wieldopjes

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
djem

zo 14 jan, 2007 10:11

Ik heb juist winterbanden met stalen velgen op mijn prius laten zetten en deze afgedekt met wieldeksels.
Einde maart komen mijn originele wielen er terug op maar graag zonder de wieldeksels daar deze lichte beschadigingen aan de velgen veroorzaken.
Nu zou ik graag wieldoppen hebben voor in het centergat van de velg.
Gemakkelijk te vinden en waar?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt. Groeten,djem.

kylian

zo 14 jan, 2007 10:42

Voor de bronskleurige lichtmetalen velgen onder de aluminium kleurige kunststoffen wielkappen zijn sinds kort naafdoppen te koop, waarmee het gat in het midden van de lichtmetalen velg netjes gedicht wordt.
Voor de geinteresseerden het onderdeelnummer is 42603-20620
Een setje van vier naafdoppen kost ong. 60 Euro (inc. BTW).
Elke toyota dealer kan ze gewoon bestellen.

Zie Hybride_wetenswaardigheden.htm

Succes!!
Frank

erweebee

zo 14 jan, 2007 12:44

Als je in de buurt van Duitsland woont, kan je ze misschien daar bestellen, want ik heb er in Frankfurt slechts 36 Euro voor betaald. Dat was weliswaar twee jaar geleden, maar zo hard gaat de inflatie nou ook weer niet.
Of de nederlandse dealer met de duitse prijs confronteren. Misschien helpt dat ook.
Anders vind ik 70 Euro nogal schandalig. Die dopjes zijn weliswaar stevig en zien er keurig uit, maar het is niet meer dan een beetje metallkleurig plastic met een metalen veertje van binnen. Daar vind ik 36 Euro ook al best veel voor... (Ben ik nu wereldvreemd?)

Richard W. B. 8)

O, sorry. Na versturen van het bericht zag ik pas je woonplaats: Wommelgem in de buurt van Antwerpen. Dus niet bepaald in de buurt van de oosterburen. Da's lastig. Vanuit Duitsland laten opsturen dus. Zal ik eventueel even informeren of mijn dealer het direct naar België zou willen sturen? Dan blijft wel nog de vraag van de betaalmethode, maar met SWIFT en BIC is dat tegenwoordig geen probleem meer.

RWB

Frans Beckers

ma 15 jan, 2007 21:32

Ik kan je vertellen dat je gelukkig in een land woont waar geen exorbitante prijzen gevraagd woden voor dit soort accesoires.
Ik zelf heb ze ook in België gekocht voor ca. € 32,- ( 4 stuks ) :lol:

De dealer in Nederland vroeg er maar liefst € 60,- voor. :cry:

Tel uit je winst.

Frans

kylian

ma 15 jan, 2007 23:04

Dan moet je wel snel zijn, nog even en dan kun je 60 Euro betalen om in Belgie te mogen rijden :wink:

erweebee

ma 15 jan, 2007 23:39

Gewoon tot de grens rijden en het overgebleven stukje even lopen... :D

(Maar alleen wij allochtonen. Djem woont er zelf.)

Richard W. B. 8)

djem

wo 17 jan, 2007 11:31

Dan ga ik eerst hier in belgenland eens rondkijken.
Ik heb nog even tijd hé.
Bedankt voor de tips. :)
Groeten.

erweebee

wo 07 feb, 2007 0:41

In het Engelse Yahoo Prius forum werd naar kapjes voor het gat in velgen gevraagd en dus kon ik daar datgene, wat we hier al weten, even melden. Er kwamen twee interessante reacties op.

1: "I have asked my dealer who writes:
>This part is available and is in stock at Toyota GB cost £7.33 + vat (wheel Centre trim) old shape Prius
MC Black"
Je moet het britse pond ongeveer anderhalf maal nemen, dus daar staat dan ca. 11.07 Euro plus BTW. Vast niet voor een heel setje, dat zou verbijsterend goedkoop zijn. Dus het is vast per stuk en dan komt het al aardig in de buurt van die idioot hoge Nederlandse prijs.
Overigens bleek in de Engelse discussie, dat "onze" kapjes gewoon dezelfde zijn als die, die al voor de Classic bestonden. Wist ik nog niet.

Maar er kwam ook nog een alternatief voorstel:
:!: :!: 2: "Toyota part number 42603-YY030 does fit and they cos £2.62 each inc VAT
I have two and have ordered three more. Will spray them the correct colour at the weekend.
Picture at link below.
http://homepage.ntlworld.com/malcolm.ne ... usCaps.jpg
Malc"
Hij heeft dus heel simpele kapjes gevonden, die niet bol zijn, maar plat, en niet chroomkleurig glanzend, maar van onopvallend blauwgrijs plastic, en die slechts 3,96 Euro per stuk kosten (inclusief de Engelse BTW). Hij wil ze nog wel in een passende kleur spuiten, maar dat zal bij die kleine dingetjes geen probleem zijn.

:) Dus zo krijg je de gaten in de velgen ook op heel eenvoudige manier - maar wel met Toyota-embleem - netjes dicht voor 16 Euro! (...en een likje verf...)

Richard W. B. 8)

Gesloten
  • Informatie