Fout melding op de Toyota Touch (2)

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Yaris Hybrid rijk is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robsiet
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 27 jul, 2012 7:06
Locatie: Groningen
Auto: Yaris Hybride Executive

vr 26 apr, 2019 14:27

Sinds een paar weken krijg ik als ik mij aan wil melden op Setup en dan verkeer een fout melding er komt dan te staan Er heeft zich een fout voorgedaan , probeer het opnieuw . Code: 40010 Ik had gehoopt met de nieuwe upgrade dat het probleem zou zijn verholpen , maar helaas .Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen .

Gebruikersavatar
Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

vr 26 apr, 2019 15:38

Waarschijnlijk gaat er iets mis bij de instellingen voor het ophalen van de verkeersinformatie....

Daarvoor zijn 3 instelling:
- Verkeersinformatie ophalen van internet (snelst)
- Verkeersinformatie ophalen via FM / TMC (minder snel)
- UIT (geen verkeersinformatie)

Vermoedelijk staat de optie: 'ophalen via Internet' bij u geselecteerd maar gaat er iets mis bij het uitvoeren ervan.

Wat u kunt doen:
- Probeer eens de optie: Via FM / TMC en kijk of het dan wel goed gaat.
- Probeer nu nogmaals de optie: via internet te selecteren, als het goed is komt er een nieuw scherm.
Hier kunt u kiezen voor:
- Update instellingen (voor gebruik in Nederland)
- Update instellingen roaming (voor in het buitenland)

Als weer de foutcode verschijnt moeten de instellingen nagelopen worden om de Touch2 met internet te verbinden via uw mobiele telefoon.
zie hiervoor blz 108, 118 en 218 van de handleiding....
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
robsiet
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 27 jul, 2012 7:06
Locatie: Groningen
Auto: Yaris Hybride Executive

za 11 mei, 2019 8:00

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Helaas is het mij nog steeds niet gelukt , de nummers die u noemt van het boekje komen ook niet eroverheen ik heb ook het boekje gedownload maar ook daar kwam ik niet verder mee.Ik ben naar de dealer geweest maar ook daar konden ze mij er niet mee helpen die is alleen bereidwillig als je een nieuwe auto gaat kopen.Mijn Toyota heb ik gekocht in mei 2017 de boekjes die daar bij geleverd zijn worden behoorlijk beknopt geleverd.Ik heb dus de Touch 2 Go

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 19725
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

za 11 mei, 2019 10:28

Heb je de auto bij die dealer gekocht?
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
robsiet
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 27 jul, 2012 7:06
Locatie: Groningen
Auto: Yaris Hybride Executive

za 11 mei, 2019 10:52

Ja ik heb de auto bij de Toyota dealer gekocht maar de service is echt wel matig .

Gebruikersavatar
Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

za 11 mei, 2019 10:55

Dat is wel slordig als de dealer niet wil helpen....

Probeer deze uitgebreide handleiding Touch2 (&Go) eens te downloaden...

Als deze is opgeslagen open het .pdf bestand en ga naar pagina 145.
Hier staan de basisinstellingen voor de verkeersinformatie.
Uitleg van de verkeersinformatie iconen en werking vind u op pagina 186.
De connectiviteitsinstellingen vind u op bladzijde 132, het zoeken (en instellen van een internetverbinding staat op pagina 139.

P.S. als u wel eens in de buurt van Emmen bent kunnen we er ook samen een keer naar kijken, In de rechter kolom onder mijn naam staan achter contact 3 puntjes, als je daar op klikt kun je een bericht aan mij versturen... Ik ben niet alles wetend, maar twee weten meer dan een...
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
robsiet
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 27 jul, 2012 7:06
Locatie: Groningen
Auto: Yaris Hybride Executive

za 11 mei, 2019 12:15

Nou dat zou super zijn geweldig .
Als ik er nu nog niet uit kom dan laat ik dat nog wel even weten.

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 19725
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

za 11 mei, 2019 12:23

Axial63 schreef:
za 11 mei, 2019 10:55
Dat is wel slordig als de dealer niet wil helpen....
Nou zeg dat wel!

Bedankt voor je bijdrage :wink:
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
guido66
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di 12 jan, 2016 0:02

za 11 mei, 2019 12:23

Was de auto 2e hands en is deze net 3 jaar geworden? Zo ja, dan is het abonnement voor de verkeersinformatie verlopen.
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

Gebruikersavatar
Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
Locatie: Emmen [Dr]
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

za 11 mei, 2019 13:07

De App: "Toyota Real-Time traffic" heeft inderdaad een abonnement.
De looptijd van het abonnement is 1, 2 of 3 jaar, dus dat zou kunnen inderdaad.
Maar de app zit volgens mij niet standaard in het afleveringspakket. (ik heb hem niet op de T2G van 2017)

Maar dan nog: ook zonder de app is verkeersinformatie beschikbaar, alleen moeten de instellingen daarvoor worden aangepast als er geen gebruik (meer) gemaakt wordt van de app.

Het abonnement op de app verlengen kan ook, maar dat gaat via de e-store op mytoyota.nl...

Controleren welke app's geïnstalleerd zijn?
Druk op telefoontoets (2e rechts onder), belscherm verschijnt nu.
Druk nogmaals op dezelfde toets,: Toyota Online scherm verschijnt nu.
Hier staan de geïnstalleerde apps.....
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Gebruikersavatar
rolf
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 629
Lid geworden op: do 08 mar, 2018 7:32
Locatie: Omgeving Gjøvik Noorwegen
Auto: RAV4 Hybride 4WD

za 11 mei, 2019 13:47

Als je updates over internet hebt geselecteerd moet je je mobiele telefoon wel als Wi-Fi hotspot gebruiken.
Auto kan zelf geen internet verbinding maken.
Weet niet of dat er wat mee van doen heeft.
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Gebruikersavatar
robsiet
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 27 jul, 2012 7:06
Locatie: Groningen
Auto: Yaris Hybride Executive

zo 12 mei, 2019 7:53

Ik gebruik mijn telefoon de Samsung S8 en die staat ook op Wi-Fi hotspot .
Het is 2 jaar altijd goed gegaan en opeens kreeg ik dus de foutmelding (probeer het opnieuw . Code: 40010)
Handleiding Touch2 (&Go) die heb ik nu gedownload en afgedrukt , dus nu vandaag is even alles goed door lezen .

Plaats reactie

Terug naar “Yaris Hybrid - Helpdesk”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast