prius niet bedreigend in het verkeer?

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
lIon

zo 06 jan, 2008 22:56

adrie schreef:hallo digitale rijders.
ik heb al meerdere keren ervaren dat ik wel gezien wordt maar dat men toch oversteekt. voetgangens/fietsers.
is een auto die je niet hoort maar toch 50 km rijdt minder gevaarlijk dan een die herrie maakt?
zijn er meer die dat meegemaakt hebben?
zelf heb ik in een v6 gereden automaat
daar kon ik mee ( zolang de radiator ventielatie niet aan ging vanwegen een te warme motor ) bijna achter een fietser rijden zonder dat deze het in de gaten had
dus denk niet dat dit alleen bij de prius is maar mensen willen nu eenmaal de auto afkraken
en die v6 maakte bij 50km net zoveel lawaai als een prius vanwegen de banden die geluid producseren

adrie

ma 07 jan, 2008 9:57

het ging mij niet zozeer om het "horen"maar meer om het "zien"; als je aan komt rijden en je ziet iemand naar je kijken mag je er toch van uitgaan dat ze even wachten, dat doen ze dus niet ze stappen/fietsen gewoon de straat op of er niets aankomt

M_ieke

ma 07 jan, 2008 17:10

Soms ligt het ook voor 100% aan de fietsers.

Zojuist 3 rijen dik 4 of 5 fietsers naast elkaar. Ik kwam van de andere kant, dus ze konden me zien aankomen. Er ging er niet 1 opzij. Geclaxonneerd: geen effect. Uiteindelijk ben ik er met 2 wielen door de berm naar mijn zin veel te dicht langsgegaan. Wel met heel wat minder dan de toegestane 60 km/uur. Ik verrek het toch wel om stil te gaan staan voor die lui. Geluid maakt bij groepen schooljeugd volgens mij niet uit. Hoewel, RedAlert heeft een luchthoorn, wellicht laat ik hem bij mijn auto er ook nog eens een monteren. Misschien reageren ze dan.

*Zooooo, frustratie weer kwijt*

thvdb

ma 07 jan, 2008 18:21

M_ieke schreef:Soms ligt het ook voor 100% aan de fietsers.

Zojuist 3 rijen dik 4 of 5 fietsers naast elkaar. Ik kwam van de andere kant, dus ze konden me zien aankomen. Er ging er niet 1 opzij. Geclaxonneerd: geen effect. Uiteindelijk ben ik er met 2 wielen door de berm naar mijn zin veel te dicht langsgegaan. Wel met heel wat minder dan de toegestane 60 km/uur. Ik verrek het toch wel om stil te gaan staan voor die lui. Geluid maakt bij groepen schooljeugd volgens mij niet uit. Hoewel, RedAlert heeft een luchthoorn, wellicht laat ik hem bij mijn auto er ook nog eens een monteren. Misschien reageren ze dan.

Haha, weet je Mieke soms moet je heel veel herrie maken bij schooljeugd, ze hebben allemaal knalharde mp3 oordopjes in hun oren :D

lIon

ma 07 jan, 2008 18:55

M_ieke schreef:Soms ligt het ook voor 100% aan de fietsers.

goed
gooi het er maar uit
ze zouden eens politie bij die schole en omgeving moeten neerzetten en ze gelijk op de bon slingeren
dat zou nog eens een goede actie zijn van ons belasting geld.

Auris-Jacques

ma 07 jan, 2008 23:01

Voor dat soort dingen heeft de politie toch geen tijd ! Ze hebben het veel te druk met andere dingen.....(wat vraag ik me soms af, want waar ze zouden moeten optreden zie je ze nooit ).
De mentaliteit van schoolgaande jeugd is met geen pen te beschrijven, super-brutaal, blijven ijskoud met z'n allen naast elkaar fietsen en gaan geen meter aan de kant, en als je niet oppast schoppen ze ook nog tegen je wagen of schoppen de spiegel gewoon d'r van af. En je moet voorzichtig zijn als je er iets van durft te zeggen...
De politie durft gewoon niet op te treden en de straffen die tegenwoordig worden uitgedeeld zijn ook gewoon lachwekkend.
Zo, dat moest ook even gezegd worden :silent:

