Stotterende, kantelende motor

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Petertenboer

di 13 mar, 2007 19:45

Allereerst dank aan diegene die meegedacht heeft middels dit forum dan wel de via mail om mijn probleem te helpen oplossen.

Na vele pogingen van allerlei aard is vorige week na overleg met de importeur nog de VVTI steller vervangen door de dealer. Hierna was het probleem nog steeds aanwezig waarna men mij belde met de vraag wanneer ik voor het laatst getankt had en hoeveel tijd daarna het probleem was ontstaan.

Ik had mijn tank met 41 liter bijgevuld bij de plaatselijke witte pomp en na zo' n 15 kilometer is het verschijnsel zich gaan voordoen. Na deze aanvullende info van mijn kant heeft men de tank leeg gehaald en vervolgens weer met nieuwe brandstof gevuld en een reinigingsmiddel toegevoegd. Na nog wat " kuchjes" van mijn Prius liep hij vervolgens weer als een zonnetje. Kortom, drie week de Prius bij de dealer is uiteindelijk veroorzaakt door "vuile" benzine.
Er waren achteraf gezien drie vergelijkbare gevallen bekend in Nederland.

De Prius blijkt extreem gevoelig te zijn voor kwaliteiten in benzine. Met mijn celica had ik daar de dag erna ook getankt en die rijdt vrolijk door.

Ondanks de lange tijd dat ik mijn Prius kwijt ben geweest ben ik erg tevreden over de afhandeling van mijn delaer Toyota Louman in Groningen. Ze hebben mij constant op de hoogte gehouden en een volwaardige auto in bruikleen gegeven. Daarnaast is mijn Prius keurig gewassen en wel weer opgeleverd. Complimenten!!

Ik hoop dat jullie dit niet gaat overkomen, maar mocht je de verschijnselen krijgen dan weten jullie waar te zoeken.

Groet Peter

LarryS

di 13 mar, 2007 20:00

:?: :?: :?:

Dat verzin je niet :!:

Achteraf praten is altijd makkelijk natuurlijk maar dat ze daar niet eerder mee gekomen zijn... anyway, prettig voor jou dat je weer in de Prius rijdt en bedankt voor de conclusie van het verhaal.

Voorlopig hoef je even geen beurt meer en de teller mag terug naar 0. :wink:

Groet,

Larry

brudru

di 13 mar, 2007 23:20

Petertenboer schreef: Ik had mijn tank met 41 liter bijgevuld bij de plaatselijke witte pomp en na zo' n 15 kilometer is het verschijnsel zich gaan voordoen. Na deze aanvullende info van mijn kant heeft men de tank leeg gehaald en vervolgens weer met nieuwe brandstof gevuld en een reinigingsmiddel toegevoegd. Na nog wat " kuchjes" van mijn Prius liep hij vervolgens weer als een zonnetje. Kortom, drie week de Prius bij de dealer is uiteindelijk veroorzaakt door "vuile" benzine.
Er waren achteraf gezien drie vergelijkbare gevallen bekend in Nederland.

De Prius blijkt extreem gevoelig te zijn voor kwaliteiten in benzine. Met mijn celica had ik daar de dag erna ook getankt en die rijdt vrolijk door.

Groet Peter
Ja! zeker Peter! heb ik ook al gemerkt!!
Quote van ander draadje op: viewtopic.php?t=119&postdays=0&postorder=asc&start=0

"" En trillen van de motor bij korte ritten. Je voelt en hoort overduidelijk dat ie afslaat; gaat gepaard met een slome tril, van het daverende type. (klinkt erger dan het is denk ik, maar het is toch zo stil in een Prius...) Aanslaan merk je niet. Ik dacht dat het aan het benzine type of merk ligt. Mijn eerste tank was op Total Excellium 95: geen daverende motor. Mijn tweede Jet 95: goedkoop maar niet zo goed denk ik, want toen begon het. Na 200km wat Total Excellium 98 bijgedaan; gedaver is er nog steeds.

Ik ga deze tank leegrijden en dan opnieuw Total 95 erin. Als het dan nog present is ligt het ofwel aan:
- de bedrijfstemperatuur
- mijn te gevoelige oren
- het feit dat het zomer zou moeten zijn maar het geen zomer is!

----------------------------
Ondertussen 3000 km verder en geen rammeltjes meer!!

Geen gedaver van de motor (dankzij Total, denk ik), alles loopt vlot/""

-------------------------

:arrow: Onlangs heb ik bij de olie een additief gedaan dat speciaal gemaakt is om benzinemotoren nog soepeler te doen draaien. Is inderdaad (nog) beter; nu heb ik alleen een slome tril in volgende situatie: met koude motor veel gas geven om op te trekken op een oprit ofzo en nadien gas bijna volledig loslaten omdat je op snelheid bent, en dit alles met de verwarming op. Al denk ik dat dat eerder een kwestie is van de "koppeling"?
Alle overige situaties zijn totaal tril-vrij nu.

Ik weet wel de naam van het additief niet meer. Tis zo een klein blikken bus van 300ml ; ik geloof Wynn's of zoiets?

Groets,

B.

Petertenboer

wo 14 mar, 2007 8:00

schokken in de motor zoals gemeld. Het probleem wat B omschrijft kan ook komen door een defecte vvti steller. Die hebben ze tenslotte ook bij mij vervangen nav eerdere "probleempjes".

Dus mocht het wat langer duren dan twee nieuwe tanken benzine. Zoek het dan daar ook eens in.

Succes allen met het vooruitzicht op een warme (lees zuinige) zomer.

Groet Peter

Gesloten
  • Informatie