)
Prius IV Emotional Red Executive (zonder leer) 2016 (28750 km bij aanschaf feb 2020) Afbeelding

jojan265
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Hybride 2016

Re: Rubber matten

Bericht door jojan265 »

Ik heb geen ervaring met rubberen matten, maar heb wel voor de Auris TS luxe matten on-line besteld en ben daar zeer tevreden over. Op dezelfde site zijn ook rubberen matten te vinden voor de Prius IV voor een redelijke prijs:

Rubberen matten Prius IV
Auris TS Lease plus Hybrid Pearl White (model 2015) van mei 2017 tot heden
Prius III Dynamic Solarroof Astral Black van aug 2010 tot mei 2017 (306000 km)
AfbeeldingAfbeelding

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus IS300h Business Line Pro

Bericht door RobTP09 »

Ik heb de originele Toyota rubbermatten in mijn Prius gehad. Stevige doch soepele mat van kwalitatief mooi materiaal. Ik had ze in de P3, die hadden iets van een opstaande rand waardoor water niet weg kon. Ze waren inderdaad niet heel goedkoop, maar ik zou ze zo weer kopen.
Voorheen P3 '09, Executive Business Solar, Pearl White, nu Lexus IS 300h Business Line Pro, Mercury Grey '13

Prius2017
Lid
Lid
Auto: Prius 2017

Bericht door Prius2017 »

Voor mijn Prius 4 heb ik een rubberen koffermat besteld.
Past perfect en ideaal omdat niks meer verschuift.

https://www.matten-online.nl/automatten ... akmat.html

Mivadi
Lid
Lid
Auto: Prius 4 Rood Dyn + Exec excl leer

Bericht door Mivadi »

Bedankt voor de tip!

Deze matten zien er niet slecht uit en aan de beoordelingen te zien gaat het bedrijf ook al even mee, dus ze moeten vast iets goed doen :wink:
Daarbij zijn deze wel een serieus stuk goedkoper: kofferbakmat 90 euro dealer en hier 42,50 euro.
Hetzelfde geldt voor de mattenset en dan ben je voor de hele auto klaar tegenover alleen een kofferbakmat bij de dealer :?

Vraag me alleen nog even of nu de rubber versie of de LDPE versie beter is... ik heb nu een LDPE versie in de Passat, maar deze is wel ietwat vervormt en stug. Vraag me af of de rubberversie flexibeler is en dus mooier in de bak ligt.
VW Passat Variant Black Business leather tuned (nov 2013 - feb 2020 gemid verbruik 8,7l/100km)
Prius IV Emotional Red Executive (zonder leer) 2016 (28750 km bij aanschaf feb 2020) Afbeelding

Roelof
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius (2020)

Bericht door Roelof »

Ik ben de netste niet, was niet te vaak mijn auto en heb ook een kind in de auto wonen met alle gevolgen.

Toch heb ik nooit last gehad van de vloermatten bij vorige auto’s, met en zonder kind.

Ik krijg hem altijd schoon want wanneer ik dan wel was, moet ie wel om door een ringetje te halen zijn (rare afwijking van mijn kant, moet kennelijk dat slordervossen compenseren). Modder droogt gelukkig uit en laat zelden vlekken achter, ook als ik naar de mat kijk, waar mijn voet na 190.000 km haast doorheen was gesleten.

Stoelbekleding is een ander verhaal, maak mij best zorgen om het leer, dus heb onder de Stoelverhoger een handdoek liggen. En bij stoffen bekleding van de vorige auto, heb ik daar wel vlekken op gehad die ik moeilijker weg kreeg, dankzij mijn fijne zoon :-)

De kofferbak mat van rubber is een farce, die had ik in een pakket icm dorpel beschermers en een kofferbak beschermer (die laatste twee wel handig, maar ik zwom ook in lease budget). Die mat is wel zo flinterdun, dat kwam echt over als goedkoper dan goedkoop.

Ik zou dus lekker shoppen bij een ander.

rolf
Zeer actief Lid
Zeer actief Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

Bericht door rolf »

Mivadi schreef:
02 mar 2020, 21:16
Vraag me alleen nog even of nu de rubber versie of de LDPE versie beter is... ik heb nu een LDPE versie in de Passat, maar deze is wel ietwat vervormt en stug. Vraag me af of de rubberversie flexibeler is en dus mooier in de bak ligt.
Neem altijd soepele rubber matten, liggen beter bij je voeten en in de kofferbak.
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

Probeer wel de goedkope matten te mijden, want die gaan als het warm enorm stinken naar een kunststoflucht. Zit je lekker weekmakers te snuiven, zeer ongezond.

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus IS300h Business Line Pro

Bericht door RobTP09 »

Dat doen de originele van Toyota niet. Mss daarom ietsje duurder?
Voorheen P3 '09, Executive Business Solar, Pearl White, nu Lexus IS 300h Business Line Pro, Mercury Grey '13

Plaats reactie