Parkeersensoren voor (automatisch uitzetten bij Park stand)

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius Wagon, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Gesloten
LukeRoberts

di 12 nov, 2013 11:18

Ik heb zowel voor als achter parkeersensoren. Prima aanvulling op de camera. De achtersensor stopt keurig met piepen als de auto niet in zijn achteruit staat.

De voorsensor stopt helaas niet met piepen als de auto in de Park stand staat. De piep is natuurlijk reuze irritant als je stilstaat op een krappe plek (om bijvoorbeed rustig te bellen). Enige optie is dan de sensor uitzetten, maar daarna vergeet ik hem 50% van de tijd weer aan te zetten.... met alle risico's van dien.

Heeft iemand dit probleem weten te verhelpen? Mijn dealer zegt dat het niet mogelijk is....

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

di 12 nov, 2013 11:42

Het kan wel maar daar is electronica voor nodig. In de VS verschillende malen een auto gehad met (ook) voor sensors en die werkten alleen bij lage snelheid. Bij stilstand hoorde je dus niets.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 nov, 2013 8:11

Dit is toch wel een misser. Het is zo eenvoudig. Mara blijkbaar vinden autofabrikanten het een heel moeilijk ding, zo'n parkeersensor. Bij de Ampera gaan ze aan als je de auto in de achteruit zet. Inderdaad 'ze'. Dus ook voor. De logica ontgaat me volledig. Als je de auto achteruit uit een parkeerplek wilt rijden dan gaan de voorste sensoren dus piepen omdat ze een auto voor je zien. Maar als ik vooruit inparkeer dan doen ze het helemaal niet. Ik moet ze dan eerst handmatig aanzetten. Ga ik eerst achteruit en dan vooruit, dan doen ze het voor en achter wel. In de P of N schakelen ze trouwens wel uit. Dat dan weer wel.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 nov, 2013 8:58

Niet geheel onlogisch want de voorste sensoren geven daardoor ook een waarschuwing als je bij het uitdraaien te dicht van een van beide auto's aan de zijkant komt.

Dat ze (kort moment) ook reageren op de auto voor je is een ingebouwd 'feature'.

Bij mij piepen ze langere tijd want de auto staat (op zeer korte afstand) tussen een muur en haag geparkeerd. Gepieper alom.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

wo 13 nov, 2013 9:07

LukeRoberts schreef: Enige optie is dan de sensor uitzetten, maar daarna vergeet ik hem 50% van de tijd weer aan te zetten.... met alle risico's van dien.
Heeft iemand dit probleem weten te verhelpen? Mijn dealer zegt dat het niet mogelijk is....
Volgens mij gaat de parkeersensor automatisch weer aan als je na een stop een nieuwe start maakt. Dit is al eerder op het Forum besproken dus zoek even rechtsboven. Zie ook : viewtopic.php?f=10&t=7304&hilit=parkeer ... n&start=45
Laatst gewijzigd door gelukgehad op wo 13 nov, 2013 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 nov, 2013 9:34

Zou zo moeten zijn maar bij mij (originele sensoren) werkt het toch niet zo. Uitgeschakeld blijft uitgeschakeld.

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 13 nov, 2013 10:19

Tja Ton het schijnt (vreemd genoeg) bij verschillende Prii verschillend te werken, (zie diverse topic's hierover) Bij mijn Prius BE uit 2008 werkt het wél zo.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

wo 13 nov, 2013 11:12

Bij onze Prius BE uit 2008 (originele sensoren werkte het ook zo. Bij aanzetten auto waren ze voor weer aan
1. ze werkten alleen op lage snelheid
2. met het knopje kon je ze voor aan en uit zetten en bij start stonden ze altijd weer aan
3. In P en N gingen ze uit
4. In achteruit gingen ze aan (niet in D, daar was het knopje voor)

Dat knopje was dus best handig, want bij BMW (heeft geen knopje) en moet ik eerst in de achteruit om ze te activeren
PIP aug 2012 executive arctic blue

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 13 nov, 2013 12:47

Ik heb het zojuist nog even uitgetest. Voor laten piepen de knop met het groene ledje 2 seconden ingedrukt houden en die gaat uit en piepen stopt, toen de Prius uitgezet. En toen ik hem weer aanzette ging de groene led weer branden en het piepen begon gelijk weer. Dus ook Nessio had helemaal gelijk. Maar ook hij had een BE uit 2008, wel blijft het vreemd dat het bij sommige Prii niet zo werkt ... :roll:

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 13 nov, 2013 13:08

Waarschijnlijk bij een P3 dus niet...
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 13 nov, 2013 13:17

Nou Arjan dat weet ik zo net nog niet, zie dit oude topic met verschillende werking van verschillende Prii. viewtopic.php?f=94&t=4382&hilit=parkeer+sensoren
Ook het uitschakelen v.d. sensoren boven 10 Km per uur werkt bij de ene Prius wel en bij de andere niet. Japanse logica ... :roll:

chr
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 nov, 2013 14:05

Eigenlijk zou je aan de voorkant een omschakelbare parkeercamera en FLIR moeten hebben.
Prius III, 2009 Afbeelding

priusmobiel

wo 13 nov, 2013 15:21

gelukgehad schreef:Nou Arjan dat weet ik zo net nog niet, zie dit oude topic met verschillende werking van verschillende Prii. viewtopic.php?f=94&t=4382&hilit=parkeer+sensoren
Ook het uitschakelen v.d. sensoren boven 10 Km per uur werkt bij de ene Prius wel en bij de andere niet. Japanse logica ... :roll:
Klopt. Toen wij onze PII in het verleden kochten was deze standaard uitgerust met voor sensoren en achter een camera.
Maar wij wilden graag voor en achter sensoren, dat kon wel, maar de voorsensoren werden verwijderd en er werden voor en achter nieuwe sensoren geplaatst.
Op dat moment waren er inderdaad twee typen sensoren. Een setje van 2 stuks voor de voorkant en een setje van 2 x 2stuks voor voor en achter.
Ik kan me nog herinneren dat er ook twee typenummers waren, met iets afwijkende bediening qua knopjes en/of automatisch.

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Uitrusting & Acc.”

• Informatie