Brandstof

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Patje Bandit
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybride bj 2017

Brandstof

Bericht door Patje Bandit »

Hallo hybriderijders, ik rijd al vele jaren met Toyota en hoop dit nog lang te kunnen doen. Op het gebied van hybride rijden ben ik echter een groentje en heb ik helemaal geen ervaring. Vandaar mijn allereerste vraag...bij het afhalen vorige week van mijn 2dehands Toyota Auris Hybride is me verteld in de garage dat ik best loodvrij 98 tank i.p.v. 95.
Zou beter zijn voor de motor terwijl er in men instructieboekje staat 95 of meer? Wat tanken jullie ervaren hybriderijders? Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic 2017

Re: Brandstof

Bericht door Bianco »

RON95/E10 in België.
Zowel in mijn P2 als nu in mijn Auris TS ... nooit een probleem gehad bij een totale km afstand van ongeveer 150000 km.
Het verbruik bij het tanken van E10 is wel wat hoger dan bij E5.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Bjaerkalithus
Lid
Lid
Auto: Auris TS Hybrid 2015

Bericht door Bjaerkalithus »

Ik tank ook altijd zo veel mogelijk de goedkoopste benzine, 95E10 dus
M'n Auris is m'n beste reisgenoot

luc
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

Bericht door luc »

Natuurlijk is duurdere benzine beter. Voor de belastingdienst en voor het tankstation.
Je verbruik zal een fractie lager liggen bij een hoger octaangehalte. Verder bevat '95 een heel klein beetje kleurstof, dat zich zou kunnen afzetten in je tank en brandstofleidingen.
Moet eerlijk zeggen dat ik diverse auto's met meer dan 400.000 km heb gereden, gewoon op 95, en nooit problemen mee gehad.

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

De eeuwige discussie zoals die al vaak gevoerd is.