Brommende, roffelende geluiden tijdens het rijden

Alles over de Auris Full Hybrid 2 dat niet in de andere subfora past.
Plaats reactie
Lowieke
Lid
Lid

vr 19 apr, 2019 20:50

Hallo allemaal!
Sinds vorig jaar november 2018 zijn wij in het bezit van een Toyota Auris (bouwjaar 2017).
in de loop der tijd hoorden wij bij snelheden rond de 100 km/u een brommend, roffelend geluid wat door trilt in de bestuurdersstoel, het lijkt af en toe of je over een wasbord rijdt.
In eerste instantie dachten wij dat het aan de 2e hands (maar slechts één jaar) oude winterbanden lag, die misschien gecupt zouden zijn, maar nadat we vorige maand de zomerbanden eronder hebben is het geluid zelfs wat toegenomen, alsof de banden te hard zijn opgepompt. En als je er eenmaal op gefixeerd bent ga je, je er steeds meer aan ergeren.
Het geluid lijkt te komen uit de aandrijflijn, maar ik ben me niet zeker.
Wie kent dit fenomeen, wat is het en vooral: wat is er aan te doen?

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

vr 19 apr, 2019 21:30

Het probleem met trillingen in de aandrijflijn van de Auris FH2 komt vaker voor.
Er zijn bij mij op dit moment 4 gevallen bekend waarbij het probleem hardnekkig aanwezig blijkt te zijn.

Uitlijnen en uitbalanceren blijkt in al deze 4 gevallen niet te helpen en ook andere banden lossen het probleem niet op. Ik denk dat het verstandig is om het probleem goed duidelijk te maken bij de dealer en indien deze niet in staat is om het probleem binnen korte termijn op te lossen, dan zou ik via de mail contact zoeken met de importeur. Zorg ervoor dat communicatie via mail of brief plaats vind en niet via de telefoon. Let hierbij vooral op je garantietermijn.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Lowieke
Lid
Lid

zo 21 apr, 2019 11:47

Beste John,

In eerste instantie dank voor je antwoord en ten tweede vrolijk Pasen!
Klinkt niet erg optimistisch wat je schrijft; onze Auris is een import uit België, wat qua garantie niets mag uitmaken, maar je weet maar nooit....
Omdat jou 4 soortgelijke gevallen bekend zijn, zou het mij heel erg helpen als je mij in verbinding zou kunnen zetten met die personen die een soortgelijk probleem hebben/hadden.
Wellicht hebben die oplossingen gevonden het probleem bij de dealer/importeur aanhangig te maken, zodat ze geholpen zijn. Het is een reuze fijne auto om in te rijden, vooral omdat je jezelf een heel andere rijstijl aanwendt, maar door het weinige geluid wat de auto produceert valt dit probleem dus heel erg op.
Ik hoop dat je me kunt helpen door mijn probleem en emailadres door te geven aan de andere 'slachtoffers'. Mochten er nog andere lezers zijn die dit probleem hebben: Graag melden!
Met vriendelijke groeten uit Nijmegen, Lowieke!

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

zo 21 apr, 2019 15:45

De leden op het forum die problemen hebben kunnen zich, indien zij dit willen bij jou melden.
Eén eigenaren ben ik tegengekomen bij de dealer en een ander in het ziekenhuis.
Contactgegevens heb ik daar helaas niet van.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Overige zaken”

• Informatie