Dakdragers en panoramadak

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius Wagon, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
limmelambok
Lid
Lid

wo 16 mei, 2012 15:40

Een post op Priuschat deed me twijfelen. Zijn dakdragers op de Prius Wagon mogelijk/toegelaten in combinatie met het panoramadak?

GertV

wo 16 mei, 2012 20:37

Tijdens de bezichtiging in Raamsdonksveer vertelde de showroom-man dat de dakdragers gewoon toe te passen zijn op de versies met het panoramadak. Ik zie ook niet zo snel daar problemen mee. Het panoramadak zit niet bepaald in de weg of zo.

limmelambok
Lid
Lid

wo 16 mei, 2012 21:16

Dank je.
Het was deze thread die me deed twijfelen.

GertV

do 17 mei, 2012 13:02

In dat draadje spreken ze er inderdaad over dat het panoramadak minder kan dragen. Misschien goed om deze vraag aan de dealer voor te leggen.

alwin

do 23 aug, 2012 12:56

Iemand ondertussen al ervaring met of informatie over met het plaatsen van een dakdrager dakkoffer op de versie met panoramadak?

Krijg binnenkort de auto binnen, en ben benieuwd of de dakkoffer geplaatst kan worden!

Ollivier

za 25 aug, 2012 20:57

Bij de Prius wagon is het geen probleem, de dragers grijpen om de daklijst heen, en steunen niet op het panoramadak. Het probleem zit 'm alleen bij de normale prius met een solar roof. Deze mag inderdaad geen dakdragers dragen.

Xavier

za 25 aug, 2012 22:10

Gaat inderdaad prima, paar weken terug heeft er 2 weken lang een dakkoffer (uit de accessoirelijst) bij mij op gezeten. Kids vonden het uitzicht via het dak wel een stuk minder :lol:

ildcPrius

wo 09 jan, 2013 14:33

Beste,
Heb ook zo'n panoramisch dak en zou graag dakdragers hebben. Omdat die van Toyota alleen voor toyota zijn had ik graag van die Thule dingen geprobeerd. Iemand daar al ervaring mee?
Zo ja, wat moet je dan allemaal bestellen en met welke (internet)shop/boer zijn er goede ervaringen?
grtz

denegende
Lid
Lid

wo 09 jan, 2013 14:47

Ik heb originele Toyota dakdragers met dakkoffer afgelopen zomer gebruikt op mijn nieuwe Priuswagon met panoramadak. Prima bevallen. Uitzicht is idd wat minder mooi, en verbruik wat hoger.

dutchtrafficconsult

wo 09 jan, 2013 15:55

ildcPrius schreef:Beste,
Heb ook zo'n panoramisch dak en zou graag dakdragers hebben. Omdat die van Toyota alleen voor toyota zijn had ik graag van die Thule dingen geprobeerd. Iemand daar al ervaring mee?
Zo ja, wat moet je dan allemaal bestellen en met welke (internet)shop/boer zijn er goede ervaringen?
grtz
Probeer bij rent-a-skibox. Niet duur, goede service. Je hebt nodig:
1. universele draagstangen (de dwarsliggers), zijn er in verschillende typen en lengtes
2. universele steunen (de voeten)
3. Type-afhankelijke kitset.

De kitset bestaat uit een rubberen voetplaat die precies op je auto past en een modelafhankelijke klem die bij een auto zonder regengoot precies om de rand van het dak valt.

Zowel Thule als Rent-a-skibox hebben een goed zoeksysteem, zodat je precies krijgt wat je nodig hebt.

ildcPrius

wo 09 jan, 2013 20:38

@dutchtrafficconsult: Bedankt voor de info.
grtz

Gautier

vr 11 jan, 2013 21:33

Ik had al een Thule dakdrager en heb voor de Wagon nieuwe voetjes plus kitset gekocht. Welke -> Zoek in de fitguide op Thule.com op Prius plus/ 5-drs Estate
Ik heb al geprobeerd of e.e.a. past en het past netjes op de dakgoot en is goed vast te zetten. Alleen omdat het dak bij de voorportieren schuin oploopt, zit de voorste drager wat lager dan de achterste, en ondanks de specifieke kitset is-ie lichtjes naar voren gekanteld. Ik denk niet dat dat een probleem is als je een dakkoffer monteert, maar vroeg me wel af of het bij de originele Toyota dragers ook zo is.

ildcPrius

do 24 jan, 2013 22:17

Voor de geïnteresseerden ... of diegenen die geen zin hebben om te zoeken :
Voetjes : Thule Rapid System 754
Bar : Thule 869 Aerobar (127 cm) of Vierkante stang 769 of Thule 969 WingBar (127 cm) of als je echt eurootjes overhebt : Thule 891 SlideBar (127 cm)
Specifieke kit : Kit 1668 Rapid
Sloten : Thule 544 One Key Slotenset (4 cilindersloten)

grtz,
iLDC

Stoffelarus
Lid
Lid

vr 25 jan, 2013 18:29

ik ben in het bezit van de originele dakdragers voor de prius Wagon (kreeg ze er gratis bij), ze zitten wel nog in de doos.
ik zal mijn ervaringen posten bij het eerste gebruik!
de Stoffels.
Grand Prius+ 'Lounge' (Belgische Topversie) geleverd op 31/12/12... en nu rijden!!!! Yieee Haaaa

bvbavel

za 26 jan, 2013 13:47

Gaat perfect met de originele dragers en koffer uit de accessoirelijst. koffer staat mooi waterpas op de dragers. Rijden natuurlijk met iets hoger verbruik, maar ook met 130 geen problemen. Het geheel suist en fluit wel wat.

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Uitrusting & Acc.”

• Informatie