Elektrisch systeem verstoort laptop!

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
mellie

vr 06 jul, 2007 9:56

Remco schreef: Deze laptop is een HP nx8220 (geen Mediamarkt ding o.i.d.), het OS is Vista.

Ik zet de laptop na gebruik altijd uit, nooit in stand-by of hibernation.
Is bij Vista "uit zetten" niet gelijk aan Hibernate? Toch maar weer terug naar Win XP ? :wink:

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

vr 06 jul, 2007 10:10

Ik heb nooit problemen ondervonden met slapende ibooks, powerbooks en macbooks.
En ieder weekend ligt die er 2 maal 45min in, gemixtdet traject.
310.000 km met de P2
155.000 km met de P4

erweebee

vr 06 jul, 2007 12:00

Remco schreef: Ik zet de laptop na gebruik altijd uit, nooit in stand-by of hibernation.........Ik vermoed een verstoring in het laadcircuit/batterij van de laptop, aangezien het verwijderen van de batterij en puur op de voeding werken meermalen de oplossing was om de machine weer op te starten.....
...waarmee die rare ideeën van mij definitief de wereld uit zijn. :wink:
Remco schreef:....ik heb een workaround om in IT termen te spreken, tot het moment dat ik een keer 3 passagiers heb en de tas alsnog de kofferbak in moet...
Ik denk, dat ik in jouw plaats zo superbrutaal zou zijn om een van de drie passagiers te vragen, het ding op schoot of naast de benen te nemen. :)

Richard W. B. 8)

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Hyundai Kona EV

za 07 jul, 2007 10:05

Probeer eens een andere laptop (al dan niet hetzelfde model).

Ik weet zeker dat je geen probleem (meer) hebt.

m.vr.gr.,

Juan (Voor mij is er maar één merk voor een laptop Toshiba, NOOIT problemen en dat met een computer!! (en Vista!)

tennapel

zo 08 jul, 2007 20:55

De accu's liggen onder de achterbank. Het zou zo kunnen zijn dat richting de achterbak de (magnetische) afscherming anders is waardoor de laptop in het magnetisch veld van de accu's komt, wat een invloed zou kunnen hebben op de laptop (stroompjes die gaan lopen).

Nu lijkt het me sowieso voor iemand die afhankelijk is van z'n laptop vrij onverstandig om het ding in de achterbak te leggen, tenzij je de laptop tas vast maakt in de lussen: als je een bocht iets te snel neemt schuift je tas van links naar rechts door de achterbak heen en dat is zeker niet bevorderlijk voor de levensduur!

fredvantgas

zo 08 jul, 2007 21:42

Wellicht is de accu niet het probleem maar een van de hoogspanningskabels die vanaf de accu naar de motor lopen. Tijdens het (electrisch-) rijden loopt er nogal wat stroom door die kabel. En als ik me goed herinner wekt een stroom in een draad een magnetsich veld op rond die kabel, afhankelijk van de stroomsterkte (en die zal niet mis zijn, gezien het vermogen dat geleverd moet worden).
Het zou zo maar kunnen zijn dat de kabel niet voldoende magnetisch afgeschermd is en zodoende dus een fors veld induceert.
Of dat de klachten kan verklaren... daar heb ik geen verstand van (wie wel?).

harald

ma 09 jul, 2007 14:32

Ik heb ook eens zoiets gehad. (Een laptop die soms gewoon dienst weigerde)
Het was toen mijn virus scanner.
Gebruik je toevallig Mcaffee? Zoja opnieuw even installeren. Bij mij was het nl een irq conflict iets wat ik al in jaren niet meer ben tegen gekomen.

Het verhaal met de kofferbak klinkt erg als toeval.

<edit>
Ik heb eens zitten denken wat dit probleem zou kunnen verklaren.
Heb je het probleem ook als je de accu niet gebruikt??
Mocht dat zo zijn kijk even of je accu niet door sony is gemaakt.
(Dat kan bij een Dell en Toshiba ook zo zijn overigens.)
Accu's hebben een oververhittings beveiliging, in heel uitzonderlijke gevallen kunnen accu's door mechanische invloeden van buitenaf ook erg warm worden. Mocht dit het geval zijn loop je een flink risico op zelf ontbrandende (exploderende) accu's. Niet iets om lichtzinnig mee om te gaan.

Gesloten
  • Informatie