Alle info en ervaringen van de Renault Zoe en Nissan Leaf

Volledig elektrisch rijden, heeft dit de toekomst, wat zijn de voor- en nadelen, is het financieel aantrekkelijk, wat zijn de praktijkervaringen, etc.
Plaats reactie
rolf
Lid
Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

di 10 apr, 2018 21:47

Het is maar hoe je je EV gebruikt, wij snel laden vrijwel nooit met de Leaf 24kW.....
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 13 apr, 2018 22:36

Dubbeltest Nissan Leaf vs Opel Ampera-e

https://youtu.be/w9vJnd1JidA
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: PIP

za 14 apr, 2018 9:14

rolf schreef:Het is maar hoe je je EV gebruikt, wij snel laden vrijwel nooit met de Leaf 24kW.....
Hoe is de conditie van de accu?

Onze Leaf doet het nog steeds heerlijk, heb het idee dat zonder snelladen en max 80% de accu aanmerkelijk minder capaciteit heeft verloren de laatste 2 jaar.

Afbeelding Prius Plug In 2013
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

za 14 apr, 2018 15:47

Vanmiddag op de TV (geen idee welk programma) Ging ook over het gebruik van de ev accu als buffer / opslag. Zeer regelmatig langzaam opladen en ontladen zou zelfs zeer goed zijn voor capaciteit behoud. De tijd zal het leren, maar dit is de doodsteek voor alle snellaadstations. Alleen Tesla heeft dat probleem blijkbaar niet.
PIP aug 2012 executive arctic blue

rolf
Lid
Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

za 14 apr, 2018 18:57

Juggie (Dual Power) schreef:
za 14 apr, 2018 9:14
rolf schreef:Het is maar hoe je je EV gebruikt, wij snel laden vrijwel nooit met de Leaf 24kW.....
Hoe is de conditie van de accu?

Onze Leaf doet het nog steeds heerlijk, heb het idee dat zonder snelladen en max 80% de accu aanmerkelijk minder capaciteit heeft verloren de laatste 2 jaar.
Er staat 60k op de teller nu en hebben nog alle 12 balkjes, jij niet dan?
Wij laden ook normaal tot 80% en zo nu en dan tot 100%, het schijnt dat je de cellen weer balanceert als je tot 100% laad.
Snel laden is op zich niet slecht, alleen als je de ene na de andere snel lading erin pomp kan de cel temperatuur wel flink oplopen, en dat is niet bevorderlijk omdat de Leaf actieve koeling ontbeert.
Tesla en Hyundai onder andere hebben wel die actieve koeling.
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

ma 16 jul, 2018 17:42

Kwam twee weken met de boodschappenkar aan bij de auto alwaar een beteuterde oudere dame me op stond te wachten. Ze had bij het uitparkeren een kras in mijn lak gepoetst...

Affijn mijn auto is nu bij de spuitert en ik heb een vervangende auto mee. Een Opel Ampera Mark 1. Vandaag is het even speelkwartier voor me! :mrgreen:

Leuk om geheel in stilte te accelereren en volledig elektrisch op topsnelheid te kunnen rijden, ook al is het over een afstand van maar 50-60 km maar toch, indrukwekkend!

Wat me wel opvalt is dat over de ergonomie van de bediening in de Prius beter is nagedacht dan in de Ampera van de eerste generatie. Zowel het dashboard met de chaos aan knopoppervlakte als het display met de willekeurig over het scherm uitgestrooide info is me een doorn in het oog. Ook haalt de bediening van de 'automaat' het niet bij het pookje van de Prius zeg. De Prius doet dat écht veel beter. Het is maar te hopen dat dat bij de huidige Ampera beter is.

Maar, wel een fijne auto om in te rijden met een heerlijk ontspannen en zeker weggedrag, een stevige zit en een leuk uiterlijk.

Waarvan maar even akte...

<edit> oh ja was ik helemaal vergeten te melden waarom ik op dit draadje reageer: de spuitelarij waar ik de wagen mee kreeg meldde dat deze Ampera een nieuwe accu had gekregen inmiddels. Kennelijk wel een dingetje, kostte rond de 8k als ik me niet vergis .. :?
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

di 17 jul, 2018 11:50

Fijn dat er nog correcte en eerlijke mensen bestaan.

Ze had ook een briefje met een smiley onder je ruitenwisser kunnen stoppen.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

di 17 jul, 2018 13:50

Ja, we hebben de papieren maar in orde gemaakt bij een kopje koffie. Dit was de eerste keer dat ze schade reed in de 40 jaar dat ze haar rijbewijs had. Ze zat er echt mee...
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Plaats reactie

Terug naar “Volledig elektrisch rijden”

• Informatie