thvdb

ma 07 jan, 2008 23:14

Prius-Jacques schreef:Voor dat soort dingen heeft de politie toch geen tijd ! Ze hebben het veel te druk met andere dingen.....(wat vraag ik me soms af, want waar ze zouden moeten optreden zie je ze nooit ).
De mentaliteit van schoolgaande jeugd is met geen pen te beschrijven, super-brutaal, blijven ijskoud met z'n allen naast elkaar fietsen en gaan geen meter aan de kant, en als je niet oppast schoppen ze ook nog tegen je wagen of schoppen de spiegel gewoon d'r van af. En je moet voorzichtig zijn als je er iets van durft te zeggen...
De politie durft gewoon niet op te treden en de straffen die tegenwoordig worden uitgedeeld zijn ook gewoon lachwekkend.
Oké, ook die frustratie is nu weg :D
Maar... als ik eerlijk ben... ik fietste vroeger uit school ook met een hele rij in de breedte naast elkaar, het zelfde gedrag dus (hoewel wij schopten niet tegen autos)
Dus.. er is niet zoveel veranderd....en kan er wel mee leven hoor :D (beetje off topic wordt het wel hé, sorry)

Auris-Jacques

ma 07 jan, 2008 23:38

Ik hoor toch steeds meer andere verhalen, er is wel degelijk veel veranderd de laatste jaren ( o.a. berichten uit het onderwijs over de mentaliteits-verandering van de jeugd. Vroeger durfde een onderwijzer of leraar nog iets te zeggen tegen een leerling, nu wordt wijselijk de mond gehouden, bang voor represailles e.d. !
Maar goed, we gaan inderdaad een beetje off-topic :wink:
Het bedreigende in het verkeer zit 'm volgens mij niet zozeer in het "horen", inderdaad veel meer in het "zien". Met name bij regenweer als voetgangers en fietsers ( vaak zonder licht ) op het laatste moment pas worden opgemerkt.

lIon

di 08 jan, 2008 13:35

Prius-Jacques schreef:Voor dat soort dingen heeft de politie toch geen tijd ! Ze hebben het veel te druk met andere dingen.....(wat vraag ik me soms af, want waar ze zouden moeten optreden zie je ze nooit ).
kort nog even offtopic is nou eenmaal gevoelig onderwerp :evil:
je moet niet vergeten dat als je er wat van zegt of z'n schoolgaande jeugd erop aanspreekt en als hij of zij probeerd weg te lopen vastpakt om hem alleen tegen te houden is de kans ook nog eens groot dat deze persoon niet word aangesproken door de politie die niks durf tegen die jeugd maar eerder jezelf
en dan heb ik het niet over hardhandig vast pakken maar gewoon bij 1 arm om hem of haar tegen te houden
is mij trouwens nog niet voorgevallen dus spreek niet uit ervarnig.

LarryS

wo 09 jan, 2008 9:50

lIon schreef:kort nog even offtopic is nou eenmaal gevoelig onderwerp :evil:
je moet niet vergeten dat als je er wat van zegt of z'n schoolgaande jeugd erop aanspreekt en als hij of zij probeerd weg te lopen vastpakt om hem alleen tegen te houden is de kans ook nog eens groot dat deze persoon niet word aangesproken door de politie die niks durf tegen die jeugd maar eerder jezelf
en dan heb ik het niet over hardhandig vast pakken maar gewoon bij 1 arm om hem of haar tegen te houden
is mij trouwens nog niet voorgevallen dus spreek niet uit ervarnig.
:?:

Ik snap ineens John's opmerking over lukraak posten... Hierboven een hoop frustratie, warrig verhaal, komt het woord Prius niet in voor en aan het einde staat dat het je niet is overkomen en dat je niet uit ervaring spreekt... Wat moet ik hiermee???

Het is een ellenlang topic aan het worden. Feit is dat iedereen leert om bij het oversteken links, rechts en weer links te kijken. Dat iedereen bij het veranderen van rijrichting dit aan dient te geven nadat is geconstateerd dat het geen problemen voor een ander op kan leveren. Dat iedere bestuurder te allen tijden op elk naderend gevaar moet anticiperen. Dus de Prius is daarom geen uitzondering, bij veel voetgangers en op drukke plaatsten als bestuurder iets meer opletten is eenvoudig genoeg. Met jeugd die de regels aan de laars lappen... tja... dat is een ANDER topic. :wink:

John, kan dit onderwerp niet dicht nu?

Groet,

Larry

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

wo 09 jan, 2008 10:01

Ja, ik denk dat hier alles wel gezegd is!
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gesloten
  • Informatie