Zometeen proefrit!

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Gesloten
mriesenb

za 29 mar, 2008 11:36

Vanmiddag van 14:00-15:00 proefrit in een comfort. In de showroom staat een Tech, dus ik ga de audio set, navi en bluetooth testen en bekijken.

Zeker met de verwachtte levertijd van 6 maanden wordt het even doorbijten als ik er eenmaal in gereden heb, ben ik bang.

Spannend!

dennis van der ven

za 29 mar, 2008 15:08

Ik was gelijk verkocht na mijn proefrit

Groet

jan_schip

za 29 mar, 2008 20:50

:silent: Eigenlijk moet je geen proefrit maken :silent:

:P je bent meteen verkocht :P

SUCCES :wink:

mriesenb

za 29 mar, 2008 22:56

Klopt. RIjdt prima. Ik had wat moeite om de Cruise Control te begrijpen, maar dat ging ook vrij snel goed.

Heb gereden in een Comfort en daarna de navi, geluidsset en bluetooth van de Tech in de showroom getest. Was plezierig verrast door de kwaliteit van de audio set, dus met de JBL in de
BE wordt het alleen nog mooier :-)

Deze week bestellen en dan maar wachten.

Overigens vond ik de auto < 45 km niet bijzonder veel stiller dan m'n 307 SW.

Heb de verkoper ook nog gevraagd hoe je kunt zien of ie op de electromotor rijdt, maar dat kun je niet zien, zei ie.

Groeten,

Michael

fredvantgas

zo 30 mar, 2008 9:44

mriesenb schreef: Heb de verkoper ook nog gevraagd hoe je kunt zien of ie op de electromotor rijdt, maar dat kun je niet zien, zei ie.

Groeten,

Michael
Zo zie je maar weer dat op dit forum veel meer deskundigheid is dan bij de doorsnee verkoper :silent:

jan_schip

zo 30 mar, 2008 15:48

mriesenb schreef:Klopt. RIjdt prima. Ik had wat moeite om de Cruise Control te begrijpen, maar dat ging ook vrij snel goed.

Heb gereden in een Comfort en daarna de navi, geluidsset en bluetooth van de Tech in de showroom getest. Was plezierig verrast door de kwaliteit van de audio set, dus met de JBL in de
BE wordt het alleen nog mooier :-)

Deze week bestellen en dan maar wachten.

Overigens vond ik de auto < 45 km niet bijzonder veel stiller dan m'n 307 SW.

Heb de verkoper ook nog gevraagd hoe je kunt zien of ie op de electromotor rijdt, maar dat kun je niet zien, zei ie.

Groeten,

Michael
Michael,

Je kunt op het centrale display bij energie zien wanneer de Prius op de electro "loopt" :lol:

Moet een verkoper toch weten vindt ik :wink:

< 45 kan de prius geluidloos zijn, wanneer hij op electro loopt.

Is wel afhankelijk wanneer dat is, bij meteen wegrijden komt in het begin de normale moter erbij wanneer je de airco etc aan hebt staan.

Eigenlijk zou je het een keer moeten proberen op de EV (electro only) mode, daan "hoor" je het pas echt, nou ja juist niet :idea:

Succes en ik hoop dat je niet te lang hoeft te wacht :!:

mriesenb

zo 30 mar, 2008 16:33

Ah, dat was het dan. Het was warm en de dame wilde de airco aan hebben ;-)

Ik hoorde 6 maanden levertijd. 5 op de Honda, maar die wil ik niet. Overigens had m'n leasemij het er over dat momenteel de Honda populairder is omdat ie meer op een 'echte auto' lijkt. Misschien dat ik daar voordeel bij heb en niet 6 maanden hoef te wachten....

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

zo 30 mar, 2008 19:21

In de Autoweek van deze week (nr 13; 26 mrt-2 april) is een "14% test"gedaan. Dwz auto's met 14% bijtelling met elkaar vergeleken:
* Civic Hybrid (testverbruik 1:13,4),
* Prius (testverbruik 1:17),
* Daihatsu Cuore (testverbruik 1:16,4),
* Smart Fortwo Coupé (geen testverbruik omdat importeur geen goed ingereden exemplaar had!),
* Toyota Aygo (testverbruik 1:14,6),
* Peugeot 107 (testverbruik 1:15,2)
* Citroen C1 (testverbruik 1:14,6).

Leuk resultaat toch weer!
Civic werd iets beter gewaardeerd wat betreft stuurgedrag, onderstel en stoelen.
Maar wat betreft geluid, acceleratie 0-100 (Honda 13,2 seconden; Prius 11,4 seconden (eat your heart out Radar)), snellere reactie electronica plus meer hoofd- en kofferruimte (350 versus 408 liter) doet de Prius het net weer wat beter.

