Yaris hybrid youtube videos 1:30/32 verbruik

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Plaats reactie
Versus
Lid
Lid

vr 18 jan, 2019 9:57

Hallo iedereen,

Ben aan het kijken om een 2e hands yaris hybrid te kopen. Wou eerst een sonos sion kopen maar duurt nog wel even voor die er is als er al massaproductie van de gang komt.
Yaris hybride lijktde zuinigste optie voor mij, rij voornamelijk in bebouwde kom en 80 km wegen. Zag deze video voorbij komen moet zeggen das wel heel langzaam optrekken soms en uitrollen en sommige autos vliegen hem echt voorbij haha maar wel handig om te zien hoop dat ik in ieder geval onder de 1 op 20 uitkom voor mijn dagelijks werk ben ik al blij.
Iemand anders al rond de 1 op 30(+-3l per 100km) uitgekomen kwa verbruik hier? Denk alleen mogelijk bij onder de 50km/u ritjes vooral dus:

Hier de video link leuk voor slow video tv avondje :D staan er nog 2 van hem op maar deze heb beste verbuik gehaald volgens mij heeft tie alleen de banden op 3 bar staan grill blocking etc geen idee:
https://www.youtube.com/watch?v=uy97OLANfhQ

Dutch Viking
Lid
Lid
Auto: Toyota Yaris Hybrid

vr 18 jan, 2019 19:58

Beste Versus, wij hebben nu 2 jaar een Yaris Hybrid (van 2012, zie andere draadjes). Met normaal rijgedrag (veel snelweg met 120 km/uur op de teller en daarnaast veel lokaal/regionaal gereden kilometers) hebben we een verbruik van gemiddeld 1:19,5.
Dit voorjaar op vakantie geweest naar de Harz, ruim 1800 km met 1:21,5.
Schitterende cijfers bij gewoon met het verkeer meerijden.
Banden voor op 2,5, achter op 2,4 bar in verband met de stevige demping, die daardoor veel rustiger aanvoelt.
Maar banden 3,0 bar? Grille dicht? Super langzaam optrekken en rijden? Volgens mij ben je dan zowel voor het overige verkeer als voor je eigen auto (koeling!) een gevaar!
Yaris HSD Aspiration 2012

thyaris
Actief Lid
Actief Lid

wo 05 jun, 2019 17:00

Nu het weer wat aardiger begint te worden, stijgt ook het aantal kilometers per liter benzine. Ik rijd over het algemeen op snelwegen en zet de cruise control op 100km/h vast. De laatste keer dat ik tankte (net over de grens btw) kwam ik op basis van het aantal gereden kilometers uit op 1 op 23. Ik denk dat als de temperatuur nog wat gaat stijgen het verbruik nog minder kan.

Plaats reactie

Terug naar “Yaris Hybrid - Techniek, rijden en verbruik”

• Informatie