veerpootbrug/underbody brace Prius II

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Albert
Lid
Lid

do 09 jan, 2014 20:40

Tom schreef:Veerpootbrug ga je lol van hebben! Het maakte bij mijn corolla een wereld van verschil.
Volgens mij zit het verschil vooral tussen je oren. Je kunt vast op de Nurburgring enkele seconden van een rondetijd afknabbelen met een veerpootbrug, maar dan rij je ook op/over de grens van wat het onderstel van een Prius aankan. Gewoon in Nederland meen je alleen een verbetering te voelen omdat je dat verwacht en graag wilt.
Geen kritiek, gewoon mijn mening.
PS Ook ik heb een brug in mijn BMW E30 cabrio, een erg slap ding volgens kenners, maar heb nooit enig effect gevoeld. Dus ook ik val voor het goede gevoel dat je krijgt na het kopen van mooie autospulletjes, maar echt werken ervan is wat anders.
CT200h 2012 Luxury Line wit

Tom

do 09 jan, 2014 20:59

Zit echt niet tussen de oren hoor, het scheelt echt behoorlijk wat.. Een slappe veerpootbrug doet inderdaad niet veel.. Op mijn foto zitten er tussen de chromen stang en bevestigingsplaten aan weerszijden een scharnierpunt. Als je deze niet vast genoeg aandraait gaat het effect ook verloren.
Daarnaast had de corolla een vrij zacht vering, dus was het verschil ook meer merkbaar. In een bocht gaat je auto gewoon minder 'scheef'.

Degene die de veerpootbrug van mij heeft overgenomen was er ook zeer over te spreken..

bullit

vr 10 jan, 2014 8:33

Het zit niet tussen de oren hoor! Heb op mijn vorige auto's Ook dit soort aanpassingen toegepast. Op mijn CRX heb ik een veerpootbrug gehad, wat vooral een positief effect heeft op het strakker en directer sturen. Op mijn saab 9-3 turbo heb ik een dikkere stabilisatorstang gemonteerd wat het overhellen tegengaat. De saab was net al de prius vrij slap qua carroserie. Ik vind de prius een super concept qua aandrijving, alleen had de handling mij wat beter gemogen. Vooral op rotondes op- en afritten merk je een stijvere carroserie goed.
Binnenkort de onderdelen maar eens bestellen.

gisteren trouwens bijna 2 liter olie moeten bijvullen. :oops: De prius rijdt zo vanzelf dat je dat haast vergeet. Hopen dat het blok niet teveel te lijden heeft gehad. Maar las op internet dat na 150 tot 200 duizend kilometers meer olieverbruik wel vaker voorkomt.

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

vr 10 jan, 2014 11:31

bullit schreef:gisteren trouwens bijna 2 liter olie moeten bijvullen. :oops: De prius rijdt zo vanzelf dat je dat haast vergeet. Hopen dat het blok niet teveel te lijden heeft gehad. Maar las op internet dat na 150 tot 200 duizend kilometers meer olieverbruik wel vaker voorkomt.
Aj, 2 liter is veeeeel !
Had je een foutmelding gekregen ?
310.000 km met de P2
90.000 km met de P4

bullit

vr 10 jan, 2014 12:10

Ja, kreeg steeds een rode driehoek met uitroepteken op het dashbord. Maar eerst zo kort dat je niet eens kan zien welk lampje het is. Later in bochten en met remmen lichte hij langer op. Maar is niet het 'normale' olielampje wat je gewend bent, vandaar dat ik daar ook niet aan dacht.

Albert
Lid
Lid

vr 10 jan, 2014 12:16

Heeft een Prius eigenlijk wel een oliedruk-lampje?
CT200h 2012 Luxury Line wit

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

vr 10 jan, 2014 14:51

Lijkt me wel. Maar blijkbaar dus ook een olieniveau sensor.
Op onze Peugeot zit ook een olieniveau sensor in de vorm van een soort bargraph. Werkt alleen vlak voor het starten. Zodra de motor loopt gaat ie uit. Zo moet het eigenlijk. In mijn motoren heb ik ook een niveau sensor maar daar wordt je helemaal gestoord van. Een keer flink optrekken en alle olie zit waarschijnlijk achter in je blok want gelijk gaat het lampje branden.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 10 jan, 2014 15:58

Beste allemaal,

Het lijkt erop dat Toyota bewuste keuzes maakt . Als je onderstaande link opent https://docs.google.com/spreadsheet/lv? ... erpage=375. Zie je meer dan 300 variabele die gemeten of gecontroleerd worden. Bijvoorbeeld in regel 217 of de parkeerremschakelaar schakelt. In dat licht bezien vind ik het opvallend dat er inderdaad bijvoorbeeld geen motorolie- niveauindicator toegepast wordt.

