Een "droge kuch" bij in/uitschakelen van de Prius

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Hyundai Kona EV

vr 09 feb, 2007 0:32

Sinds de laatste dagen (lagere temperaturen?) hoor ik bij het in en uitschakelen van de Prius een kort (tiende van een seconden) "droog" geluid. Het word steeds harder en heeft nog het meeste weg van een soort "kuch" :? en komt (altijd lastig) rechtsvoor onder het dashboard vandaan.

Ik zal voor de (wintersport)vakantie zeker nog even bij de dealer langs gaan.

Meerdere Priusrijders met dit geluid?

LarryS

ma 12 feb, 2007 15:04

Nou Juggie het ziet er naar uit dat je de enige bent met dit verschijnsel.
Ik ben wel nieuwsgierig naar het oordeel van de garage. Als ik het zo lees denk ik aan een versleten lager o.i.d. in de ventilator. Deze zit volgens mij achter het dashboardkastje.
Ik hoop in elk geval dat je vakantie geen hinder ondervind.

Larry

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Hyundai Kona EV

do 15 feb, 2007 22:09

De garage heeft het niet gevonden...wel vonden ze een foutcode C2315 wat blijkbaar met het HV systeem te maken heeft. Na deze melding heeft de dealer nogmaals de computer uitgelezen maar geen foutcodes zijn aangetroffen. (zal wel één omgevallen bitje/bytje geweest zijn.

Ik vermoed dat er een bladje tussen een van de luchtkleppen van de circulatie heeft gezeten. Ik hoorde ook één enkele keer dit geluid bij het wisselen van de luchtstroom van "boven/onder" naar "onder". Verder heb een aantal dagen geleden het interieurfilter er nog uitgehaald en ff uitgeklopt zaten een aantal kleine blaadjes in.

Inmiddels heb ik het geluid alweer een aantal dagen niet meer gehoord dus...blijft een raadsel.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

do 15 feb, 2007 22:47

Juggie (Dual Power) schreef:De garage heeft het niet gevonden...wel vonden ze een foutcode C2315 wat blijkbaar met het HV systeem te maken heeft. Na deze melding heeft de dealer nogmaals de computer uitgelezen maar geen foutcodes zijn aangetroffen. (zal wel één omgevallen bitje/bytje geweest zijn.

Ik vermoed dat er een bladje tussen een van de luchtkleppen van de circulatie heeft gezeten. Ik hoorde ook één enkele keer dit geluid bij het wisselen van de luchtstroom van "boven/onder" naar "onder". Verder heb een aantal dagen geleden het interieurfilter er nog uitgehaald en ff uitgeklopt zaten een aantal kleine blaadjes in.

Inmiddels heb ik het geluid alweer een aantal dagen niet meer gehoord dus...blijft een raadsel.
Hi Juan,

Ik heb ook een geluidje, dat lijkt op een zucht.
Het komt van de klep die zorg draagt voor het omschakelen van de luchtstroom van buitenlucht naar recirculatie.
Het klepje zal wel iets vervuild zijn en daardoor wat zwaarder lopen.
Ik zal er bij de volgende beurt naar laten kijken.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

do 15 feb, 2007 22:47

Juggie (Dual Power) schreef:De garage heeft het niet gevonden...wel vonden ze een foutcode C2315 wat blijkbaar met het HV systeem te maken heeft. Na deze melding heeft de dealer nogmaals de computer uitgelezen maar geen foutcodes zijn aangetroffen. (zal wel één omgevallen bitje/bytje geweest zijn.

Hi Juan,

Ik heb ook een geluidje, dat lijkt op een zucht.
Het komt van de klep die zorg draagt voor het omschakelen van de luchtstroom van buitenlucht naar recirculatie.
Het klepje zal wel iets vervuild zijn en daardoor wat zwaarder lopen.
Ik zal er bij de volgende beurt naar laten kijken.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gesloten
  • Informatie