Mogelijke storingen tijdens bezoek aan Schiphol

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
Hermans

di 25 sep, 2007 13:25

Bij de koop van onze magnifieke tech Prius in 2006 werd door de verkoper verteld dat tijdens het verblijf op Schiphol er mogelijke storingen optreden, met zelfs de mogelijkheid dat de auto niet wil starten, dit als gevolg van het intensieve radioverkeer.
1. Wie heeft die ervaring?

2. Is dit een "broodje aap" verhaal? :shock:

thvdb

di 25 sep, 2007 15:53

Hermans schreef:Bij de koop van onze magnifieke tech Prius in 2006 werd door de verkoper verteld dat tijdens het verblijf op Schiphol er mogelijke storingen optreden, met zelfs de mogelijkheid dat de auto niet wil starten, dit als gevolg van het intensieve radioverkeer.
1. Wie heeft die ervaring?

2. Is dit een "broodje aap" verhaal? :shock:
Geen onzin dacht ik, er zijn meer Prii eigenaren die daar problemen mee ondervinden.
Zoek maar even naar: "Schiphol" op dit forum. (rechtsboven zoekfunctie)

PAL

di 25 sep, 2007 22:42

Voor de duidelijkheid: Het niet willen starten van de auto op Schiphol (ook wel eens gehad, maar niet altijd!) geldt alleen bij gebruik van de smartkey. Zodra je de key in zijn gat stopt is er natuurlijk niets meer aan de hand.

evzeeland

wo 26 sep, 2007 15:33

Inderdaad, alleen de deuren op slot doen geeft problemen met de smart key.

jwarmer

wo 26 sep, 2007 16:21

Ikm begin al te twijfelen, ik kom regelmatig op Schiphol en heb nooit last. Maar ja, ik heb een SE, dus zonder smart key.

Jos

LarryS

do 27 sep, 2007 1:04

jwarmer schreef:Ikm begin al te twijfelen, ik kom regelmatig op Schiphol en heb nooit last. Maar ja, ik heb een SE, dus zonder smart key.

Jos
Het is alleen het detectie circuit die de aanwezigheid van de key moet detecteren dat gestoord wordt. De afstandsbediening zelf blijft gewoon werken (tenminste de laatste keer dat ik er was). Zonder smart key heb je dus inderdaad geen enkel probleem.

Overigens is niet alleen het openen van de auto onmogelijk, je zal ook de key in het dashboard moeten stoppen om de start onderbreker tevreden te stellen.
Misschien is de term 'niet willen starten' dan ook een beetje verkeert omdat het suggereert op een groter probleem met motor e.d.
Het is ook echt een uitzondering, behalve daar heb ik nog nooit gehad dat het niet werkte.
Ik heb wel een keer gehad dat ik bij de auto kwam, die zeiknat was, en bij het aanraken van de auto de deur al los ging.
Blijkbaar was de geleiding van het vocht naar het plaatje aan de binnenzijde van de greep al genoeg.
Was eigenlijk wel grappig, een klopje op de auto en hij is open.

jhoogwegt

wo 10 okt, 2007 13:49

Ik heb ook al een keer gehad dat ik op Schiphol de auto niet op slot kon zetten (smartkey). Ik heb het toen "met de hand" moeten doen. Toen hij later op een andere plaats stond was er niets aan de hand. Ook elders nooit last gehad. Er zijn blijkbaar stoorvelden daar.

thvdb

wo 10 okt, 2007 16:17

jhoogwegt schreef:Ik heb ook al een keer gehad dat ik op Schiphol de auto niet op slot kon zetten (smartkey). Ik heb het toen "met de hand" moeten doen. Toen hij later op een andere plaats stond was er niets aan de hand. Ook elders nooit last gehad. Er zijn blijkbaar stoorvelden daar.
Klopt, soms een aantal meters verder is er niets aan de hand. :-)

Gesloten
  • Informatie