persoonlijk record verbruik

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
thyaris
Actief Lid
Actief Lid

Re: persoonlijk record verbruik

Bericht door thyaris »

Zondag een ritje van zo'n 80 km heen en terug gemaakt, praktisch geheel over snelweg. Op de heenweg had ik tijd zat dus reed ik met een vaartje van ruim 90km. Wind voornamelijk van opzij (terug idem). Het verbruik lag heen op 4,2 liter de 100km. Terug reed ik 100 km gemiddeld, wat ik ook direct aan het verbruik zag. Deze ging naar 5 liter de 100. Het was in de avond dus de temperatuur was wat teruggevallen. Tja. Kan nog niet tippen aan al die andere superrijders. Misschien later, in de zomer bijv.

Galli

Bericht door Galli »

Probeer eens 70 te rijden.................

Robbie86

Bericht door Robbie86 »

Galli schreef:Probeer eens 70 te rijden.................
:wink:

Ik zal vandaag is op de snelweg rijden ik denk dat het in de middag een beetje dezelfde temperatuur is als maandag en dinsdag waar ik beide 3.7L heb gehaald maar dan op de provinciale wegen. Zal vanavond of morgen dan wel mijn bevindingen presenteren met mijn zelfde rijgedrag (naar mijn idee een normale rijgedrag ;) )

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2019 Hyundai Ioniq EV

Bericht door PriOkkie »

Mmm... over weersinvloeden gesproken. Gisteren weer eens de "binnendoor-pulse-&-glide" route naar m'n werk geprobeerd. Op de heenweg 4.0, wat me nog een beetje tegenviel. Op de terugweg 3.4 wat een daggemiddelde van 3.7 over 46 kilometer opleverde. Niet slecht voor een ouwe Prius op winterbanden.

On topic: ik ben wel heel benieuwd wat er met een Yaris mogelijk is...
Mei 2019: Hyundai Ioniq Electric Premium 2019
Nov 2017: Toyota Prius Plug-In Executive 2012 (49.281 km)
Nov 2009: Toyota Prius Comfort 2006 (193.930 km)

Robbie86

Bericht door Robbie86 »

P&G zou ik ook wel is willen doen maar ik krijg het maar niet voor elkaar met de Yaris helaas ;) Waarschijnlijk alleen voor echte hoog gevorderdere hybride rijders :lol:

edit: Nu ik er zo over denk misschien moet ik het proberen met de ECO mode uit om zo een goede "Pulse" te doen :) maar dat doe ik morgen wel.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door PriOkkie »

Op 14 maart gaat mijn P2 voor een grote beurt. Als vervangende auto krijg ik een Yaris Hybrid mee. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom. Letterlijk (op een liter benzine) en figuurlijk (met het snappen van dat ding).

kekke-auto
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door kekke-auto »

ECO mode is niets anders dan gewone mode. Alleen moet je het gaspedaal dieper indrukken om dezelfde reactie te krijgen. Tenminste, bij de P3. Ik heb geen Yaris...

P&G kan iedere auto, ook een ouderwetse niet-hybride.

Robbie86

Bericht door Robbie86 »

PriOkkie schreef:Op 14 maart gaat mijn P2 voor een grote beurt. Als vervangende auto krijg ik een Yaris Hybrid mee. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom. Letterlijk (op een liter benzine) en figuurlijk (met het snappen van dat ding).
Ik ben benieuwd PriOkkie! Misschien dat het jou lukt om nog zuiniger te rijden en of het je misschien lukt om P&G toe te passen :-)

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door PriOkkie »

Ik betwijfel of ik in 2 x 20 km de auto echt zal weten te doorgronden. Ook een recordverbruik zal er niet in zitten. Daar moet je een auto toch een beetje voor leren kennen en aanvoelen. Ik zal toch meer bezig zijn om het nieuwe speeltje uit te testen, en daar hoort ook een hoog verbruik bij... ;-)
kekke-auto schreef:P&G kan iedere auto, ook een ouderwetse niet-hybride.
I know, maar juist dankzij onze accu kun je zien of de motor op zijn optimum zit. Als de accu met rust wordt gelaten, heb je een optimale acceleratie gevonden. En een Glide is ook veel makkelijker en veiliger omdat je hem met je gaspedaal kunt sturen. Bij een ouderwetste auto moet je de motor uitzetten met een ingegrapte koppeling... brrr...

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus CT200h LL (II: 2014)

Bericht door garpsworld »

PriOkkie schreef:Op 14 maart gaat mijn P2 voor een grote beurt. Als vervangende auto krijg ik een Yaris Hybrid mee. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom. Letterlijk (op een liter benzine) en figuurlijk (met het snappen van dat ding).
Ik ben ook benieuwd. Maar nog meer naar of / hoe jij het trillen/schudden ervaart...
juni 2012 - feb 2018: Yaris HSD Aspiration 2012 Afbeelding Afbeelding

Robbie86

Bericht door Robbie86 »

En mijn bevinding van de snelweg:

3.6L/100km lol echt waar ik snap het zelf ook niet meer. Of mijn boord computer is kaduk of het is inderdaad een plugin hybrid haha

Echt hoe kan ik jullie dit laten geloven :) ik rijd gewoon zoals ik anders rijd dit keer 95km/u omdat de situatie niet anders was op de snelweg. Ik vraag mij sterk af wat ik zo anders doe.

Galli

Bericht door Galli »

Komt garpsworld weer met z'n trillen om de hoek, wou dat die van mij zo trilde, was ie wellicht net zo zuinig als die van jou :lol:

novw

Bericht door novw »

kekke-auto schreef:ECO mode is niets anders dan gewone mode. Alleen moet je het gaspedaal dieper indrukken om dezelfde reactie te krijgen. Tenminste, bij de P3. Ik heb geen Yaris...
.
Op papier (!) gaat "alles" wat trager. De blower gaat minder hard. De airco gaat minder "laag". Dat soort dingen.

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

Robbie86 schreef:En mijn bevinding van de snelweg:
3.6L/100km lol echt waar ik snap het zelf ook niet meer. Of mijn boord computer is kaduk of het is inderdaad een plugin hybrid haha
Echt hoe kan ik jullie dit laten geloven :) ik rijd gewoon zoals ik anders rijd dit keer 95km/u omdat de situatie niet anders was op de snelweg. Ik vraag mij sterk af wat ik zo anders doe.
Jaloers worden we wel!
Ik heb vandaag bij 9 graden heen en 14 graden terug 35 km gereden op de bekende slakkegang. Ongeveer 1/3 snelweg, 1/3 provinciaal, 1/3 stad. Beide volgens t Yarusje 4,2l / 100km. (En tel er dus maar 5% bij op: 4,4 in t echie.)
Maar Robbie: heb je al eens getankt? Miss is die computer van jou wel niet helemaal tof... :mrgreen:

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

Galli schreef:Komt garpsworld weer met z'n trillen om de hoek, wou dat die van mij zo trilde, was ie wellicht net zo zuinig als die van jou :lol:
't Zou voor mij nog een moeilijke keuze worden als ik de mogelijkheid had tussen jouw weliswaar miserabele verbruik of mijn getril/geschud. :lol:

Gesloten