Gebruik telefoon met Bluetooth

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
LutzK

di 21 mar, 2006 9:22

Als iemand mij belt terwijl ik achter het stuur zit, krijg ik wél het nummer te zien van diegene die belt, maar niet de naam die in het telefoonboek is opgenomen. Ik heb overal gezocht om dit te kunnen wijzigen.........helaas nix gevonden ! Weet iemand of dat kan en hoe stel ik dat in ? Ik heb een Nokia T6120 (werkt verder perfect).

Groetelijks,
Lutz

diemonde

di 21 mar, 2006 9:24

Lutz,

Heb je het telefoonboek handmatig ingevoerd of automatisch via telefoon overgenomen?

kylian

di 21 mar, 2006 14:51

Ik heb dezelfde klacht, zie af en toe zelfs niet eens een nummer.
Ik heb de contacten overgezet via het visitekaartje te verzenden.

Tevens heb ik ook ooit ergens gelezen om de voice commando te gebruiken voor het bellen (van de telefoon denk ik).
Weet iemand daar meet over :?:

Nokia 6820

PS:
112 bellen vanaf het display onder het rijden (lijkt nutteloos onder het rijden)lukt ook niet. Je remmen zullen in de bergen kapot gaan :wink:
Laatst gewijzigd door kylian op di 21 mar, 2006 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

diemonde

di 21 mar, 2006 15:31

kylian schreef:122 bellen vanaf het display onder het rijden (lijkt nutteloos onder het rijden)lukt ook niet. Je remmen zullen in de bergen kapot gaan :wink:
Ik zelf prefereer 112... :lol:

Enfin, ik weet dat er een functie 'dial by name' moet zijn, alleen vanaf welk model weet ik niet. Zover ik heb kunnen ontdekken (aangezien ik nog een paar weekjes op m'n Prius moet wachten) werkt dit minder goed dan bij een gewone telefoon omdat de Prius commando's herkent terwijl op een telefoon commando's worden vergeleken met wat je daarvoor hebt ingesproken.
Het voordeel bij de Prius methode is dat je niet een hele dag hoeft uit te trekken om alle commando's in te spreken, ook anderen er gebruik van kunnen maken, maar het nadeel is dat dit, van wat ik heb gelezen, ook zo z'n nadelen kan hebben.
Maar misschien dat iemand die al echt een Prius rijdt hier meer over kan vertellen.

kylian

di 21 mar, 2006 15:37

In blijde verwachting van zowel Prius als kind

Wie is er eerder, de Prius of je kind :?:

diemonde

di 21 mar, 2006 15:38

De Prius, want ik moet natuurlijk wel een veilige wagen hebben om mijn kind in te vervoeren :D

LutzK

zo 26 mar, 2006 18:27

Hallo,

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Is er 'n leesprobleem, ben ik niet duidelijk genoeg......... ? Ik vraag niet naar andermans problemen (hoewel als ik ze kan oplossen zal ik m'n best doen). Kom op lezertjes, geef me 'ns een antwoord.

diemonde

zo 26 mar, 2006 18:31

De vraag is inderdaad wat onduidelijk, maar eerst even dit. Een forum is juist een mooie plek waar ook anderen direct hun problemen kwijt kunnen en als het even kan in een zelfde relevante post. Daarnaast vroeg ik eerder al:
Lutz,

Heb je het telefoonboek handmatig ingevoerd of automatisch via telefoon overgenomen?
Daar tot op heden nog geen antwoord op gezien, dat is natuurlijk ook belangrijk.

kylian

zo 26 mar, 2006 18:55

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Is er 'n leesprobleem, ben ik niet duidelijk genoeg.........?
Lutz,
Ik denk dat het ook belangrijk is dat ik je bericht heb bevestigd (helaas zonder oplossing), en er nog een kleine aanvulling aan heb gegeven. Daarmee maak ik in ieder geval duidelijk dat jij niet de enige bent met deze vraag. Maar even voor jouw duidelijkheid.....ik heb GEEN leesprobleem :shock:

devosf

wo 29 mar, 2006 16:43

LutzK schreef:Als iemand mij belt terwijl ik achter het stuur zit, krijg ik wél het nummer te zien van diegene die belt, maar niet de naam die in het telefoonboek is opgenomen. Ik heb overal gezocht om dit te kunnen wijzigen.........helaas nix gevonden ! Weet iemand of dat kan en hoe stel ik dat in ? Ik heb een Nokia T6120 (werkt verder perfect).