Hoewel ik Honda ook een warm hart toedraag is de Euro NCAP score van 5 sterren van de Prius voor mij ook erg belangrijk. Het sterretje minder van de Honda vind ik jammer. Dit laatste vind je overigens niet terug in Autoweek. Kun je vinden op de Euro NCAP-site.
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

Olaf

ma 31 mar, 2008 10:07

evdlhsd schreef:Maar wat betreft geluid, acceleratie 0-100 (Honda 13,2 seconden; Prius 11,4 seconden (eat your heart out Radar)), snellere reactie electronica plus meer hoofd- en kofferruimte (350 versus 408 liter) doet de Prius het net weer wat beter. .....
En wat ik nog het leukst vond was de tussenaccelaratietijd van 80-120km/u: 8,4 sec. Dat is dus een stuk sneller dan de fabrieksopgave van 9,5 sec. Zo doet de Prius het ook eens een keer beter dan beloofd. Bovendien op een (voor veel rijders) vrij essentieel aspect.
En nu even zeuren :evil: : Ik vond de tekst van Autoweek over de Prius weer vreselijk zuinig. Het enige positieve wat er van af kon was dat hij ten opzichte van de Honda "wat kwieker en minder kunstmatig reageert op de pedalen". PVD, wil je een auto vinden die altijd zo snel sprint dan heb je echt een diesel van ca 130pk 300Nm nodig!

adrie

ma 31 mar, 2008 10:31

Maar dan moet je hem eerst nog in de goede versnelling zetten

michel

wo 02 apr, 2008 10:09

evdlhsd schreef:In de Autoweek van deze week (nr 13; 26 mrt-2 april) is een "14% test"gedaan. Dwz auto's met 14% bijtelling met elkaar vergeleken:
* Civic Hybrid (testverbruik 1:13,4),
* Prius (testverbruik 1:17),
* Daihatsu Cuore (testverbruik 1:16,4),
* Smart Fortwo Coupé (geen testverbruik omdat importeur geen goed ingereden exemplaar had!),
* Toyota Aygo (testverbruik 1:14,6),
* Peugeot 107 (testverbruik 1:15,2)
* Citroen C1 (testverbruik 1:14,6).

Leuk resultaat toch weer!
Civic werd iets beter gewaardeerd wat betreft stuurgedrag, onderstel en stoelen.
Maar wat betreft geluid, acceleratie 0-100 (Honda 13,2 seconden; Prius 11,4 seconden (eat your heart out Radar)), snellere reactie electronica plus meer hoofd- en kofferruimte (350 versus 408 liter) doet de Prius het net weer wat beter.

Hoewel ik Honda ook een warm hart toedraag is de Euro NCAP score van 5 sterren van de Prius voor mij ook erg belangrijk. Het sterretje minder van de Honda vind ik jammer. Dit laatste vind je overigens niet terug in Autoweek. Kun je vinden op de Euro NCAP-site.
Zou iemand die test kunnen scannen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Michel

orion

wo 02 apr, 2008 11:32

Je kunt op het centrale display bij energie zien wanneer de Prius op de electro "loopt"
Is dat wel zo, en ook onder alle omstandigheden? Bijvoorbeeld als de electromotor aanslaat om de catalysator op temperatuur te brengen. Had mij ook al eens afgevraagd waarom het motorsymbool op dat centrale display geen kleur krijgt als die aan is.

thvdb

wo 02 apr, 2008 11:50

orion schreef:
Je kunt op het centrale display bij energie zien wanneer de Prius op de electro "loopt"
Is dat wel zo, en ook onder alle omstandigheden? Bijvoorbeeld als de electromotor aanslaat om de catalysator op temperatuur te brengen. Had mij ook al eens afgevraagd waarom het motorsymbool op dat centrale display geen kleur krijgt als die aan is.
Volgens mij "zie" je altijd de navolgende activiteiten:

geel = electro motor
oranje = benzine motor
blauwgroen = teruggave energie aan accu

waarbij geel en oranje gecombineerd kunnen plaatsvinden

wel zie je oranje ook bij stilstaan wannneer de benzine motor draait voor wat voor activiteit dan ook, maar dan staat de gebruiksindicator op --.-- ipv op een getal

orion

wo 02 apr, 2008 16:36

maar dan staat de gebruiksindicator op --.-- ipv op een getal
Gebruiksindicator: wat bedoel je daar precies mee?

jvromans

wo 02 apr, 2008 21:51

Het getalletje ongeveer midden onder het scherm, waar normaal je verbruik staat (5.7 l/100km of zo).

Gesloten
  • Informatie