ik kan mijn prius 2 niet starten, accu leeg?

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
joaomakaya

zo 28 aug, 2011 16:19

ik kan mijn prius 2 niet starten, niet eens de deuren openen; mijn vrouw is vanmorgen met de auto ergens naartoe gegaan zonder probleem; maar nu wilt die niet meer starten; wat is de probleem.? is er een ander manier om die te starten of moet echt anwb bellen?
?

Franc

zo 28 aug, 2011 16:57

Kan je de deuren niet openen en daardoor niet starten? Want dan kan het ook een lege batterij van de sleutel zijn. Als jullie beide sleutels het niet doen, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de auto.

jvromans

ma 29 aug, 2011 8:09

Je kunt de deur handmatig openen met de noodsleutel. Staat in het instructieboekje (of ligt dat in de auto...). De noodsleutel zit aan de zijkant van het sluetelblokje en kun je eruit schuiven. Dat gaat alleen aan de bestuurderskant.
Eenmaal in de auto kun je proberen 'm aan te zetten en kijken of en wat er gebeurt.

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

ma 29 aug, 2011 9:41

En vergeet niet de sleutel (= het blokje, als je key-less hebt) in het gat in het dashboard te steken.
310.000 km met de P2
155.000 km met de P4

kleijson
Lid
Lid

ma 29 aug, 2011 19:10

Als je keyless hebt hoef je de sleutel niet in het sleutelvakje te doen. Alleen neerleggen in de middenconsol is al genoeg.
Prius II Tech edition 2009. "ik heb het priusvirus gekregen, hoop dat ik nooit meer beter wordt ;-) "

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

ma 29 aug, 2011 19:22

Dat klopt. Maar als je dan problemen met starten hebt, hoe begin je dan met het vinden van de oplossing? Bij een 100% werkende auto kun je natuurlijk die sleutel in je zak houden. Als de auto niet wil starten, maar je hebt verder geen idee waarom, is het helemaal geen gek idee om de sleutel gewoon even in het slot te steken.

TS geeft erg weinig info, dus het blijft gissen. Ik denk zelfs dat ie inmiddels al de ANWB gebeld heeft en helemaal vergeten is dat dit forum bestaat. Z'n laatste login was een kwartier na het plaatsen van dat bericht. Ik krijg de indruk dat de antwoorden die wij geven hem niet boeien of te laat zijn. Het is inmiddels 27 uur later...
Mei 2019: Hyundai Ioniq Electric Premium 2019
Nov 2017: 50.000 Toyota Prius Plug-In Executive 2012 (49.281 km)
Nov 2009: Toyota Prius Comfort 2006 (193.930 km)

priusmobiel

ma 29 aug, 2011 19:37

kleijson schreef:Als je keyless hebt hoef je de sleutel niet in het sleutelvakje te doen. Alleen neerleggen in de middenconsol is al genoeg.
Als de batterij leeg (of erg zwak is) in de keyless, dan moet je hem (of is het haar) echt in het sleutelvakje steken, anders start de P echt niet, hebben wij ondervonden met een leeg batterijtje.

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Outlander PHEV Instyle+

di 30 aug, 2011 11:15

Als de Prius met de sleutel in de uitsparing in het dashboard niet start geeft ie vaak nog wel een foutmelding.
Wij hadden dit een keer en toen bleek het aankoppelen van een gezonde accu via de contactpunten onder de motorkap voldoende om de Prius te laten starten.

Probleem was toen een te lage spanning van de Prius 12V accu.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Vorige auto:
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Afbeelding

kleijson
Lid
Lid

vr 23 sep, 2011 9:40

Mij is het gebeurd dat ik op schiphol de auto niet kon afsluiten met de keyless.
De oplossing was bij de bestuurdersdeur met knopje binnen alle deuren sluiten en met de sleutel de bestuurdersdeur afsluiten.

Het blijkt dus dat de radar van Schiphol giga stoort op de keyless functie.
Starten wilde de auto ook niet todat ik de zender in het zendergat stopte in het dashbord. schijnbaar is dat wel goed afgeschermd.

groet, Marco
Prius II Tech edition 2009. "ik heb het priusvirus gekregen, hoop dat ik nooit meer beter wordt ;-) "

Willem-Jan

zo 21 apr, 2013 15:30

Hallo allemaal,

Pasgeleden heb ik beide ' zaken' meegemaakt. Als ik mijn ' alarm / parkeerlichten' aanzette, was binnen 5 minuten de accu leeg. In het begin had ik dit niet door en heb ik het boekje gelezen over een soort zekeringen kastje welke je kan " jumpstarten" aangezien ik niet handig ben en ook niet over de juiste apparatuur beschik, heb ik de toyota-service lijn gebeld, binnen 20 minuten kwam de hulpdienst, die de auto ge-jump-start heeft. Nog 2 keer alarmlichten aanlaten staan, idem. Tijdens de grote beurt 90.000 km, het probleem aangekaart. Men heeft gemeten en bleek 1 cel kapot te zijn. Andere accu + andere klem en ca. EUR 100 lichter. Na 4,5 jaar, vind ik best snel, volgens de dealer was dit gewoon. Goed, nu kan ik ' alles' weer doen.
2 weken gelden op zondag de P2 nog gebruikt, op maandagochtend geen sjoege. gewacht tot 8.00 uur en dealer gebeld, het boekje lag in de auto (die niet openwilde gaan) gelijk op internet een setje van deze batterijtjes gekocht, ik kan vooruit tot 2022. Hopelijk geen 'dingen' meer de komende tijd.
Verder erg blij met m'n P2 business + lederen bekleding.

Gesloten
  • Informatie