Motor slaat aan op het moment dat je de auto uit wilt zetten

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
bochem

vr 02 feb, 2007 8:10

Ik probeer ik heel zuinig en netjes te rijden en het laatste stuk op weg naar huis door de 30 kilometer zone rijd de Prius dan ook helemaal op de elektromotor. Vervolgens rijd ik de oprit op, doe de lichten uit, radio uit, blower uit, alle verbruikers uit eigenlijk, en vervolgens schakel ik hem in de P-stand. En tot mijn grote verbazing slaat dan de motor aan, om vervolgens weer gelijk uitgezet te worden door omdraaien van de sleutel ? Maar waarom die motor nu aanspringt voor die ene seconde ? Lijkt mij niet zuinig, wel irritant !

pevi

vr 02 feb, 2007 13:45

bochem schreef:Ik probeer ik heel zuinig en netjes te rijden en het laatste stuk op weg naar huis door de 30 kilometer zone rijd de Prius dan ook helemaal op de elektromotor. Vervolgens rijd ik de oprit op, doe de lichten uit, radio uit, blower uit, alle verbruikers uit eigenlijk, en vervolgens schakel ik hem in de P-stand. En tot mijn grote verbazing slaat dan de motor aan, om vervolgens weer gelijk uitgezet te worden door omdraaien van de sleutel ? Maar waarom die motor nu aanspringt voor die ene seconde ? Lijkt mij niet zuinig, wel irritant !
Waarschijnlijk is de laadtoestand van je accu aan zijn grens gekomen bij het einde van je ritje op de elmo.
Overigens, waarom zet je de auto in de p-stand en doe je de radio uit en de blower uit want dat gaat toch vanzelf als de de auto afzet? Of is dat bij de classic anders. Maar als je toch aan het besparen bent kun je de blower beter al eerder uitzetten.

bochem

vr 02 feb, 2007 14:11

Ik zet eerst alles uit alvorens naar de P-stand te schakelen.

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 feb, 2007 15:21

euhm, ik zou hem zo snel als mogelijk uitzetten ...

8)

Thomas

vr 02 feb, 2007 20:52

bochem schreef:Ik probeer ik heel zuinig en netjes te rijden en het laatste stuk op weg naar huis door de 30 kilometer zone rijd de Prius dan ook helemaal op de elektromotor. Vervolgens rijd ik de oprit op, doe de lichten uit, radio uit, blower uit, alle verbruikers uit eigenlijk, en vervolgens schakel ik hem in de P-stand. En tot mijn grote verbazing slaat dan de motor aan, om vervolgens weer gelijk uitgezet te worden door omdraaien van de sleutel ? Maar waarom die motor nu aanspringt voor die ene seconde ? Lijkt mij niet zuinig, wel irritant !
Ik zou de volgorde veranderen. Zodra ik op de oprit sta druk ik de power button om de Prius uit te zetten en daarna is pas de verlichting aan de beurt. Het is niet nodig de auto eerst in de P stand te zetten, dat doet de Prius zelf. Wanneer de power indrukt zie je dat eerst de P - LED verlicht voordat de computer uitschakelt.

Thomas

RedAlert

vr 02 feb, 2007 21:01

Het gaan draaien van de motor is een routine die het systeem uitvoert. Bij de Classic gaat in de P stand altijd eerst de benzinemotor aan, ookal is de batterij voldoende geladen. Het is een soort onderhoud dat dan uitgevoerd wordt. Wij draaien eerst de sleutel om en zetten dan de hendel in P. Dat onderhoud wordt dan uitgevoerd als je de auto de volgende keer weer start, maar dan draait de motor toch al.

Gesloten
  • Informatie