Groet
Willem
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

chr

za 11 jan, 2014 1:31

De Audi S4 is standaard met een veerpootbrug uitgevoerd. Dit onderdeel wordt wel eens los besteld en in een A4 ingebouwd. Moet je wel een extra gat voor boren.

bullit

za 25 jan, 2014 19:53

Olieverbruik is nu ongeveer 1 liter per 800km. Beetje teveel. Maar snel een afspraak met de dealer gemaakt. Hoop dat ze het kunnen oplossen.

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

ma 27 jan, 2014 9:57

:( Er komt een Prius vrij, denk ik.
310.000 km met de P2
90.000 km met de P4

bullit

za 01 feb, 2014 18:26

Auto is voor de beurt geweest. Olie kunnen ze niks aan doen behalve blok reviseren en dat kost minimaal 2000 euro! Komt wel vaker voor bij deze km standen zegt de dealer. Je kan beter blijven bijvullen of inruilen zei hij.

Toch wel jammer van toyota dat dit dan weer normaal gevonden wordt. Ik gebruik mijn auto's van aanschaf met ongeveer 150.000 km tot aan 300.000 km. En dit is de eerste auto waarbij het zo extreem is. En dan heb ik peugeot's saab's en fiat's gehad, waarbij dit gewoon niet voorkwam.

Zag laatst een persbericht oven een prius 2 taxi met een miljoen km. Dan is dat wel erg knap, of een olieverbruik gelijk aan het benzineverbruik.

Arjan
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

za 01 feb, 2014 18:28

Misschien voor een ruilblok kijken.
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart

Afbeelding

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

ma 03 feb, 2014 12:03

Hey bullit,

1 liter per 800 km is niet normaal, zo begint het olieverbruik niet. Ik doe met 1 liter 2300 km, 65.000 km terug (sinds 160.000 km) was dat nog 1 liter per 3500 km. (Het hangt ook wel af van de ritten.)

Sorry dat ik het zo cru zeg (de dealer zal dat niet zeggen tegen een klant), maar je hebt je motorblok kapot gereden door de foutmeldingen te negeren en door te rijden zonder naar je olie te kijken.
Ja, eigenlijk is dit de fout van Toyota omdat zij het nalaten een lampje op het dashboard te laten branden als je olie te laag staat !

Hoeveel km's heb je ? En succes.
310.000 km met de P2
90.000 km met de P4

bullit

ma 03 feb, 2014 13:28

de auto heeft 207000 gelopen. Ik controleer het peil normaal rond de 5000 km of eerder als ik de auto een keer was. Dit heb ik altijd zo gedaan. De meldingen die ik kreeg (het rode driehoekje) hield ik eerst op iets van esp oid, wellicht een sensor, omdat een uitroepteken op iets algemeens duidt. Als je kort het oliepijlkannetje ziet herken je het vaak wel. Ik vind het nalaten van een normaal oliedruklampje wel een tekortkoming van toyota, maar ja, heb de handleiding ook niet gelezen, dus....

Bij mijn was het dus vanuit 'niets' naar opeens (binnen 5000km) 2,5 liter weg. en daarna elke week een liter. Daarom ook de auto vervroegd bij 207000 ipv 210000 naar de dealer gebracht voor een check icm een beurt. Mijn woon werk verkeer is elke dag uurtje heen en uurtje terug met een vaartje van 70 a 80 op een drukke 100 weg. Geen extreme situatie voor de auto. En als ik een enkele keer in duitsland op de snelweg rijdt heb ik de cruise op 150 staan (143 echt), want daarboven rijdt ie niet lekker meer. Maar ook niet extreem lijkt me.

Had dus echt een verborgen lekje, verstopte milieuklep oid verwacht bij de garage ipv reviseren. :|

Gesloten
  • Informatie