Groetelijks,
Lutz
Als je kijkt in http://toyota.letstalk.com/bluetooth/bt_userguides.htm dan zie je jou toestel niet staan. Kan het daaraan liggen misschien ? Ik heb een toestel uit die lijst gekozen (SE T610) werkt goed en geeft zowel naam als nummer als ik gebeld wordt. Het toestel kan niet in ingeschakelde mode tegen een wasbeurt in de wasmachine en dus moest ik een andere kopen en opnieuw installeren. Fluitje van en cent, gebruik makend van de userguide en het werkt weer perfect.

Frits de Vos BE05Rr

Ps
Ik lees ook in het Prius Instructieboekje Navigatiesyst. blz 116 (ii 3) dat je altijd je telefoonummer met landcode in het telefoonboek moet opslaan omdat anders naamherkenning niet goed werkt.

fdv

Eastmaster

zo 09 apr, 2006 18:28

Ik heb ook last van het probleem, ik maak zelf gebruik van een MDA Vario, met windows mobile 5... Je zal toch denken dat een geavanceerde telefoon met windows mobile 5 wel het nummer en dergelijken zal doorzenden...

Niets is minder waar.. Het werkt akelig slecht... soms gaat alleen het geluid over de speaker en blijft de mic actief in de telefoon zelf, waardoor ik dus onverstaanbaar wordt voor de gene aan de anderekant van de lijn..

Me vader maakt gebruik van een redelijke simpele Sony-Ericsson en een redelijk geavanceerde handsfreeset van SE met Bluetooht... Hij kan echter zijn hele telefoon bedienen met zijn handsfreeset.. Telefoonboek, laatst gebelde nummers, voicecommands.. hij kan zelfs nummers gewoon opzeggen en die vervolgens dan gebeld worden.

Namen / telefoonnummers worden netjes weergegeven op een display van de handsfreeset..

bolle042

za 10 jun, 2006 1:07

Had aanvankelijk een Nokia 6230 waar inderdaag geen naam verschijnt. Heb nu een Motorola RAZR en daar verschijnt de naam wel bij. Ligt dus een je Nokia. Het geluid is in beide gevallen overigens een tegenvaller.

rob

za 10 jun, 2006 2:56

bolle042 schreef:Had aanvankelijk een Nokia 6230 waar inderdaag geen naam verschijnt. Heb nu een Motorola RAZR en daar verschijnt de naam wel bij. Ligt dus een je Nokia. Het geluid is in beide gevallen overigens een tegenvaller.
Kan dat de BT set in de 2006 BE versie verbeterd is, maar ik heb met mijn RAZR totaal geen enkel probleem. Geluidskwaliteit met bellen over de BT set in de Prius is in 1 woord Perfect!

GSM zit gewoon in een heupriemtasje en na het indrukken van START en na het verdwijnen van het Toyota logo op het MFD, verschijnt vrijwel onmiddelijk: bluetooth connection succesfull.

Had eerst een Sony Ericson en ook daarmee geluidskwaliteit top!

Rob

Toverkoning

za 01 sep, 2007 19:24

LutzK schreef:Als iemand mij belt terwijl ik achter het stuur zit, krijg ik wél het nummer te zien van diegene die belt, maar niet de naam die in het telefoonboek is opgenomen. Ik heb overal gezocht om dit te kunnen wijzigen.........helaas nix gevonden ! Weet iemand of dat kan en hoe stel ik dat in ? Ik heb een Nokia T6120 (werkt verder perfect).

Groetelijks,
Lutz
Je moet ervoor zorgen dat de nummers die je naar de Prius stuurt allemaal op internationale wijze zijn ingevoerd en beginnen met +31 en niet met 0031. Als je je hier netjes aan houdt, verschijnt automatisch de naam van de beller in je display.

Gesloten
  • Informatie