PRIUS: is het doek gevallen?

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Plaats reactie
niek
Actief Lid
Actief Lid

PRIUS: is het doek gevallen?

Bericht door niek »

Ik denk dat een zeer groot deel van het forum in een Prius rijdt of heeft gereden. Zelf ben ik sinds 2006 aan mijn 5e Prius toe.
Is aan deze voorloper-pionier nu een eind gekomen. In Duitsland kun je hem al niet meer bestellen. En hier?
Misschien nog van de brochure te zien en te bestellen...
Mijn ervaring met de P2, P3 en nu P4 is dat de pionier steeds beter werd, ook al dacht ik dat dat niet kon. Kan de P4 nog beter?
Wat gaat er met dit illustere merk gebeuren. Voorlopig wordt het nu mijns inziens enigszins verwaarloosd.
Of komt er nog iets revolutionairs: een Prius 5. Een Mirai-Prius misschien, of de eerste volledig EV?
Hoe denken andere forumleden hierover. Verstandig om het merk op te geven zoals met de AURIS is gebeurd. Of komt er nog iets.
Zo niet dan is dit mijn laatste Prius en zal ik hem met plezier oprijden. Dat kan, zoals bekend nog heel lang duren...
Gelukkig maar!
Prius 2 silver grey 2006 (-2010)
Prius 3 astral black 2010 (-2010)
Prius 2 ash grey 2007 (2010-2016)
Prius 3 silver grey solar 2012 (2016- 2019)
Prius 4 pearl white 2016 (2019 - heden)

Roelof
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius (2020)

Re: PRIUS: is het doek gevallen?

Bericht door Roelof »

Ik denk dat het uiterlijk een ding blijft.
Ik rij de laatste Prius, bewust keuze voor verbruik, maar de Corolla 1.8 komt dichtbij (volgens de ADAC zelfs minder impact op milieu, maar dat neig ik niet te geloven, vond die uitkomst wel heel vreemd), als ook andere modellen die dichterbij komen.

Door de andere modellen, die ook in de buurt komen, is het lastiger om te kiezen voor een extreme, want dat is ie van buiten en binnen.
Van binnen vind ik gaaf, van buiten nog steeds moeite en dat maakt dat de meesten hem links laten liggen.
Ik denk dat er zeker nog wel meer innovatie mogelijk is (in motorconcept én in de bouw met een acceptabeler uiterlijk), dus ben benieuwd of men dat ook durft.

Vooral dat laatste is de vraag, durft men er nog een keer een knaller van te maken die uiterlijk nét iets makkelijker te pruimen is, waardoor er ook meer aan verdiend kan worden?

easyrider
Lid
Lid
Auto: Auris FH2

Bericht door easyrider »

Het is meer de vraag of hij in Europa nog geleverd zal worden. In de VS o.a. heb je nog de Prius Prime, een plug-in hybride met een heel ander uiterlijk dan de normale Prius, en die wordt niet geleverd in Europa.

1280px-2017_Toyota_Prius_Prime_front_6.20.18.jpg

1280px-2017_Toyota_Prius_Prime_rear_6.20.18.jpg

Selection Passion
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Bericht door Selection Passion »

In Polen staat de "gewone" Prius Hybrid al niet meer op de Toyota site.
De Prius+ en de Plug-in (nog) wel.
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

Ik denk dat Toyota liever heeft dat we als consument de Auris/Corolla kopen. Die wordt niet in Japan geproduceerd, waardoor goedkoper te maken.

De Prius heeft nooit veel winst opgeleverd voor Toyota.

Plaats reactie