Vol tanken duurt erg lang.

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
Maxwell

ma 03 dec, 2007 18:53

Het volledig voltanken duurt erg lang. Zijn er meer onder u die daar last van hebben ?
Is daar iets aan te doen ?

Auris-Jacques

ma 03 dec, 2007 22:39

Hallo,
nee, daar heb ik geen last van gehad, niets van gemerkt. Het tanken ging precies zo als bij mijn Corolla.
Er is al veel geschreven over het tanken op dit forum, met name over de hoeveelheid / inhoud van de tank.
Qua snelheid is mij in ieder geval niets opgevallen.

adrie

di 04 dec, 2007 13:04

geeft de pomp meer liters dan de vulopening aan kan dan?
je kunt toch niet sneller tanken dan de pomp geeft...

LarryS

di 04 dec, 2007 14:09

Hoi, ik zou hier eens gaan lezen:

viewtopic.php?t=263

Staat heel veel over het vullen van de tank..

Groet,

Larry

thvdb

di 04 dec, 2007 15:04

haha, sorry hoor, om dit soort discussies moet ik smakelijk lachen. :D
ik doe gewoon de dop er af, slang er in, tanken, bij afslag slang er uit, ophangen en weg wezen (wel ff betalen natuurlijk) :D

dat doe ik al jaren met alle auto's, en of dat nu een Prius is.... boeit niet echt

PV

di 04 dec, 2007 22:11

idem. Ik vul niet bij als het vulsysteem afslaat. Verder niets bijzonders.

prius

za 08 dec, 2007 10:28

Slaat inderdaad nergens op. :roll: Bij mij duurt het langer als de tank leeg is tegenover ze half vol is. Is dat bij jullie ook? :mrgreen: :lol:

Auris-Jacques

za 08 dec, 2007 17:02

Echt waar ????? :lol:
Er is nog een verschil: de snelheid waarmee de benzine uit het pistool komt......als je zeg maar 'vol gas' geeft met het vulpistool gaat het ook sneller..... Zo lusten we er nog wel een paar ! :lol: :lol: :lol:

Thomas

zo 30 dec, 2007 21:52

Hallo

Vullen tot de pomp afslaat is zeker normaal, alleen is de tank dan gewoon niet vol. Toyota geeft aan dat het volumen ongeveer 45 liter is, echter kun je (en dat duurt zeker 10 minuten) meer dan 60 liter in kwijt. Ga je naar de pomp zodra het laatste ‘blokje’ aangeeft dat je bij moet vullen passen er ca 56 liter in. Ik heb enkele keren de moeite genomen tot de laatste ml te vullen om bij de volgende tankstop het berekende verbruik met het resultaat van de bordcomputer te vergelijken. Mijn conclusie: Wanneer jullie hier een significant verschil constateren heeft dit uitsluitend te maken met het geduld tijdens het tanken. Is de tank volledig gevuld zal de bordcomputer minder dan 0,1 L/100 km afwijken van het berekende verbruik. Je rijdt dan trouwens rond 400 km voordat het eerste ‘blokje’ van de tank indicatie verdwijnt ( bij 1:20 ). Dat het vullen van laatste ‘hoeken’ in de tank niet optimaal is weet ik, toch heb ik heb ik een verschil van 15 liter op een volumen van 45 liter (30%) niet eerder meegemaakt. Probeer het eens zelf.

Thomas

jalebe
Lid
Lid

di 01 jan, 2008 13:33

thvdb schreef:haha, sorry hoor, om dit soort discussies moet ik smakelijk lachen. :D
ik doe gewoon de dop er af, slang er in, tanken, bij afslag slang er uit, ophangen en weg wezen (wel ff betalen natuurlijk) :D

dat doe ik al jaren met alle auto's, en of dat nu een Prius is.... boeit niet echt

Kijk deze reactie vind ik nou prachtig ik had hetzelf kunnen mailen Gegroet Jalebe

thvdb

di 01 jan, 2008 21:49

jalebe schreef:
thvdb schreef:haha, sorry hoor, om dit soort discussies moet ik smakelijk lachen. :D

Kijk deze reactie vind ik nou prachtig ik had hetzelf kunnen mailen Gegroet Jalebe
thx, eindelijk weer eens iemand die wel schoon en milieubewust wil rijden, maar verder met een vette knipoog kijkt naar de techniek en gewoon wil genieten van deze fijne auto :D

jan_schip

wo 02 jan, 2008 1:27

Hallo best wel een leuke discussie vindt ik, okee we moeten er niet te moeilijk over doen maar zo'n groot verschil heb ik toch bij andere auto's nog niet ervaren.
Want wat kan er nu in de tank, 45 liter of 55 liter?
Een beetje extra ruimte etc voor uitzetten enz. begrijp ik maar wat vind Toyota of een dealer hier nu zelf van? :?:
Wat kan er volgens de officiele kanalen in de tank, dat kan ik helaas nergens terug vinden, ja de 45 liter in de specificaties, maar dat klopt dan niet gezien de ervaringen. :idea:

Keep on smiling :D

Nog even en dan heb ik hem ook, eind januari :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wolfpinguin

wo 02 jan, 2008 11:27

Hoi,

bij mijn Corolla Verso (tankinhoud volgens boekje : 55 ltr) kan ik na het afslaan altijd nog ca. 5 ltr bijtanken (staat dan wel tot in de vulpijp)
doe ik enkel als ik "ver" moet rijden :P
Daar is de luchtbel dus kleiner en makkelijker te "verdrijven" :roll:

Nog eventjes en hij komt :lol:

WP

Auris-Jacques

wo 02 jan, 2008 22:47

Volgens mij begint de discussie weer van voren af aan....
Boeit het eigenlijk iets hoeveel er nu precies in die tank gaat ? 45 of 50 liter, wat maakt het uit ?
Als de tank leeg is moet er gewoon opnieuw getankt worden, of je wilt of niet ! De een tankt als er nog 1 blokje zichtbaar is, de ander bij 2 of 3 blokjes. Het gemiddelde verbruik wordt er echt niet meer of minder van :wink:

Keep on driving :lol:

thvdb

do 03 jan, 2008 14:53

Prius-Jacques schreef:Volgens mij begint de discussie weer van voren af aan....
Boeit het eigenlijk iets hoeveel er nu precies in die tank gaat ? 45 of 50 liter, wat maakt het uit ?
Als de tank leeg is moet er gewoon opnieuw getankt worden, of je wilt of niet ! De een tankt als er nog 1 blokje zichtbaar is, de ander bij 2 of 3 blokjes. Het gemiddelde verbruik wordt er echt niet meer of minder van :wink:

Keep on driving :lol:

Gelukkig, nog een Prius-rijder die no nonsens denkt :D

Gesloten
  • Informatie