Dakdragers en panoramadak

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius Wagon, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Gautier

di 12 feb, 2013 20:31

Hierbij een plaatje hoe de Thule dragers er op zitten, met box. Is toch wel aardig recht.
De dragers zijn iets breder dan nodig voor de Wagon; ik had ze nog over van mijn vorige auto en heb alleen de voetjes vernieuwd.
Is een stuk goedkoper dan de dragers van Toyota!
Monteren is vrij eenvoudig; je zet ze met een bijgeleverd inbusgereedschap vast. Ze zijn ook afsluitbaar.

Afbeelding

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

di 12 feb, 2013 21:24

Wat zit ie hoog! Wel een mooie kleur auto... :)
C-HR Hybrid Bitone Plus, blauw

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

ma 15 jul, 2013 20:47

ildcPrius schreef:Voetjes: Thule Rapid System 754
Bar: Vierkante stang 769 (127 cm)
Specifieke kit: Kit 1668 Rapid
Sloten: Thule 544 One Key Slotenset (4 cilindersloten)
Kijk dat scheelt weer zoekwerk ;-).
dutchtrafficconsult schreef:Zowel Thule als Rent-a-skibox hebben een goed zoeksysteem, zodat je precies krijgt wat je nodig hebt.
Vanavond gelijk maar even besteld, met een paar dagen binnen en een stuk goedkoper dan de originele Toyota accessoire. Ik had ze gewoon mee moeten leasen :-(.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

za 20 jul, 2013 15:13

Vandaag de onderdelen opgehaald en in elkaar gezet. Een duidelijke handleiding maar qua maten ben ik het er niet mee eens. Zo is de tussenliggende afstand van de voorste voeten 1 cm te weinig t.o.v. de werkelijke breedte gemeten vanaf het rubber van de voorruit. Wat ook vreemd is dat de hartafstand tussen beide beugels 711mm moet bedragen. Als ik dit doe komt de achterste drager in het midden van het achterportier. Ik heb deze nu op 900mm gezet: een betere verdeling voor de koffer. Ben wel gelijk 210cm hoog.

Afbeelding

Afbeelding

priusmobiel

za 20 jul, 2013 16:31

Ziet er goed uit. Maar wel oppassen veel parkings hebben een inrit van 200 cm hoog. :wink:

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

za 20 jul, 2013 18:20

priusmobiel schreef:Ziet er goed uit. Maar wel oppassen veel parkings hebben een inrit van 200 cm hoog. :wink:
Thxs, ik had het zelf ook niet verwacht, dus toen ik de koffer vanmiddag plaatste ben ik toch even gaan meten...
1 voordeel: midden in de bossen van Zweden heb je geen parking ;-)

priusmobiel

za 20 jul, 2013 18:28

Japanese Power schreef:
priusmobiel schreef:Ziet er goed uit. Maar wel oppassen veel parkings hebben een inrit van 200 cm hoog. :wink:
Thxs, ik had het zelf ook niet verwacht, dus toen ik de koffer vanmiddag plaatste ben ik toch even gaan meten...
1 voordeel: midden in de bossen van Zweden heb je geen parking ;-)
Mooie land..en in die schitterende bossen heb je ook geen parking nodig :mrgreen:

tdmfun

ma 22 jul, 2013 13:15

Afgelopen weken in Engeland geweest. Voor de overtocht met de boot een aparte vermelding gemaakt.
Stond tussen de busjes en andere hoge wagens.

Heb de versie van thule en een oude dakkoffer. Als een dakkoffer de stroomlijn al niet nadelig beinvloed dan mijn koffer wel. Maar het werkt en tijdens de vakantie de koffer eraf.
De afmetingen van thule kloppen heel aardig.

Het voordeel van langere dragers is het mee kunnen nemen van extra lange zaken naast de dakkoffer(als je 'm een beetje opschuift).

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Uitrusting & Acc.”

• Informatie