Tankdeksel

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
bgpt45

vr 21 dec, 2007 17:12

IK kan vandaag plotseling de tankdeksel niet van binnenin open maken. Dit is voor de eerste keer dat ik meemakte. Weet iemand wat aan de hand is? Is die dan bevroren?

Augie

rob

vr 21 dec, 2007 17:53

bgpt45 schreef:IK kan vandaag plotseling de tankdeksel niet van binnenin open maken. Dit is voor de eerste keer dat ik meemakte. Weet iemand wat aan de hand is? Is die dan bevroren?

Augie
Had ik van de week ook (bijna)

Door smeltwater wat zich op en tussen de randen van het klepje verzameld had en vervolgens bevroren was, ging het klepje na het overhalen van het openinings hendeltje binnen, maar 2-3mm open. Vervolgens kon ik het klepje nog net met de toppen van mn vingers verder open trekken. Het bevroren ijs was duidelijk voelbaar op de bovenrand van het klepje.

Oorzaak is dus: vastvriezen door water.

Oplossing? misschien wat slotspray langs de randen spuiten als het vastgevroren zit ? Of met een föhn het ijs smelten?

Rob

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

vr 21 dec, 2007 18:05

Een tube siliconenvet doet wonderen.
De randen van het klepje en de scharniertjes en alle deurrubbers en ook de rubbers van de achterklep heel dun insmeren.

Siliconenspray kan ook, daarmee de scharnieren en de sloten inspuiten en de randen van het klepje en de deurrubbers insmeren met een doekje waar je siliconenspray op hebt gespoten.

Je hebt dan een winter lang geen problemen. :idea:
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

adrie

za 22 dec, 2007 9:35

het kan ook aan de spanning van het veertje liggen, heb ik ook gehad; 1 man het knopje bedienen de 2e gelijk het klepje open peuteren en dan het veertje even afstellen

Gesloten
  • Informatie