accu storing

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
monique

wo 09 apr, 2008 18:47

Wie weet er wat er aan de hand is?
Situatie: ik rijd een uur. Op de plaats van bestemming stap ik uit en wil de deur met de afstandsbediening op slot doen terwijl ik wegloop. Er gebeurt niks. Ik denk dat de batterij van de sleutel op is, dus ik probeer de deur te sluiten met het sleuteltje. Dat lukt niet. Ik stap weer in de auto en stop de sleutel in het stopcontact (of hoe zeg je dat?). Er gaan lampen branden, wel erg veel en veel rode, maar daar let ik niet op. Ik stap weer uit en dan wil de deur wel op slot met de afstandsbediening.
Ongeveer 2 uur later kom ik weer bij mijn auto. Ik open de deur en stap in. Als ik probeer te starten, zie ik, nu bewust, dat er een driehoek met een uitroepteken en nog wat andere lampen rood en oranje oplichten. Ik kan niet schakelen en ook niet meer de sluetel uit het slot halen.
Na anderhalf uur (!) wachten komt er een monteur, gestuurd via de 1stclass-pas van Toyota. Hij zegt dat de hulp-accu leeg is, zoals hij zo vaak heeft meegemaakt met de Prius. Hij laad de hulp-accu op en zegt dat ik minimaal een uur moet gaan rijden. Gelukkig moet ik nog door naar mijn werk en dat is nog een uur rijden. 's Avonds ben ik ook weer thuis gekomen. Hopelijk start de auto morgen wel?? Ik ga morgen naar de dealer, en wie weet heb ik nog wat aan de reacties op dit bericht.

Dus:
1. hoe komt het dat de hulpaccu leeg is, terwijl ik er veel mee rijd?
2. is dit een bekend euvel van de Prius? ( ik kan er niks over vinden op dit forum)
3. wat is er aan te doen?
4. heeft de monteur goed gezien dat dit het probleem was, of was het iets anders?

Alvast bedankt voor je reactie,
Groeten,
Monique

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

wo 09 apr, 2008 19:17

Hallo Monique,

Ik ben ben niet echt technisch onderlegd, maar heb wel enige info over de hulp-accu op deze site gevonden. Daarin wordt de situatie beschreven dat de hulpaccu is ontladen na langdurige stilstand (enige weken). De symptomen lijken deels op die jij beschrijft.
De hulpaccu wordt "na het starten" opgeladen door de grote HV-accu. Jouw verhaal klinkt alsof dit opladen niet gebeurt (oplaadproces werkt niet) of niet lukt (hulp-accu stuk). Nogmaals, ik ben maar een leek. Het lijkt me dat de dealer e.e.a. moet kunnen vaststellen en oplossen.
Hier nog even de link naar de info op de site van John:
http://www.john2211.nl/Hybride_elektrisch.htm

Je moet wel even naar beneden scrollen naar het stukje tekst over de hulp-accu. In dat stukje tekst staat weer een linkje ("Gebruikers informatie") naar nog meer informatie.

Vriendelijke groet,
Ed
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

monique

wo 09 apr, 2008 19:42

Dank voor je reactie. Ik wist niet dat de hulp accu achterin de auto zat; ik dacht voorin. Ik heb nu geleerd :lol: dat de monteur niet de hulp accu maar de de jumpstart accu heeft gestart. Toch nog iets positiefs.

monique

ma 14 apr, 2008 22:54

Bij de dealer geweest, die niks kon vinden. En dus ook niks heeft gedaan behalve de foutmelding verwijderen uit de computer.
Vervolgens een dag later zelf in het hidden menu gekeken (met dank aan de site van John!). Daar liep het voltage zienderogen naar beneden. Vandaag nogmaals naar de dealer en daar aangekomen begaf de accu het weer. Heb nu dus een nieuwe hulp accu en verwacht dat het probleem nu verholpen is. :)
Monique

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

ma 14 apr, 2008 23:47

Leuk dat je nog vermeld hoe het (vooralsnog) is afgelopen. Was best nieuwsgierig hoe e.e.a. verholpen zou worden. Neem aan en hoop voor je dat het probleem nu de wereld uit is.
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

Gesloten
  • Informatie